Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

09-12-2008 om 21:34

En hoe gaat je kerstboom eruitzien dit jaar?

Nog een reuze belangrijke kerstvraag, die niet mag ontbreken op dit forum: hoe versier je dit jaar de kerstboom?
Hier wordt ie hetzelfde als vorig jaar, echt wel heel fout: zilver met goud. Vorig jaar was ie zo vreselijk overdreven, dat ie gewoon prachtig was in al zijn lelijkheid. En alle ballen zijn lekker onbreekbaar, héél handig met een dreumes die ongetwijfeld uit zijn dak zal gaan bij het zien van al die ballen. "Bal, bal!" en smijten maar met die dingen....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha the first

Nasha the first

09-12-2008 om 22:23

Disney......

fans hier, en dus hebben we aardig wat ballen uit disneyland, zou er nog meer willen, maar omdat ze vrij prijzig zijn gaat dat wel even duren....

Zilver met ijswit

wij hebben al 9 jaar dezelfde boomversiering,met 500 lampjes en verder alleen maar zilveren ballen en aan het uiteinde van de takken glazen ijspegels.
ik vind het nog steeds heel mooi en stijlvol.

Chantelle

Chantelle

09-12-2008 om 23:16

Oester met misschien donkerpaars

We hebben 10 jaar gedaan met onze vorige ballen, maar ieder jaar vielen er een paar kapot, dus ik heb gisteren nieuwe ballen gekocht. Oester(???)kleurig (beetje tussen beige en lever in). Glimmend en mat. In het tuincentrum hadden ze het gecombineerd met donkerpaars (glimmend). Vond het erg mooi, manlief is nog niet zo enthousiast...

reina

reina

10-12-2008 om 06:59

Zoals al jaren

Heel lang geleden is de boom op dringend verzoek van zoon rood met goud geworden. Dat is ie nog steeds, alleen zit er sinds een jaar of 6 ook paars in. Ik hou van traditie, zal niet zo gauw alles weg doen om een andere kleur te nemen (vind ik zonde van het geld ook trouwens...)

Bastet

Bastet

10-12-2008 om 07:21

En hier

Wit met een vleugje zilver.Ik heb wel alles nieuw gekocht twee jaar geleden,mijn man was gestopt met roken in sept.en heeft toen tot december alles opgespaard wat hij normaal zou verroken die maanden.Hij wist dat ik heel graag eens wat anders wilde,dus kon ik heerlijk nieuwe ballen gaan halen!Dus ik ben er steeds weer zo blij mee als ik alles uitpak,ik vind het nog steeds erg lief van hem.
Groetjes,Bastet

Beige, brons en oranje

Ruim 10 jaar geleden gingen we samenwonen en toen hebben we voor veel geld heel de boom aangekleed. Beige met brons was toen de kleur. 3 jaar geleden heb ik er wat oranje bijgekocht. Van die grote oranje vlinders (ben er helemaal happy meeen mijn dochter ook) wat ballen en slingers. Vorig jaar zijn we verhuisd en nu staat ie rondom in het zicht, dus kwam voor mijn gevoel toch wat te kort. Ik heb gisterochtend in alle vroegte (errug prettig de Avri is al om half negen open!) heerlijk gestruind tussen alle nieuwe kerstspulletjes. Nog een paar vlindertjes en slingers bijgekocht en nu is ie helemaal af! Heerlijk genieten van al die sfeer overal!
groetjes Lied

Wiesje

Wiesje

10-12-2008 om 09:40

Lekker kitsch

Al een jaar of 5 is de boom hier rood (glanzend, mat, met glitters) met goud. Dit jaar voor het eerst aan kerstbomen ruil gedaan. Ben kleiner gaan wonen en de oude boom was over the top zo groot en nu een smalle boom. Nu is ie pas echt erg, te veel lichtjes, te veel ballen, heerlijk.
En in de boom hangen ook nog de zilveren belletjes van mijn moeder, maar dat is sentiment.

Stijlvol

Ik vind dat zo knap als iemand helemaal in stijl het huis kerstklaar kan maken. Ik vind het ook serieus leuk om een beetje in de folders te bladeren die nu in de bus vallen (van woonwinkel oid). Leuk hoor. Zag bv gisteren in een folder allemaal leuke wit-met-rode-zweudsaandoende kerstdingen staan, maar ja....ik ben ik, dus wordt het hier een bonte verzameling rood-goud-zilver. Bonter gaat het niet worden, ik heb een hekel aan oranje, paars, zalm en andere kleuren in de boom.

Zoals elk jaar

en dat is gemengd hysterisch, ik vind een kerstboom al zo'n tijdelijke gril van lelijkheid, een stijlvolle kerstboom vind ik onzin.

