Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen
05-12-2008 om 11:56
En hoe laat gaan jullie naar bed?
N.a.v. het draadje over ochtendschema's, toch maar weer eens de vraag hoe laat jullie naar bed gaan. Volgens mij is hij al eens langs geweest maar ik kan hem niet meer vinden.
Ik ben vooral 's winters snel moe, om een uur of tien wil ik eigenlijk wel naar bed maar hou het nog uit tot half elf voor de gezelligheid, daarna gaat het licht uit. 's Zomers wordt het wel eens een uur of elf, maar veel later toch niet. En ik hoef niet eens zo vroeg op te staan, rond half acht pas.
Hoe laat gaan jullie naar bed?

Leonhard
05-12-2008 om 12:18
Gemiddeld om tien uur in bed...
en soms iets eerder.
Ik sta wel vroeg op, tussen 6 en half zeven.

Maylise
05-12-2008 om 13:12
Verschilt
Verschilt heel erg maar zelden voor 0:00/1:00.
De laatste weken wordt het zelfs veel later omdat ik met iets bezig ben voor werk wat persé af moet volgende week. Dus is het meestal 3:00 minimaal de laatse weken of als ik heel moe ben dan ga ik juist om 21:00 naar bed en sta om 3:00 op om dan te beginnen met werken. Alleen dat laatste schema vind ik niet zo prettig dus dat doe ik zelden.
Meestal slaap ik van 1:00 tot 7:00/7:30 doordeweeks en 's weekends wordt het 's ochtends vaak een uurtje later.
Maylise

EsmeePF
05-12-2008 om 13:44
Meestal
We liggen meestal rond half 11 in bed. In de weken dat mijn man het erg druk heeft op zijn werk (deze weken dus) is het ook wel eens 10 uur, soms zelfs half 10, maar over het algemeen dus half 11.

mirreke
05-12-2008 om 13:46
Laat
Meestal pas één uur en dan nog lezen. Wekker gaat om kwart voor zeven. En sinds we in zo'n straf regime opstaan kan ik ook niet meer uitslapen, dus in het weekeinde ook vroeg op.
Liever zou ik wat eerder naar bed gaan, maar ik heb gewoon tijd te kort.

Jacoline29
05-12-2008 om 13:50
Verschillend
Lig er soms om 20:30 al in, maar meestal ga ik 21:30 naar boven en 22:00 slapen.
Heb 3 kinderen die om 6:00 wakker zijn sinds het verschoven uur .

Woutje
05-12-2008 om 14:58
Rond 23.30 naar boven
En dan nog even de badkamerdingen doen. Ik slaap rond 00.00 uur en dan gaat de wekker om 6.45. En sta ik om 7.30 op... Manlief gaat rond 21.30, maar die staat om 6 uur weer naast zijn bed.
Als ik ongesteld ben ben ik erg moe en dan lig ik er wel om 21.30 in.

Brianna F
05-12-2008 om 15:07
Voor 22.00
Ik zou wel langer willen opblijven, maar dan zit ik in mijn eentje beneden. iedereen ligt hier voor tienen in bed. En eigenlijk moet ik wel, ik heb zeker 9 uur slaap nodig en door de week kom ik daar niet eens aan.
Sta 's achtends om 6 uur op. In het weekend haal ik het slaaptekort in. En ook dan lig ik er voor tienen in.

liora
05-12-2008 om 15:18
Hoi,
Nu slaap ik meestal rond 23 uur, en een paar keer per week al een uur eerder, maar ik ben zwanger. Voordat ik zwanger was, sliep ik nooit voor middernacht.
Liora

Yta Chalne
05-12-2008 om 15:41
Acht uur
Ik ga zo rond 20.00u naar bed, laat genoeg om mijn peuter in bed te kunnen leggen. Opstaan zo rond tien uur. Korte dagen dus momenteel. In betere tijden kan ik maar moeilijk afscheid nemen van de avond, en blijf ik graag lang op.

Brianna F
05-12-2008 om 16:15
Yta
Dit houdt geen mens vol, 2 uur slaap per nacht? of lees ik dat verkeerd?

