Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een supermooie bh maar wat ..

.. draag ik erover. Heb een hele mooie bh van Marlies Dekker gekocht, met mooie gekleurde bandjes en zo. Echt zo'n bh die gezien mag worden. Maar, ik kan natuurlijk niet zó op straat gaan.
Dus als er nog meer dragers van Marlies Dekker hier op 't forum zijn, ik ben reuze benieuwd wat jullie erover heen dragen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

29-09-2009 om 11:52

Genista

Hij is heel aardig,maar ja,hij maakt graag grappen!En eerlijk,maat dubbel H in glimmend zilver heeft er heus iets van weg!
Bastet

Bastet

Bastet

29-09-2009 om 12:32

Cobi

Zeker weten?Ze hebben ook een Mondriaan motiefje!
Bastet

Rood en zwart?

Ik heb alleen maar zwart. Ze zal vast wel wat in haar ontwerp gemaakt hebben met rood en zwart maar dat is niet waar MD nou zo om bekend staat. Maar ach, je kunt er lang en breed over discuzeuren. Smaken verschillen, ook in lingerie-land. Overigens ben ik ook erg gecharmeerd van de Marie-Jo bh's die je zowel als halter als gewoon kunt dragen. Handig onder een haltertopje met warm weer. Ik zou me zelf niet voor kunnen stellen in een sloggi. De motivatie kan dan wel zijn; niemand ziet het toch? Nou.... je man toch? Ik wil mijn man ook niet zien in een witte onderbroek met envelop van de hema

Hee! praia!

Je bedoelt die markt waar ze ook dol zijn op kanariegele t shirts met print op de borst, en slippers met hakken? Of zeg ik nou teveel?

Ingrid

Haha liat 'met z'n tweeen' ... en victoria's secret

.. geweldig advies van Trinny & Susannah.
Dat het niet zo'n massief 'blok' borst is idd

Ik ben tijdens bezoek aan NY vorig jaar met dochter uitgebreid in de Victoria's Secret winkel aan het shoppen geweest. Er hing voor mij zo'n 'minnaar koopt sexy underwear' sfeertje om, maar ze verkopen ook gewoon heel mooie, prima draagbare BH's. Had er 2 gekocht, en die zaten toch wel zo heerlijk dat we de dag van vertrek nog een snel bezoekje hebben gebracht om er nog meer aan te schaffen. En helemaal niet zo duur!

Mare

Yep praia,

Echte Gaastra slippers. Met hak. Waren by far mijn beste schoenenaankoop van het laatste jaar!

Ingrid (en het shirt was van Tommy H. Maar ik koop ook gewoon bij de H&M hoor!)

hilda

hilda

29-09-2009 om 18:58

Ik snap iets niet

Ik snap niet dat je iets mooi vindt en wanneer vervolgens veel mensen met de nepversie ervan gaan lopen je iets niet meer mooi vindt. Dat je smaak dus veranderde doordat meer mensen er mee rondlopen... Maar dat zal dan wel iets over mij zeggen....

Overigens draag ik zowel MarliesDekkerbh's als Sapphbh's als Hemadingen. De MD trouwens voor de helft van de helft van de helft gekocht. Alledrie prima kwaliteit en pasvorm.

Hilda (trouwens, naar het Prijzencircus geweest met vriending. Zij heeft voor het eerst Sapph bh's gekocht, en ja hoor, de metalen versie ook. We hebben veel pret gehad in de winkel maar haar ega was er weg van!!

Overigens draag ik zowel

Jade

Jade

29-09-2009 om 19:42

*hahaha*...

rood en zwart wordt vergeleken met een marktuitstraling en Cobi geeft wel hele rare associaties met de kleuren rood en zwart.......en bedankt voor de informatie over Mussert, wist ik nog niet (had ik eigenlijk ook niet willen weten, maar alla.......

Wat een discussie over ondergoed al niet los kan maken.......

Jade

Jade

29-09-2009 om 19:43

Starry night,

"Die beruchte \'Bridget Jones\'-scène is mij op het lijf geschreven "

Ik zie het al helemaal voor me........*hahahaha*.......

