Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vlinder  )i(

Vlinder )i(

25-11-2008 om 22:33

Een overkill aan ah's

En weer sluit een bekende supermarkt hier zijn deuren om vervolgens weer open te gaan als...jawel hoor: weer een AH d'rbij! En we hebben er hier al zoveel! Tjee, je hebt zo onderhand geen keuze meer en dat zal de bedoeling natuurlijk ook wel zijn, van AH. Maar niet van de burger natuurlijk!

Ikzelf had liever gehad dat er hier een Jumbo bij kwam. En nu lees ik ook nog op een of andere site dat Jumbo ook best goed scoort op...nou ja, lees het zelf maar (als je er zin in hebt) en oordeel maar. Best een interessante site overigens:
http://www.distrifood.nl/formules/id101-173916/jumbo_meest_verantwoordelijke_formule.html

Zo kom je nog eens wat te weten, al wordt het misschien ook weer door mensen geschreven die er zelf weer belang bij hebben...

Maar goed. Wie wordt het ook een beetje zat, al die AH-paddenstoelen overal? En wat zou jij er liever voor in de plaats zien?

Groet, Vlinder.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weg met sdb

Hier in het dorp hebben we alleen een Super de Boer. Die had ik juist graag ingeruild voor een AH. Jumbo zou trouwens ook leuk zijn. Maar goed, uiteindelijk ben ik blij dat er uberhaupt een ruim gesorteerde supermarkt is!

Linda99

Linda99

25-11-2008 om 23:38

Zat de AH hier maar wat dichterbij!Haal er voor mijn allergie-kind een aantal specifieke producten maar moet dan wel met de auto.

Verder is er in onze stad een goede variëteit aan supermarkten. Een Jumbo hebben we niet en zou ik wel willen. Maar daar gaan we af en toe heen in onze vorige woonplaats.

Linda99

Linda99

26-11-2008 om 09:00

Pelle

Ja, bij mij in het buurtwinkelcentrum ziten AH en C1000 tegen over elkaar. En qua producten zit er best verschil in. Groente en fruit haal ik niet bij de C100 maar wel bij AH, nasipakket van C1000 is beter, kipburgers van C1000 mag jongste eten en die van AH niet.
Dus zo heel erg 1 pot nat is het ook weer niet Ook al hebben ze uiteindelijk dezelfde eigenaar.

Graag een ah

Ik had hier op 2 minuten lopen een edah zitten. Die is dichtgegaan (landelijk, dus oke) en toen kwam er een turkse supermarkt voor in de plaats. Ook leuk! Kon er wel niet alles halen maar vooral groente, fruit en vlees was er goed en betaalbaar.
Maar helaas, de turkse supermarkt heeft het niet gered, het liep niet goed genoeg. Dus nu staat het pand weer leeg. En dat betekent nu dat alle supermarkten een stuk verder weg zitten. Geeft niks, de grote boodschappen halen we toch bij de dirk maar voor even tussendoor, dingen die vergeten zijn of bij het mislukken van een van mijn kookexperimenten zou een er van mij best een AH in mogen komen hoor!
Verder zijn de meeste supermarktketens hier wel vertegenwoordigd, behalve super de boer, en dat zou ik graag zo houden.

Hier ook

maar ze hebben opvallend vaak dezelfde aanbiedingen

Lietje

Lietje

26-11-2008 om 10:51

Ah c1000

AH heeft een meerderheidsbelang in Schuitema (C1000), is dus allemaal hetzelfde. En dat geldt voor heel veel ketens, eigen namen, maar erachter dezelfde grote organisatie (Ahold, Venex etc). Het maakt dus eigenlijk meestal niet uit waar je koopt, wel wat je koopt, A-merk, huismerk of zoiets.
Lietje

Nina

Nina

26-11-2008 om 10:56

Albert heyn

Hier ook een overvloed van Albert Heyns (Almere).
Ik heb niets tegen Albert Heyn (koop er graag bepaalde producten) Maar bij ons in de wijk zijn nu 3 Albert Heyn filialen en dat vind ik toch een beetje te veel van het goede. Liever zie ik wat variatie, graag een Lidl of een Aldi of een Dirk of Jumbo.
Maar ik moet toegeven dat als er helemaal geen Albert Heyn zou zijn, ik het ook zou missen.

Amsterdam oost?

Vlinder, woon jij in Amsterdam Oost toevallig? Hier las ik laatst een stuk (Parool?) met dezelfde strekking: C1000 eruit, AH erin. En dat op meerdere plekken in Oost en Zeeburg, zodat je nu inderdaad alleen nog kan kiezen uit de AH (en 1 Dekamarkt in de Transvaalbuurt).

Ik ben er ook niet dol op, concurrentie houdt die lieden scherp. Gelukkig kunnen wij dan altijd nog naar de Turkse winkelts uitwijken, maar die hebben natuurlijk ook niet alles (en zijn ook niet met alles goedkoper trouwens).

Groeten,

Temet

reina

reina

26-11-2008 om 17:57

Nou

In Almere moet je bijna zoeken als je naar een andere supermarkt wilt! Ook bij ons in Haven werd een C1000 een AH, veel mensen zijn er nioet blij mee! En nu wil die AH-pief (veel winkels hier zijn van dezelfde eigenaar) ook nog een grote vestiging erbij beginnen, gelukkig heeft ie voorlopig nog geen toestemming. Het is hier bij de nieuwe AH trouwens veel minder druk dan het bij de C1000 was, de Vomar heeft er volgens mij veel klanten bij gekregen.

Amarins

Amarins

26-11-2008 om 20:07

Heilige drie-eenheid

... want waar een AH is, is ook een Gall en Gall en een Etos. Ik vind het steeds meer een eenheidworst worden onder het mom van "wij verkopen wat u wilt hebben". Yeah, sure, het is wij bepalen wat u wilt hebben. Ik hou wel van variatie, dus ben blij met een Jumbo een wijk verderop. En een andere wijk verderop is volop multiculti, ook heel goed voor de variatie. Voor bio-shoppen moet ik naar de andere kant van de stad, maar dat is voor mij wel de moeite waard.

Maastricht

Mijn dochter studeert in Maastricht en woont naast een supermarkt. Eerst was het een C1000, sinds de zomer een AH.
Is dat nieuw beleid?
Angelika

reina

reina

27-11-2008 om 07:13

Angelika

Een deel van de C1000's ( ik geloof dat deel wat ooit Jac Hermans oid was) is nu AH geworden, dat hoorde ik tenminste van een (nu AH-) bedrijfsleider.

Dat zou best kunnen kloppen, wnt die C1000 in Maastricht die nu een AH is was ooit de Jac Hermans

Zegt niet alles

Ik kom geregeld in een dorp waar de supermarkt in een bepaald pand echt om de haverklap (die haverklap duurt gemiddeld een jaar of twee) verandert. Edah, Plus, Konmar, C1000, nog meer, ik heb het er allemaal in gezien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.