Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

16-12-2020 om 20:03

Een zwaar kussen om tegenaan te liggen

Ik slaap al jaren alleen. En graag op mijn zij. Lang geleden had ik een lang en zwaar Voedingskussen. Zeker 23 jaar geleden. Dat kussen is bij een verhuizing helaas weggegooid. Tegenwoordig zijn de rolkussens of zijslaapkussens of Voedingskussens gevuld met heel lichte bolletjes. Maar ik zoek dus zo'n zware variant. Die ik wil gebruiken om tegenaan te liggen, alsof ik tegen iemands rug lig. Ik zoek me een ongeluk maar kan het niet vinden. Of ze zijn gevuld met die lichte bolletjes (die ook voor zitzakken worden gebruikt), of ze zijn gevuld met polyester vlokken. Ook niet stevig genoeg. Weet iemand wat ik bedoel?

An.

An.

16-12-2020 om 20:09 Topicstarter

Het was een lange slang die ook...

Gebruikt kon worden om je kind te ondersteunen wanneer het nog niet stevig zat. Dan maakte je met die slang een stevig nestje dat niet weg gleed. Misschien herkent iemand die beschrijving en kan me helpen het te vinden

Ja ik weet wat je bedoelt.

Ik weet niet of die van toen er nog zijn maar is een sluimerrol of rol- kussen van beddenplein misschien iets?
Of een zwangerschapskussen.

Ik moest wel lachen toen ik tijden t googlen bij wish de slaapsteun voor zwangeren zag. Das zon enorm ding dat ie t halve bed beslaat😂 je kunt dan wel aan 2 kanten tegen een rug liggen,haha

Triva

Triva

16-12-2020 om 21:25

Vul

zo'n slappe met kersenpitten of boekweitdoppen etc?

Hangkous

Hangkous

16-12-2020 om 21:53

Zelf iets maken?

Ik kan niet meer goed op mijn zij liggen door een versleten heup. Heb vorig jaar van een stevige katoenen lap een buis genaaid en in die buis zit een rol van oude lakens, handdoeken en meer oud en zwaar textiel. De hele rol is ruim een meter lang en zo'n 20 cm in doorsnee.
Het gevaarte blijft heel goed liggen ik kan er bij pintje hier pijntje daar ok goed tegen aan liggen. Een soort half op mijn buik met de ruil voor mijn lichaam. Die stevige lap katoen lag er nog van een onafgemaakt knutsel project en de rest is afgedankt materiaal.
Je zou het dus voor weinig geld kunnen proberen.

Ja, boekweitdoppen

Ik heb al heel lang een boekweitkussen en volgens mij is dat precies wat je zoekt. Zijn die dingen nog te koop? Anders zelf knutselen? Een hoes maken en vullen met die dopjes.

Flavia

Flavia

16-12-2020 om 22:49

Of verzwaringsdeken

Een verzwaringsdeken en dan oprollen

Tijgeroog

Tijgeroog

16-12-2020 om 23:14

Kapok?

Heb je niet een kussen nodig dat gevuld is met kapok? Of zelf daarmee vullen?

Kapok

Dat wou ik ook zeggen ja🙂

Raffie

Raffie

17-12-2020 om 09:19

ook

Iets zelf gefabriceerd, omdat ik niet kon vinden wat ik zocht, van een oud dekbed en een kussensloop.
Heb hem een paar keer aangepast omdat hij nog te groot of te dik was, maar nu precies goed (dat is het handige van zelf maken van 'kosteloos materiaal')

bertje1

bertje1

17-12-2020 om 09:32

waterbed kussen

die zijn wel wat duurder, maar dat zijn Driehoekige kussens, waar je tegenaan kunt zitten en best stevig zijn.

An.

An.

18-12-2020 om 11:22 Topicstarter

Ik ga aan de gang, bedankt 😊

Ik was al wat aan het fröbelen geweest met een oude sprei. Maar dat ging niet heel oké.
Ik denk dat ik een bestaand Voedingskussen koop en de vulling ga vervangen voor een zwaardere variant. Dank!

Zonne

Zonne

20-12-2020 om 18:54

Hoezen voedingskussen

Je kan voor voedingskussens ook hoezen kopen, misschien kun je die vullen?
Bij Hema bv.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.