Overigens droeg ik vroeger ook Sloggi´s, ze zijn best leuk

Ik snap het wel

Voor mij is het logisch.....! De MD bh's waren eerst nog iets bijzonders. Niet iedereen had dat. En precies om die reden vind ik het dan juist bijzonder om het te dragen. Ik doe nu voorkomen alsof ik alleen met een bh over straat ging maar in de zomer van 2007 had ik zo'n bh dan onder een zwart hempje aan en je was dan gewoon "apart" en dat vind ik leuk. Nu ik het op iedere straathoek zie, vind ik het concept niet minder mooi maar de lol om het te dragen is er wel grotendeels af. Ik snap niet dat jij dat niet snapt

Overigens vind ik de pasvorm van Saph een stuk minder. Ik heb een cup D en daar moet gewoon een goede bh tegen aan gegooid worden. Ik kan me voorstellen dat als je iets minder bedeeld bent, een bh al gauw beter zit. Die saph gaf mij geen goede ondersteuning en sloot niet mooi aan. Voor mij was het goedkoop duurkoop geweest.

hilda

hilda

29-09-2009 om 22:45

Sapph het nog steeds niet

Dag Marith,

Ik ben dus anders. Ik vind iets mooi en ongeacht of ik de enige ben of met mij duizenden anderen dit mooi vinden en ik gelijk gekleed ben zou me een rotzorg zijn. Ik loop bijna uitsluitend in Artkleding, krijg daar een hoop reakties op maar als morgen iedereen in Artkleding rondloopt blijf ik dit merk dragen. Overigens, mijn ruime D- cup doet het prima in Sapph. Het zal ook wel aan andere factoren liggen, o.a. vorm en stevigheid borsten. En de ene MD en de ene Sapph zitten ook steviger dan de andere MD en Sapph.

Mvrgr,

Hilda

Precies praia

Beter dan jij kan ik het niet verwoorden. Zo werkt het ook in mijn hoofd. Ik vind het niet leuk meer. Ik draag ze nog wel (want tja, bh zit lekker, was duur, houdt de "boel" goed op zijn plek en in wezen vind ik het nog steeds mooi) maar die bandjes zul je bij mij niet meer boven hemdjes uit zien pieken. De lol is er af

hilda

hilda

30-09-2009 om 10:07

O dus

wacht even, ik denk dat er een muntje valt. Wanneer weinig mensen zoiets dragen is het mooi. Wanneer vele mensen, in diverse outfits zoiets dragen is het plat. Trendsetters en trendvolgers misschien? Ik ken dat gevoel absoluut niet terwijl ik toch iemand ben die in ons (Gronings) dorpje er anders dan anders uitzie met mijn kleding en haarkleur. Op het moment dat alle dorpsgenoten zich zo gaan kleden blijf ik echter deze spullen dragen. Het wordt dan niet platter in mijn ogen. Maar goed, mensen verschillen nietwaar?

Mvrgr,

Hilda

Hilda

Grappig, ik woon ook in een betrekkelijk klein stadje in Groningen Maar dat is even o.t.

Ik denk niet dat wij elkaar gaan begrijpen. Ik heb even gegoogled op je kledingstijl want ik had er nog nooit van gehoord maar ik snap nu dat je in jouw Groningse dorpje betrekkelijk apart gekleed gaat. Ik durf (voorzichtig) te beweren dat je van dat feit misschien ook wel een beetje geniet (en dat snap ik best!). Op het moment dat er allerlei types (types waar je misschien wel helemaal niets mee hebt of geassocieerd mee wilt worden) ook in die kleding van jou gaan lopen, beweer jij dat het je helemaal niets uit zou maken. En sorry, ik geloof dat dus niet

Overigens zou ik jouw conclusie " wanneer vele mensen in diverse outfits zoiets dragen, is het plat", niet willen onderschrijven. Dat gaat natuurlijk niet voor alles op. Skinny jeans bijvoorbeeld, zag je overal in het straatbeeld, ik had/heb ze ook. En dat velen er mee lopen maakt mij niets uit. Ik zal ze er niet minder om dragen. Maar bij de bh werkt dat bij mij dus wel zo. Er zijn nou eenmaal vrouwen op deze wereld die ik ontzettend plat en ordinair vind. Wanneer deze dames "en masse" de MD-varianten van de markt aan gaan doen, dan hoef ik gewoon niet meer. Pfff anders kan ik het niet uitleggen hoor

hilda

hilda

30-09-2009 om 11:16

Grappig

dat we in dezelfde prov. wonen Marith. En dat het, Praia, dus alleen bh gerelateerd is. En nee Marith, dat met die kleding zit anders. Hiervoor had ik maat 50, droeg kleding van MS mode. Wanneer iets pastte kocht ik het direct in duplo. Nu draag ik al een poosje maat 40. En deze kleding flatteert enorm. Daarom draag ik het, niet omdat het 'anders' is. Ik loop vooral in de jurkjes (tigerlily o.a.) Mijn zus loopt hier al tijden in en een vriendin ook. Ik vind het gewoon mooie kleding, maar ik kan ook werkelijk een dag rondlopen in trainingbroek en daarmee ook op pad gaan. (alhoewel dat max. 1 x per week gebeurd) Ik ga elke week wel even het winkeltje in de Stoeldraaijersstraat binnen....

