Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een pak voor zoon


Tikje o.t.: niet alleen zonen dragen een pak.

Mijn zoon is 14 en ik kan me geen gelegenheden voorstellen waarbij hij de komende paar jaar een pak zou willen dragen.

haha als ik had geweten dat je overhemden van Hilfiger en Ralph Lauren voor hem koopt had ik wel een andere suggestie gedaan dan H&M en de kringloop.

"Overigens heb ik nog een vraag aan jullie: bij welke gelegenheden dragen jullie zoons een pak?"

Niet.

Zoon is 15,5. Je weet natuurlijk nooit hoe zo'n jongen zich gaat ontwikkelen en rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar ik zie ervan komen dat hij nooit een pak aantrekt. Zijn huidige interesses in vervolgopleidingen wijzen in de richting van banen waarvoor een pak ook niet nodig is. Dus als hij ooit gaat trouwen of promoveren zal hij misschien nog eens een pak aantrekken, maar als hij net als zijn ouders beide mijlpalen aan zich voorbij laat gaan kon er voor hem wel eens een pakloos bestaan in het verschiet liggen

Groeten,

Temet

RosaMontana schreef op 08-03-2021 om 08:38:

haha als ik had geweten dat je overhemden van Hilfiger en Ralph Lauren voor hem koopt had ik wel een andere suggestie gedaan dan H&M en de kringloop.

Daarom raadde ik Gents al aan. Daar haalt mijn dochter haar gillets.

Valeria schreef op 08-03-2021 om 07:54:

Mijn zoon is 14 en ik kan me geen gelegenheden voorstellen waarbij hij de komende paar jaar een pak zou willen dragen.

Maar jouw zoon zit dan waarschijnlijk niet bij een debat-groep?

Mijn zoon draagt ook een c&a pak met hilfinger shirt. Hij draagt het shirt vaker dan het pak. Het pak wordt vooral gedragen bij officiële dingen van de studentenvereniging. Jongste zoon droeg een pak bij de uitreiking van zijn tto-certificaat. Hij zal dat ook zo min mogelijk doen, schat ik in. De oudste ziet er graag gelikt uit. 

MeikeT schreef op 08-03-2021 om 10:59:

[..]

Maar jouw zoon zit dan waarschijnlijk niet bij een debat-groep?

de TS vroeg als één van de laatste zaken wie van de kinderen een pak droeg, en zo ja waar heen en hoe vaak. Daar is die posting een reactie op.

gr Angela

Mijn zoon heeft een pak gedragen bij een kerstgala op de middelbare en eindgala vlak voor de diploma uitreiking. 

Angela1967 schreef op 08-03-2021 om 11:16:

[..]

de TS vroeg als één van de laatste zaken wie van de kinderen een pak droeg, en zo ja waar heen en hoe vaak. Daar is die posting een reactie op.

gr Angela

Dank je, dat klopt. "Bij welke gelegenheden" was de vraag. Dus ik dacht, laat ik even zeggen dat mij zoon waarschijnlijk geen enkele gelegenheid pakwaardig gaat vinden

Maar eigenlijk snap ik de vraag niet zo. Wat maakt het uit waar een willekeurige andere jongen een pak wil dragen, als de zoon in kwestie zich wil conformeren aan de debatclub? Of wil vader graag meer mileage uit het dure pak en weten of het ook bij andere gelegenheden aan kan? Maar dan nog, als je dat nooit zelf ziet, komt de zoon blijkbaar niet op die gelegenheden, en als je het wel zelf ziet, hoef je het hier niet te vragen want dan weet je het al.

Angela1967 schreef op 08-03-2021 om 11:16:

[..]

de TS vroeg als één van de laatste zaken wie van de kinderen een pak droeg, en zo ja waar heen en hoe vaak. Daar is die posting een reactie op.

gr Angela

Wil je stoppen met steeds op mij reageren? Anders maak ik bij forumbeheer een melding van stalking. Je focus op mij begint eng te worden.

MeikeT schreef op 08-03-2021 om 11:50:

[..]

Wil je stoppen met steeds op mij reageren? Anders maak ik bij forumbeheer een melding van stalking. Je focus op mij begint eng te worden.

zaaien . . .oogsten . . . 

Voor mijn oudste een pak gekocht toen hij net 17 was. Dat was voor zijn sollicitatie bij defensie en voor zijn diploma uitreiking. Sindsdien heeft hij het niet meer gedragen en inmiddels past het absoluut niet meer (omdat hij veel te breed geworden is). 

Dus is het pak doorgeschoven naar zoon 2. Die heeft het nu twee keer gedragen bij bijzondere bijeenkomsten op de opleiding van de oudste en nog een keer bij de uitvaart van zijn oma. Hopelijk eind van dit schooljaar bij zijn diploma uitreiking weer..

Mijn zestienjarige heeft zijn pak volgens mij van Gents, en ook zijn overhemd en strop. Een vriendenclubje van hem vindt het leuk om af en toe in nette kleren te lopen en dan bv. Kingsman na te spelen (mooie fimpjes op te nemen ook) of samen een viergangendiner te organiseren (met de dames in gala).

Waarom niet. Het is wel handig om je prettig te kunnen voelen in een net pak, en het ziet er ook prachtig uit. Het is wel genieten als ze hier zo met elkaar rondlopen.

Toen de scholen nog open waren spraken ze ook wel af om een dag in pak naar school te gaan, moet een leuk gezicht zijn geweest (zeker met de bijpassende brillen ).

Het is weer even wat anders dan een spijkerbroek met gaten en een slobbershirt van de oudere broer.

Voor scouting heb je speciale kleding, voor voetbal en judo ook, dus waarom niet voor debating. Het brengt je ook gelijk in de juiste stemming als je dedicated kleding draagt.

Ja, dames kunnen ook een pak dragen. Is zelfs gebruikelijker dan dat jongens een galajurk dragen. Maar ik vond dat niet zo relevant voor de vraag omdat het hier om een zoon gaat.

Mijn zoon doet trouwens wel zijn haar netjes in een paardenstaart als hij zijn pak aan heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.