Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eh, wat eten we deze week?

Meestal maak ik een planning wat we de komende 3, 4 dagen eten maar ik heb totaal geen inspiratie. Misschien komt dat omdat ik vandaag totaal geen zin heb om te koken.
Hoe zit dat bij jullie? Wat eten jullie deze week zoal?


Voor inspiratie en gevarieerde weekmenu's kun je ook luisteren naar de podcast: Bestellen kan altijd nog. Komt op zondag altijd een nieuwe online; heel korte podcast(ongeveer 10 minuten) met 5 gerechten voor de komende week, waarbij dan op 1 van de gerechten iets dieper wordt ingegaan. Op de bijbehorende site kun je dan de links naar de recepten vinden. Ik vind het leuk omdat het goed gevarieerd is qua diverse keukens, bereidingswijze en veel aandacht voor vegetarisch en vegan.

Mijn broer is over, vanuit de VS. Daar lust niemand zuurkool, dus hij eet het nooit, zeker niet als stamppot. Vanavond eet hij bij mij, dus jullie begrijpen wat wij vanavond eten - ik was al lang blij dat ik de ingrediënten kon vinden in de supermarkt

dan

dan

06-06-2023 om 13:37

FalconCrest schreef op 06-06-2023 om 11:37:

Voor inspiratie en gevarieerde weekmenu's kun je ook luisteren naar de podcast: Bestellen kan altijd nog. Komt op zondag altijd een nieuwe online; heel korte podcast(ongeveer 10 minuten) met 5 gerechten voor de komende week, waarbij dan op 1 van de gerechten iets dieper wordt ingegaan. Op de bijbehorende site kun je dan de links naar de recepten vinden. Ik vind het leuk omdat het goed gevarieerd is qua diverse keukens, bereidingswijze en veel aandacht voor vegetarisch en vegan.

Ik krijg altijd een mail van de Jumbo met een weekmenu, al volg ik dat nooit maar doe er soms wel inspiratie op. 

Philou

Philou

06-06-2023 om 14:11 Topicstarter

dan schreef op 06-06-2023 om 13:37:

[..]

Ik krijg altijd een mail van de Jumbo met een weekmenu, al volg ik dat nooit maar doe er soms wel inspiratie op.

Heel zelden, inderdaad. Als ik geen inspiratie heb, heb ik meestal ook geen zin om te koken en dus is iets nieuws al helemaal geen zin, sorry. Of de kruiden heb ik niet in huis en daarmee, moet ik eerlijk bekennen voelt zo’n receptkaart van de supermarkt eerder als een opdracht. Is niet handig, is niet eerlijk. 

Philou

Philou

06-06-2023 om 14:12 Topicstarter

Alias1 schreef op 06-06-2023 om 11:46:

Mijn broer is over, vanuit de VS. Daar lust niemand zuurkool, dus hij eet het nooit, zeker niet als stamppot. Vanavond eet hij bij mij, dus jullie begrijpen wat wij vanavond eten - ik was al lang blij dat ik de ingrediënten kon vinden in de supermarkt

Ja, das al einde seizoen eigelijk voor de zuurkool. Hmm, eigenlijk ook wel zin in. Hoe eet jij ‘m?

dan

dan

06-06-2023 om 15:34

Alias1 schreef op 06-06-2023 om 11:46:

Mijn broer is over, vanuit de VS. Daar lust niemand zuurkool, dus hij eet het nooit, zeker niet als stamppot. Vanavond eet hij bij mij, dus jullie begrijpen wat wij vanavond eten - ik was al lang blij dat ik de ingrediënten kon vinden in de supermarkt


Wij eten zuurkool altijd als ovenschotel, met gehakt en aardappelpuree. 

met kerrie, gekaramelisseerde ui en ananas!

Wij eten zuurkool met fruit: appel/banaan erdoor of ananas of zo. Dan maak ik hem ook vaak veganistisch klaar: Met zoete aardappelen i.p.v. gewone en met noten erdoorheen. Lekker hoor.

Pippeltje schreef op 06-06-2023 om 17:35:

Wij eten zuurkool met fruit: appel/banaan erdoor of ananas of zo. Dan maak ik hem ook vaak veganistisch klaar: Met zoete aardappelen i.p.v. gewone en met noten erdoorheen. Lekker hoor.

Dit is vast niet hoe je het bedoelt, maar nu klinkt het alsof zuurkool met gewone aardappelen en fruit niet veganistisch is 😉

dan schreef op 06-06-2023 om 15:34:

[..]

Wij eten zuurkool altijd als ovenschotel, met gehakt en aardappelpuree.

Zo eet ik het ook en dan als krokant korstje kruidenpaneermeel.

Als het geen zuurkoolseizoen is (dus verse) dan neem ik meestal de voorverpakte kruidenzuurkool, die is er het gehele jaar en verrassend lekker ook.

Deze week had ik zalm met broccoli en rijst, of pasta met cherrytomaatjes 😋

Philou schreef op 06-06-2023 om 14:12:

[..]

Ja, das al einde seizoen eigelijk voor de zuurkool. Hmm, eigenlijk ook wel zin in. Hoe eet jij ‘m?

ik probeer zoveel mogelijk het recept van mijn moeder te benaderen, sweet memories en zo, kortom zo 'ouderwets' mogelijk. Dus gewoon stamppot met aardappelen, een verse rookworst (ja, die was er ook nog). En vooruit, wel schijfjes ananas erbij - dat deed mijn moeder dan weer niet...

Voor onszelf doe ik ook wel eens wat anders, maar voor die ene keer in de veel jaar dat mn broer zuurkool eet wil hij liever niet van die 21e eeuwse fratsen

Wij hebben deze week een salade met pittige kip op, spaghetti, plaattaart met broccoli, ui en spekjes uit de oven en enchilada’s. vanavond bbq en de komende dagen carpacciosalade, couscoussalade met abrikoos en geitenkaas, pokebowl en pasta met garnalen…

Leuk dit.
Sinds kort wonen wij met mijn ouders in 1 huis en er wordt dus anders gegeten. Al merk ik ook dat mijn ouders wel open staan voor nieuwe dingen.
Eergisteren verse groentesoep met brood, gisteren een simpele macaroni, vanavond spinazie met een eitje, morgen BBQ-en met een salade uit eigen tuin, zondag restjes dag.
Dan even kijken wat er in de tuin klaar is om te oogsten, dus dat weet ik nog niet.

Meestal wel heel gevarieerd. Vrouwlief mag graag dingen uit proberen. En het smaakt altijd. Of het nu een quiche met brocolli is, of een zelfgemaakte gyros met zelfgemaakte broodjes. Heerlijk. In het weekend is het mijn beurt: Op mijn Kamado dit weekend een paar biefstukjes met daarbij varkenshaasmedaillons, en low and slow spareribs. Dan zondag hopelijk een mooi stukje vlees, zit te denken aan een Picanha. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.