Mvrgr,

Hilda (piepklein gehuchtje in Gron. trouwens waar ik woon)

Ik ben nog veel erger. Ik wéét niet eens wat een marlies dekkers bh is. Straks maar even googelen.
Natuurlijk heeft Cobi een punt.
Het randje van de action-boxershort hoeft onder een spijkerbroek niet gezien te worden, maar die van bjorn borg wel, want duur. Alhoewel...is dat niet hetzelfde als met die overbekende (ahum) bh? Is BB ook alweer uit de running vanwege marktneppers?
Of sla ik u allemaal planken tegelijk mis, omdat ik geen benul heb van merken, wat hot is en wat not, en al helemaal niet hoe leuk het is om je te onderscheiden van je HEMA-kopende medemens.

Puck2

Puck2

30-09-2009 om 12:13

Sorry marith

Maar ik ben dus ook van het type dat jouw exclusieve gevoel dus om zeep helpt. Ik koop namelijk Sapph omdat ik MD en Sapph mooie beha's vind hebben (ook de simpele zwarte zonder metalen poespas) maar ik zie niet in waarom ik een peperdure MD zou kopen terwijl ik de imitatie van Sapph net zo mooi vind voor 1/3 van de prijs. De exclusiviteit is voor mij niet belangrijk, dat het mooi is wel. Afgelopen zomer heb ik bij Livera een bikini gekocht in MD-stijl en bij de luxe lingeriezaak zag ik dezelfde bikini van MD. Was bijna hetzelfde, alleen 1 zwart bandje boven de cup was daar donkerbruin i.p.v. zwart. Waarom zou ik dan 5 keer zoveel uitgeven voor een MD?
Overigens deel ik de mening ook niet dat als veel mensen het dragen per definitie plat zou zijn.

Tihama

Tihama

30-09-2009 om 12:34

Md en imago

Ik heb het geprobeerd. Tig Marliezen gepast, maar die krengen zitten mij gewoon niet. Uiteindelijk 1 Sapph gekocht, want turquoise , maar die ligt werkeloos in de kast.

Ik zou overigens nooit een bh kopen om daarna te gaan kijken hoe ik die kan showen. Klinkt me echt als de omgekeerde wereld.

Verder: ja natuurlijk heeft Marith gelijk. Kleren maken de man...euh vrouw. Ik herinner me een sketch met Rowan Atkinson. Hij is een autofreak. Hij vertelde dat hij Porsches heel mooie auto's vindt, maar dat hij er nooit een zal rijden. Hij wil namelijk niet geassocieerd worden met de gemiddelde porscherijder. Nu heb ik geen expliciete mening over porscherijders, maar ik snap zijn gevoel.

Op een of andere manier is iedereen bezig met een imago. De een door er vooral níet mee bezig te zijn, een ander door de nadruk te leggen op het onderscheidende, en weer een ander door bewust aansluiting of ontkenning van een bepaalde groep.
Door niet te kiezen, kies je uiteindelijk ook.

Tihama

Pha

Door niet te kiezen, kies je uiteindelijk ook.

Nee hoor, door niet te kiezen geef je aan dat je het niet interesseert. Kijk, dat pubers zich willen onderscheiden door hun kleding omdat ze nog op zoek zijn naar hun identiteit kan ik begrijpen. Dat volwassenen zich wa(a)nhopig een zo exclusief mogelijke superioriteit aanmeten vind ik een hoog ParisHiltongehalte hebben. No offense trouwens. Ik zie het verschil tussen merk en nep toch niet, dus iedere poging om indruk te maken via kleding gaat toch aan mij voorbij.

Tihama

Tihama

30-09-2009 om 13:02

Psies, silone

Door niet te kiezen, geef je OOK een boodschap af. Inderdaad de boodschap dat het je niet interesseert
Of je het wilt of niet: dat maakt ook deel uit van het imago. Of dat nu bewust gebeurt of niet.

Tihama

Jade

Jade

30-09-2009 om 13:14

Ik koop...

Praia: "Dat je een goede bh draagt, zie je vooral ook met kleren áán vind ik,..."