Ja maar manda

Als je ook zomaar vanalles in die boom plempt, dan wórdt het ook een wanstaltig gevaarte. Als je het nu sfeervol drapeert met stylistisch verantwoorde ornamenten zoals ik dat doe, dan is het een tijdelijke waardevermeerdering van je interieur Overigens heb ik de jongens beloofd dat er dit jaar ook zuurstokjes in komen te hangen. MAar dan wel graag de rood-witte (ik heb de megamandyzuurstokken van de lidl maar in de winkel laten liggen vanochtend)

Silone

ik zag die zuurstokjes bij de Hema liggen. Maar die wil ik niet in de boom want dan heb ik een misselijke kleuter rondhopsen met een afgekloven zuurstok in d'r haar geplakt.

Weet het nog niet

maar het zal wel een allergaartje worden van zelfgemaakte frutsels en plastic ballen (want smijtgrage dreumes rondlopen). Ben benieuwd hoe lang dat ding blijft staan als hij eenmaal staat

Vorig jaar had een vriendin van mij een hele stijlvolle boom: alleen maar zwarte ballen, ik vond het vreselijk!

Kari1

Kari1

10-12-2008 om 14:12

Geen stijl

Onze boom wordt altijd ONZE boom. Met allerlei verschillende versiersels, sommige nog uit mijn eigen jeugd, sommige van toen de kinderen nog klein waren, andere iets recenter. Ieder jaar weer een feest van herkenning bij het openen van de opbergdozen: o kijk, hier is het glazen kerkje...en de rode dennenappel..de bal met sterren die X nog heeft uitgezocht toen ze 7 was...de lievelingsbal met al die kleurtjes van Y...de vogeltjes...de kleine kerstmannetjes...
Ik zou dat niet willen missen, geen "stijl"boom hier!
Kari

Kerstboom

De laatste jaren was het steeds rood met goud en dat ben ik al een tijdje beu maar manlief is nogal traditioneel in dat opzicht. Dit jaar heb ik echter doorgezet en oke, het resultaat is nog niet zoals ik graag zou willen (ijsblauw of paars met wit) maar het rood met goud is verdwenen.
Er hangen nu ballen in met de kleuren paarsig, bruin en oester/cremekleurig. Verder natuurlijk wel de zelfgemaakte ballen en andere versieringen van de kinderen en een vogeltje op een knijpertje dat ik al heb sinds mijn jeugd, verder 150 lampjes (nieuw gekocht na aanvaring met bijtgrage poes, zie draadje Staat de boom al) en zilverkleurige slingers.
We zijn er dus nog niet, maar ik ben tevreden

En elk jaar

komt er weer een nieuwe bal in de boom. Want elk jaar mag dochter een nieuwe bal kopen, dat ze dan meestal kiest voor de meest hysterische en kitscherige is natuurlijk duidelijk. Ach en de poes ragt er ook altijd wel 1 uit dus dat gaat gelijk op.

Gnuif

De jongens hebben zich net uitgeleefd op de kerstboom (moest nu maar gebeuren) en daar gáát m'n stylistisch verantwoorde boom
De bovenste helft zitten gekleurde lichtjes in, de onderste helft witte. Verder álle ballen, vogeltjes, sterretjes en zelfmaakknutsels die ze konden vinden. Ik heb net wat kunnen herschikken. Vanwege te korte armen was de bovenhelft wat mager vertegenwoordigd. Er hangen 5 verschillende soorten slingers in. De traditionele zilveren en gouden, een goudenballetjes- en een rodeballetjesslinger en een gouden bloemetjesslinger. Rode piek erop.. KLAAR!
Het is werkelijk práchtig geworden nu alleen nog naar de HEMA voor de zuurstokken.

Sjillie

Sjillie

10-12-2008 om 15:41

Rood en zilver

en dat aangevuld met de spullenetjes die de kids in de loop van de jaren gemaakt hebben.

we hangen van elk jaargang 1 ding per kind in de boom. Zoon is 6 en dochter 4 dus dt jaar 10 dingen!

Maylise

Maylise

10-12-2008 om 17:06

Rood, goud en hout

De boom beneden heb ik met witte lichtjes, gouden ballen, rode ballen en houten versieringen versierd.
Het is een hele warme boom geworden om te zien. Ik heb dit jaar geen zilver opgehangen voor het eerst. Misschien volgend jaar weer.
De boom boven hangt vol met disco knipperlichtjes, kerstmannen, paarse, gele, groene, roze en disney ballen en wat we nog meer konden vinden.

Maylise

Van alles en nog wat

van kleine knalrode kerstmannetjes, tot ouderwetse zilverkleurige ballen met sneeuw erop tot nepballen omdat die niet konden breken toen mijn zoontje klein was

Vanmiddag samen de ballen er in gehangen dus aan de ene kant hangt wat meer dan aan de andere maar dat mag de pret niet drukken.

Zou graag eens n heeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote boom willen, vol met lichtjes en dan met 1-2 kleuren vallen maar vind het zo zonde van mijn geld......
Dus genieten we nog elk jaar van onze allegaartjesboom

gula

Jolijt

Jolijt

10-12-2008 om 19:10

Helemaal

in het zilver.