Rafelkap
05-12-2008 om 18:38
Hier
Tussen ca. 21.15 en 21.30 uur liggen we er in. En om 6 uur er weer uit. Vaak eerder (ca. half uur tot kwartier eerder), vandaar toch nog maar vroeg naar bed om goed uitgerust te zijn.

tonny
05-12-2008 om 19:50
Ik ga graag laat
maar na een aantal weken word ik dan toch echt te moe.
En dan ga ik een stuk of wat avonden strikt om tien uur naar bed. Even lezen - slapen.
Zonder discipline ga ik rond een uur of elf, half 12. Maar eigenlijk is dat te laat om goed te blijven functioneren, ik ben geen 20 meer
tonny

Nasha the first
05-12-2008 om 20:15
Veel te laat
soms pas 00:30....en dan moet ik 6:15 weer op....maar ik heb eerder gewoon geen slaap, ben een avondmens....

Telebel.
05-12-2008 om 20:53
ongeveer 22.30, dan ben ik er ook helemaal klaar mee, soms ook nog wel iets eerder.
Elke morgen om 6 uur eruit, en op zaterdag om 0800, maar op zaterdagavond meestal wel wat later naar bed, zo tegen 2300 uur, of als er een leuke film oid is dan later.
Telebel.

Massi Nissa
05-12-2008 om 21:18
Tussen 9 en 10
Ik ga tussen 9 en 10 uur naar bed. Ik sta om zes uur op en bovendien werken mijn gewrichten 's avonds niet goed in de winter. O dat moment dat ik het dekbed tot mijn neus optrek, de radio zachtjes aan zet en weet dat ik de komende acht uur niets meer hoef te doen: zo heerlijk.
Groetjes
Massi (op het moment nogal moe, misschien een winterdipje)

reina
05-12-2008 om 21:42
Heel verschillend
Door-de-weeks wil ik er in liggen voor 11 uur, lukt zomers slechter dan 's winters. Als ik het erg druk heb op m'n werk en/of veel last van m'n rug en been heb lig ik er meestal voor 9 uur in. Als ik vrij ben sta ik op rond 8 uur op (zomers vroeger, als het koud is soms later), als ik werk om 6 uur.

mem
06-12-2008 om 00:20
Vaak te laat
bijna altijd ruim na twaalven, maar 's ochtends hoef ik niet vroeg ( half 8) en kruip er geregeld nog weer even in als de kinderen naar school zijn. Na 11 uur is er pas rust in de tent.

Rafelkap
06-12-2008 om 07:55
Stopverf
Ik zou wel later naar bed willen gaan, nog lekker een uurtje lezen oid. Maar soms (steeds minder vaak gelukkig) een wakkere nacht ertussen met een huilend kind.
Het ligt er denk ik ook aan hoe oud je kinderen zijn, met jonge kinderen liggen de ouders er vast ook eerder in.

reina
06-12-2008 om 09:22
Rafelkap
Toen de kinderen klein waren lag ik er zeker niet eerder in dan nu. Als ik er op werkdagen niet om 6 uur uit zou hoeven en daardoor altijd vroeg wakker ben 's ochtends zou ik denk wel later naar bed gaan . Ik herinner me dat ik als puber al graag vroeg naar bed ging, ging ik uren liggen lezen, heerlijk! Nu kijk ik nog vaak tv voor ik ga slapen.

Maylise
06-12-2008 om 10:36
Inderdaad vroeg
Ik vind ook dat de meesten hier vroeg naar bed gaan. ik moet echt moeite doen om er om 1:00 in te liggen bijvoorbeeld. Als ik er voor 01:00 inlig heb ik echt het gevoel dat het me eindelijk eens is gelukt om op tijd naar bed te gaan. Toen ik nog hele kleine kinderen had (babies en iets ouder) ging ik weleens iets eerder om even bij te slapen maar dat was dan een keer in de week of zo. Ik vind het 's avonds altijd veel te gezellig en bovendien zijn er altijd nog 100.000 dingen die ik wil doen.
Overigens slaap ik ook niet graag uit. Ook 's weekends ben ik eigenlijk altijd voor 9:00 al weer op; ook als ik er niet uit hoef. Waarschijnlijk dus niet zoveel slaap nodig. Als ik 7 uur per nacht gemiddeld haal dan functioneer ik heel redelijk.
Maylise