Klopt helemaal. De bh die ik nu draag zit veel beter en heeft een goede pasvorm en dat zie je onder truitjes (oftewel, de pasvorm zie je niet, anders zou het niet goed zijn

Ik heb ´in het verleden´ goedkopere bh´s gekocht, waarvan de pasvorm niet je-van-het was. Maar ik wilde niet veel geld spenderen aan goede bh´s.....ik ben daar dus van teruggekomen. Nou hoeft het geen bh te zijn van 100 euro, maar ik wil nu toch wat meer spenderen dan dat ik altijd deed

Tihama

Tihama

30-09-2009 om 13:38

Stijladviseur

Praia:
"Dat je een goede bh draagt, zie je vooral ook met kleren áán vind ik,..."

Ik heb een tijd geleden een stijladvies gehad. Ik moest me uitkleden tot het ondergoed. De stijladviseuze merkte toen op dat ik een uitstekende keus qua bh had. Dat de maat exact klopte (cup plus omtrek) en dat ik er inderdaad verstandig aan deed om padded bh's te dragen met mijn cup (F). Ze vertelde ook dat ze hier vaak de eerste slag te slaan had, omdat heel veel vrouwen de verkeerde bh dragen. En dat zie je terug in de bovenkleding.

Tihama

Is het zo moeilijk voor te stellen...

...dat ik die "kenmerkende" bandjes 2,5 jaar geleden estetisch gewoon mooi vond staan en dat ik het tegelijkertijd ook nog eens leuk vond dat bijna niemand dat had (en al zeker niet als je woonplaats nog net in de waddenzee ligt ? Ik heb die bh niet gekocht om de wereld te laten zien dat ik het betalen kon. Als je dat zo graag wilt showen, zijn daar wel andere methodes voor.

Ha ha

nog net NIET in de waddenzee ligt (anders was het zwemmen geblazen

wendelien

wendelien

30-09-2009 om 16:16

Poepoe

Nu moet ik toch maar even met de schouderbandjes bloot: ik heb twee vroege exemplaren van mevr. Dekkers (een effen zwart, een diepblauw met zwart) en wel omdat dat destijds de enige echt mooie bh's waren die vooral heel goed zaten (overigens niet zichtbaar voor de buitenwacht, daar lette ik wel op, want daar was het me beslist niet om te doen). Er was gewoon geen alternatief: het ene merk was nog kneuteriger en kantachtiger dan het andere. Marlies heeft er veel succes mee geoogst en veel navolging gevonden. Er valt nu veel meer te kiezen en betaalbaarder ook en ik durf te stellen dat ze in dat opzicht baanbrekend werk heeft verricht. Ik denk niet dat ze HvR daar voor nodig heeft gehad.

Puck2

Puck2

01-10-2009 om 09:36

Nee hoor marith

Ik vind het helemaal niet moeilijk voor te stellen dat je het esthetisch mooi vond. Dat vond ik toen ook, maar ik heb er gewoonweg het geld niet voor over om zo'n dure beha te kopen. En ik vind ze nog steeds mooi dus ben erg blij met de imitatie en dat de halve wereld er nu mee loopt doet er voor mij niets aan af. Maar kennelijk hecht jij meer waarde aan exclusiviteit dan ik. Prima toch? Alleen jammer dat dat je nu eigenlijk belet om het nog mooi te vinden. Enne.. voor IN de waddenzee: hele mooie MD bikini's aanschaffen dan maar.

Puck

Wat betreft een MD-bikini; daar had ik een erg mooi koopje. Ik was een jaar geleden in een lingeriezaak in de buurt en daar hing een mooie MD-bikini in mijn maat voor 29,95! Ik heb nog voorzichtig gevraagd of die niet in het verkeerde rek hing maar de dames zeiden dat het klopte. Kortom, ben in inmiddels "in bezit van". Moet wel zeggen dat je er wel op een bijzondere manier bruin in wordt met al die bandjes op de rug en boven de boezem

En Puck, ik vind het nog steeds mooi maar alleen jammer dat je het zoveel ziet, that's all

Wel durven laten zien

Dan is het misschien het handigst om de BH OVER de kleren aan te trekken: de aandacht gaat dan volledig naar het pronkstuk zonder dat je bloterig voor gek loopt. Of mis ik nu iets?

Vonda

Puck2

Puck2

02-10-2009 om 14:53

Ha ha marith

Het voordeel van al die bijzondere streepjes na het bruinen met je bikini is dat je ook in de herfst nog steeds plezier hebt van je MD-koopje (waarom heb ik zoiets bij ons niet zien hangen, je bent nog goedkoper uit dan ik met mijn MD-kloon van Livera): iedere keer als je de streepjes ziet wordt je weer herinnerd aan je superbikini

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.