Guinevere

Guinevere

10-12-2008 om 22:22

Kan me nog herinneren...

Kan me nog herinneren dat mijn oudste 2,5 jaar was en de boom had versierd....alle ballen helemaal aan de onderkant, het was prachtig! In elk geval heeft het een mooie foto opgeleverd, als ik die weer zie moet ik iedere keer weer lachen. Die avond heb ik de ballenverdeling wel stiekum wat verbeterd.

Margriet*

Margriet*

11-12-2008 om 09:49

Welke ouders

hebben wel een stijlvolle boom? Persoonlijk vind ik stijlvol vaak getuigen van geen smaak. Wordt het zo uit de winkel in je eigen interieur geplemd zonder 'eigen' toevoeging.

Wij hebben ook een rommelboom met van alles en nog wat. Ook wat ballen van wijlen oma maar die zijn wel erg kwetsbaar.
Gelukkig is eindelijk onze 15 jaar oude gedateerde verlichting kapot. Hoi hoi zaterdag nieuwe kopen.

Jujube

Jujube

11-12-2008 om 14:42

Kitsch

Hier zo kitscherig mogelijk, zoals gewoon ieder jaar. Gekleurde lampjes en versieringen in alle kleuren van de regenboog. We hebben een heel aantal prachtige oude gekleurde glazen versieringen (kerkjes, huisjes, trompetje, vogeltje, kerstman, sneeuwpop, etc.) die van mijn oma zijn geweest. Daarbij nog wat dingen gekocht in de loop der jaren en natuurlijk zelfgemaakte dingen van de kinderen. En een grote engel in de top.
Dit weekend gaan we 'm kopen en versieren (altijd een grote, tot het plafond).
Groet,
Jujube

mijk

mijk

12-12-2008 om 15:41

Hier mogen de kinderen

ieder jaar zelf iets uitzoeken. Ik doe er na de kerst de naam en het jaar bij en als ze straks het huis uitgaan hebben ze meteen hun eigen kitschkerstversiering.. Ik vind een boom die groeit en verandert ook erg leuk!

Met welk doel heb je die boom?

Wij hebben een kerstboom om de donkerste weken door te komen, en wat wil ik dan? Vrolijkheid en licht! Wij hebben een boom van 1.85 m hoog, 440 lampjes, ruim 100 ballen/vogels/klokjes/pinguins/beren/kwasten en stuk of 10 slingers.

Elk jaar komt er weer iets bij, en dan is het de kunst om weer een andere kleur te vinden, die nog niet in onze boom zit.

Een gestilleerde kerstboom vind ik een jammere kerstboom. Niet gezellig

Xyda

Minet

Minet

12-12-2008 om 22:49

Zwart met zwart en...

Hier sinds vorig jaar een prachtige zwarte kunstboom waar we dit jaar ook zwarte Ikea Kjald versiering inhangen, je weet wel, 70 dingen voor ca. 5 euro
Prachtig barok, helemaal in, en ik vind het prachtig apart
Voor de kerstsfeer hangen er 5 grote glanzende rode ballen tussen.
Vorig jaar hebben we ook nog de meest prachtige verlichting gekocht, van de dikke strengen met honderden piepkleine lichtjes, prachtig!
Fijne kerst!
Minet

Zwart (ot)

Minet, mijn dochter sprak gisteren nog bij het zien van zwarte kerstballen: "Dat vind ik aardig van de winkel Mam, dan hebben de mensen die verdriet hebben ook nog wat voor de kerstboom."

Minet

Minet

13-12-2008 om 13:20

Tranen met tuiten (ot)

Achja, hebben wij ook eindelijk eens reden om te huilen
Wij vinden het gewoon prachtig, er zijn vandaag weer een aantal ballen uit de boom gehaald om de haakjes te vervangen voor rode lintjes. Dat maakt het geheel net iets kersteriger!
Groetjes, Minet

Mooi

hij staat er, een mooie volle nordman (E 30 vriend heeft hem gekocht met dochtertje, had ik nooit gekocht veel te duur).

En de doos met ballen weer tevoorschijn getoverd, viel mij mee wat er in zat. Eigenlijk is de boom best mooi, met rode lintjes hangen de ballen erin. Leuk, hij is helemaal niet zo hysterisch als ik mij herinner ! Moet nog meer ballen en lint gaan kopen want hij is nog wat kaal.

Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 21:55

Hij staat en is voorlopig nog opgetuigd

Hij staat nu bij mij ook en hij is precies zo kitscherig als de bedoeling was.
Ben benieuwd hoe lang de ballen er in blijven hangen. Dreumes haalde de ballen er vanavond nog sneller af dan ik ze erin kon hangen. Hij wilde ze weer terug in de doos stoppen! Toch handig die onbreekbare, echt gouden ballen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.