Guinevere
06-12-2008 om 11:01
8 uur slaap
Ik heb echt 8 uur slaap nodig, anders ga je het inderdaad aan mijn kop zien :-p
Dus ik lig er nu meestal om 22.30 in. En als je er dan nog een paar keer uitmoet om uitgevallen spenen weer terug te geven, is zelfs dat eigenlijk al te laat. Vooral omdat de jongste de laatste weken heeft bedacht dan 5.45 een héle mooie tijd is om op te staan....
Dus ik moet bijslapen in het weekend...
Toen de jongste nog een echt nachtspook was (tot voor een half jaar) ging ik trouwens om 20.45 naar mijn bed. En zelfs dan haalde ik gemiddeld nog geen 4 uur slaap per nacht. Toch was het toen niet aan mijn kop te zien, weinig slapen went dus wel enigszins.

Roosje Katoen
06-12-2008 om 12:25
Leuk
om te lezen hoe laat jullie gaan slapen. Er zijn er dus meer die vrij veel slaap nodig hebben. Mijn nachten worden ook nogal eens onderbroken door een wakker kind, dat scheelt natuurijk ook. Maar als ik lees dat sommigen om 1.00 uur of nog (veel) later gaan slapen... daar kan ik me niks bij voorstellen. Lijkt me wel heerlijk overigens, om zo weinig slaap nodig te hebben.

Brianna F
06-12-2008 om 12:46
Reina
****Volgens mij slaapt ze 14 uur per dag/nacht...***
Oh wat stom van mij, nu ik beter lees, zie ik het pas

Sharon*
06-12-2008 om 14:11
Ook vroeg, maar slaap niet veel
Ik ga ook vroeg naar bed, rond 21.30 uur. Zou wel later willen, maar word regelmatig 's nachts gewekt door een kind, of ik word zelf om 3 uur wakker en lig uren wakker. Dus vaak kom ik nog niet eens aan 7 uur slaap.
Hoewel ik nu langzaamaan beter ga slapen. Dus over een tijdje denk ik dat ik weer later naar bed kan.

Roos
06-12-2008 om 21:32
Zelfde als maylisse
Als ik er voor 1 uur inlig ben ik ook heel tevreden en heb ik het gevoel op tijd te zijn gaan slapen.
Ik wil altijd zoveel 's avonds, vind het gezellig en ben ook echt een avondmens. Ook al was ik overdag moe, in de avond knap ik steevast weer op.
Gemiddeld slaap ik denk ik 6 uur per nacht. Soms doe ik stiekem een tukkie op de bank overdag en dan kan ik er weer tegen.
Roos

Manon
07-12-2008 om 08:57
Nog een vroegslaper
Ik ben eigenlijk ook wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er vroeg inligt. In mijn omgeving ben ik voor zover ik weet de enige die voor 22.30u naar bed gaat. Meestal ga ik rond 21.30u naar boven, als het druk is op het werk rond 21.00u. Tussen het moment van naar boven gaan en daadwerkelijk inslapen zit ook wel minimaal een half uur tot drie kwartier. De wekker gaat 's ochtends om 6.00u.

m@
07-12-2008 om 22:50
Slaap te weinig
Ik ga na 00.00 uur naar bed en de wekker gaat weer om 6.50 uur. Tussendoor wordt onze jongste meestal wel 2 (soms 1 of 3 keer) wakker om borstvoeding te drinken. Dus mijn nachten zijn kort en gebroken. Helaas ben ik een avondmens en heb ik de avond nodig om te ontspannen. Gaat vast beter als ze 18 jaar zijn!
M@

Sharon*
09-12-2008 om 09:10
Stopverf
Later naar bed gaan werkt hier ook niet. Yoga oid ook niet.
Allemaal al eens geprobeerd.
Hier komt het doordat mijn kinderen van die nachtbrakers zijn (geweest) en ik het doorslapen heb verleerd.