Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

En hoe is hilversum om te wonen?

Nog steeds op zoek naar een huis me tuin en me nu weer aan het oriënteren in Hilversum. Welke buurten zijn leuk, en welke minder? Is het moeilijk om in te stromen op scholen? Nog dingen waar je op moet letten bij de aankoop van een woning?

(eigenlijk zoek ik een woning dicht bij het station (Noord of Centrum) ivm reizen naar werk)

Bedankt voor de input alvast, viridantia

Natalja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-04-2012 om 00:00

Het spoor

Zorg dat je aan de 'goede kant' van het spoor zit. Ik ben al tijden weg uit Hsum, kom er nog wel maar dat spoor is toch wel een issue.
Rosa van der Zanden

Fransien

Fransien

03-04-2012 om 11:32

Bussum

Bussum heeft ook een goede spoorverbinding, zelfde lijnen, maar is aanzienlijk beter bereikbaar met de auto, en een stuk rustiger. Misschien is dat leuk voor je (overigens is Bussum Zuid behoorlijk goedkoop).

Hilversum

Hoi Natalja,

Hilversum is duur. Instromen op scholen is niet eenvoudig. Met name in Hilversum Zuid zitten de scholen vol, hebben wachtlijsten en zo ook de kinderopvang.

In Hilversum Noord zijn de huizen iets goedkoper en het is er ook goed wonen.

Wat je zou kunnen doen is eens een paar afspraken te maken met een makelaar die je wat verschillende huizen laat zien, dan kun je best een aardige indruk krijgen.

Het begrip 'over het spoor' is eigenlijk al wat achterhaald. Inmiddels zijn veel wijken gerenoveerd en aanzienlijk verbeterd. Het begrip 'over het spoor' is de wijk die direct achter het station Hilversum Centraal is. Omgeving Geuzenweg, Larense weg, Prof. Kochstraat enz.
Als je de kaart erbij pakt zou je kunnen zeggen dat alles dat tussen het spoor en de Jan van der Heydenstraat ligt een echte arbeiderswijk is. En daar is in het verleden nogal wat gerommel geweest. Maar ja, van die naam komen ze nooit meer af.

De wijk achter het station Hilversum Noord is best mooi wonen. Het is een rustige wijk en je zit niet alleen dichtbij de trein maar ook snel via knooppunt Laren op de snelweg naar Utrecht, Amersfoort of Amsterdam.

Ik vind het een heerlijk dorp, het heeft voor mij charisma, oude bomen, oude huizen, sfeer, heide, bos.

Als je wat meer georienteerd bent zou ik ook zeker een paar scholen in de buurt bellen hoe het zit met de instroom en eventueel kinderopvang.

Groet, Moppeke

Bennikki

Bennikki

09-04-2012 om 22:33

Vrienden

Ik heb vrienden wonen in Zuid en in Noord. Ze zijn allemaal erg tevreden. Zuid is veel elitairder en duurder, zoals Moppeke zegt.
Zelf heb ik denk ik wel 20 huizen bekeken in Hilversum.. Ik vond het zelf erg leuk, 1 groot jaren 20 en 30 paradijs. Man vond het minder. Maar het hangt natuurlijk helemaal af van je budget.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.