Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jun

Jun

10-12-2008 om 08:58

En weer een vraag over hoofdluis :-)

Bij mijn zoon trof de kapper wat neten aan. Gisteren hebben we hem gekamd en toen vonden we inderdaad een paar neten. Vanmorgen heb ik hem weer nat gekamd. De neten gisteren zaten in de kam. Zitten de neten altijd in de metalen nisska kam?
Ik vond vanmorgen alleen wat wazige dingen op het zakdoekje. Het zouden ook huidschilfers of korstjes kunnen zijn. Mijn zoon heeft nog wat last van berg. Ik moet 14 dagen blijven kammen, is dat na het aantreffen van de laatste neet? Maar hoe weet ik wat een neet is en wat een schilfer?

Wat een gedoe, gelukkig heb ik het vlaamse onderzoek waar de dame ergens anders op OOL over praat gevonden.
http://www.zorg-en-gezondheid.be/subMenuTabulation.aspx?id=906
En ik blijf gewoon goed kammen en gebruik daarnaast prioderm voor de psyche van mijn zoon. Hij is namelijk autistisch en was volledig in paniek.
Maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag, waar is de luis?
Groetjes van Jun

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

10-12-2008 om 09:24

Geen luis dus?

Neten die zomaar loslaten en geen luis te bekennen? Dan is er dus geen sprake van luizen en neten. Foutje van de kapper?

Prulletje

MaximeM

MaximeM

10-12-2008 om 10:08

Nog eens kijken?

Hoi,

Ik zou nog eens goed kijken boven de oren en op het achterhoofd, daar vond ik bij mijn kinderen altijd de meeste luizen en neten. Neten zitten dicht op de hoofdhuid aan het haar geplakt en gaan heel lastig weg (bij ons niet eens met de luizenkam, maar alleen met mijn nagels) dus die moet je gewoon zien zitten als hij luizen heeft. Als de neten verderop op de haren zitten, dus veel verder van de hoofdhuid af, dan zijn het oude neten, oftewel lege zakjes. Zoals jij het beschrijft lijkt hij helemaal geen luizen te hebben hoor. Gewoon even blijven checken met kammen en ik zou verder nog even geen middeltjes gaan gebruiken.

Maxime

Jun

Jun

10-12-2008 om 11:39 Topicstarter

Prulletje

We hebben gisteren van de kam een foto gemaakt en dan zie je uitvergroot duidelijk dat het een neet vastgeplakt aan een haar is. We hebben een metalen nisska kam die ook neten verwijderd.
Groetjes van Jun

luizenmoeder

luizenmoeder

10-12-2008 om 15:33

Wel....

zonder luizen geen neten. Je krijgt niet zomaar neetjes zonder luizen.. Dus goed blijven kammen met de kam.

luizenmoeder

Margriet*

Margriet*

11-12-2008 om 09:37

Jun

Wel of niet neet, neem het zekere voor het onzekere gewoon veel kammen. Ik zou als het even kan geen prioderm gebruiken. Enorme rommel, voegt echt niets toe. Als ik lees dat hij zo weinig last heeft gewoon regelmatig (elke dag) controleren. Kinderen in zijn klas bijvoorb kunnen ook luizen hebben en hem opnieuw 'besmetten'. Wat wij doen is ook altijd de jas een keer uitwassen en mutsen eventueel en de kussensloop. Da's meer voor het idee dan dat het heel effectief is.

luizenpluizer

luizenpluizer

11-12-2008 om 11:05

Vraag voor iemand

Mag ik deze draad even misbruiken voor een andere vraag? Ik hoor bij het luizenteam van onze school. Nu heeft er een kind hoofdluis en de ouders zijn meteen gaan behandelen. Alleen is het kammen een verschrikkelijk drama, omdat haar hoofdhuid iedere keer opengaat van het kammen. Soms is het zo erg dat ze van ellende het kammen overslaan. Maar op die manier komen ze er natuurlijk niet van af. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Hoe los je dat op? Of heeft iemand gewoon goede tips over hoe nu van die luizen af te komen?

Jun

Jun

11-12-2008 om 12:47 Topicstarter

Cremespoeling

We maken het haar nat en smeren er zeer overvloedig cremespoeling in. Dan kam ik het eerst door met de gewone kam en daarna strook voor stook met de luizen kam. Dus lok voor lok, goed maar zachtjes over de hoofdhuid.
Dan is het ook met lang haar goed te doen.
Eerst van achteren naar voren en daarna van voren naar achter. Heel veel geduld hebben en zachtjes werken!
Het is een rot klus.
En ik laat de wasdroger na school gewoon even de jas een half uurtje draaien en kam hem dan door.
Helaas doen ze op school weinig aan luisbestrijding. Ik heb hem plastik zakken mee gegeven, maar ik denk dat mijn warhoofdje die vergeet.
Groetjes van Jun

egni

egni

12-12-2008 om 06:30

Herkennen neten

Als je de neten uit het haar kamt en daarna op de nagel van je duim legt en dan met een andere nagel gewoon plat de neet "plet" dan hoor (en voel) je duidelijk een "pets". Als het dingetje niet "petst" is 't waarschijnlijk wat anders. Dat je alleen neten vond en geen luis kan best, ook wel eens gehad en het waren wel degelijk neten! (luis is misschien gauw naar iemand anders zn hoofd doorgekuierd? )
Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.