Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sita

sita

16-12-2008 om 13:52

Elk jaar weer de kerstlampjes in de knoop, incl de kralenkettingen etc....

En daar ben je dan het 1e uur mee bezig nadat ik een klein uurtje bezig ben geweest met de boom recht te krijgen, ipv scheef. En de vorm is toch ook wel wat raar, niet symetrisch.....
Leuk een boom optuigen. En de helft van de lampjes doet het niet...
Wat een gemopper en geklaag weer voordat de boom toch vast weer mooi wordt )
Herkenbaar??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

16-12-2008 om 14:01

Ja!

Oh ja, dat is de klus waar ik elk jaar het meeste tegenop zie. Dat snoer uit de knoop halen, en achter je staat een trappelend kind klaar met de kerstballen in zijn handen. Ben je nu nog niet klaar mama!
Tip: ik heb vorig jaar de lampjes laten opbergen door mijn man. Die kan dat véél netter dan ik. Dit jaar "mocht" hij de lampjes in de boom doen. En echt, hij deed het veel sneller dan ik!
Ik heb al bedacht dat bij een kapot lampje het hele snoer vervangen gaat worden, want hoe vind ik nu in 200 lampjes dat kapotte exemplaar?

Mamasan

Mamasan

16-12-2008 om 14:17

Lampjes

Die lampjes test je natuurlijk vóórdat je ze in de boom hangt. Door schade en schande wijs geworden Vroeger klemde ik de lampjes ook altijd vast op de takken. Gekkenwerk, dus tegenwoordig drapeer ik het snoer gewoon om de boom heen. Je ziet eigenlijk geen verschil.

ayla

ayla

16-12-2008 om 14:22

Had getest

ik meende slim te zijn en beide snoeren te testen voordat ik ze ging ontwarren (zaten natuurlijk samen in de knoop) beide snoeren deden het dus vol goede moed begonnen aan het ontknopen, na een uur had ik ze ver uit elkaar maar was ik zwaar gefrusteerd. Het laatste stukje uit pure frustratie een elkaar laten zitten, ik steek ze in het stopcontact, 1 snoer stuk.... aaarrgghhh. Heb het kapotte snoer stuk geknipt daardoor kon ik het ontwarren en ben naar de kruidvat gereden voor een nieuw snoer, Bij thuiskomt tond manlief klaar met een glas wijn

sita

sita

16-12-2008 om 14:32

Ook is de boom eigenlijk te groot

voor de kamer. was vergeten dat we sinds dit jaar een
extra (klippan bank erbij hebben....Er is nog nauwelijks een doorgang tussen de stoel en de boom........
Enige optie: dochterlief van nu al 11 mag haar kindertafelje eindelijk leeghalen, nee moet is het nu, want wilde dit niet tot nu toe en de berg op haar tafeltje groeit per dag want alles wat ze laat slinger leg ik erop....
Dus scheelt vast als die weg is.... Van die dingen...

sita

sita

16-12-2008 om 14:34

Slingeren natuurlijk

foutje.Maar dat snappen jullie wel want iets laten slingeren is bij jullie vast ook bekend ) Ik raak stees meer op dreef merk ik. Leuk toch deze site en de (H)erkenning vooral ook!

Telebel.

Telebel.

16-12-2008 om 15:01

Ja die lichtjes

dit jaar hier geen boom ivm de vakantie op landall, maar mijn dochter zegt ook altijd tegen me : wat een k*t lampjes he mam...

T is altijd een hele strijd voor dat hij staat, maar als ik dan klaar ben vind ik het ook wel weer erg mooi.

Telebel.

Ontwarren?

Ik doe de lampjes altijd braaf terug in de verpakking in de klemmetjes. Nooit een probleem... Kettingen wikkel ik om een stuk karton.

Juliëtte

Juliëtte

16-12-2008 om 15:26

Geen last van

Ik vouw elk jaar de boom op inclusief de lampjes en klap hem het jaar hopla zo uit met lampjes en al

Okay het is een nepperd die boom-met-geintegreerde-lampjes maar het scheelt veel geld en ergenissen ;-p.

Lampjes

het snoer met de lampjes gaan hier niet terug in het doosje,( te veel werk),wat ik doe; ik wikkel het snoer met lampjes om het doosje heen,en leg het zo in de doos met kesrtspullen,ideaal,nooit meer in de knoop geraakte snoeren.
en ,de lampjes worden eerst getest voordat ze de boom in gaan.

Inge M

Inge M

16-12-2008 om 16:07

Apart stekkertje eraan

Al heel lang geleden heeft een vriendje een speciale stekker op de lichtsnoeren gezet op één snoer, vlakbij de gewone stekker. Speciale stekkertje haal je los, je drapeert het snoer om de boom en zet als je klaar bent de speciale stekker weer op de rest. Zo heb je geen dubbel snoer maar een enkel snoer. Het is veel minder werk met ophangen en ontwarren.

sita

sita

16-12-2008 om 21:28

Klaar!

De boom was vanmiddag klaar. Mooi geworden, niet zo mooi als andere jaren maar dat ligt aan mijn stemming.
pluspunt is dat het rommeltafeltje van dochterlief zonder morren is leegegehaald en uit de kamer is. het krat eronder (vol oud speelgoed ed staat nu onder haar bureau...)
Ga proberen de lampjes nu beter op te ruimen of ik gooi ze weg en koop een nieuw snoer met min 400 lampjes ))

☼Désirée☼

☼Désirée☼

21-12-2008 om 18:27

Kep de gouden tip....

een net! Zo'n speciaal net met in ieder hoekje een lampje, klap je paar maal dubbel en zo in doos kerstspullen en je klapt hem bij gebruik open, zoekt midden op wurmt daar de piek (van boom) door en sjort hem naar beneden....klaar!!!! Alle lampjes op keurige afstand van elkaar, werkt superrrr!!!
Geen dank
groetjes Désirée

Desiree

lijkt me handig,maar ook een dure oplossing?
hoeveel netten heb je nodig voor een boom van 180cm hoog?en de prijs is?

☼Désirée☼

☼Désirée☼

22-12-2008 om 16:32

Eentje

Ik heb maar 1 net, dit jaar een klein boompje dan trek ik hem wat minder uit, met een grote boom trek je hem meer naar onderen. Heb hem al jaren geen idee meer hoe duur maar bij mijn weten gewoon betaalbaar hoor.......
groetjes Désirée

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.