Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

22-11-2011 om 21:08

'erfenis' van de vorige eigenaar/ bewoner

Hier op OO leven we geregeld mee als iemand zijn huis te koop zet en om de kans op succes te vergroten van alles verbetert en opleukt - of juist wat rustiger maakt.

Wat heb je in jouw huis, verzonnen/aangebracht door de vorige bewoner? Vind je het mooi, is het uit financiele overwegingen, of omdat het je gewoon niet zoveel uitmaakt, of omdat je er de tijd/ energie / inspiratie niet voor had.

We hebben goudglimmende details in het toilet. Als ik een dhz-man had, was dat wel veranderd, nu is het nog zo. Ach nou ja, zoveel tijd spendeer ik daar niet, dus vooruit maar. Mijn prikbord maakt weer veel goed.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

22-11-2011 om 21:22

Laminaat

Toen wij ons huis kochten was het volledig gerenoveerd en geverfd door de verkopers. Zo om in te trekken dus. Alles behoorlijk neutraal, dat was fijn. Maar niet alles was onze smaak. Zo was de badkamer betegeld met marmerlook vloertegels en grote gebroken witte wandtegels. Niks mis mee, maar wij vonden het saai. Maar, nee, nu na tien jaar is het nog zo. Dat is toch zonde van het geld om het te slopen en met wat kleuraccenten van accessoires toch best leuk. Maar..... wij zouden het anders gedaan hebben. Toch best wel jammer. Ook lag er door het hele huis (parterre) een lichtkleurig laminaat. Ook zeker niet onze smaak. Wij houden van hout en iets donkerder. Maar ook dat hebben we niet gesloopt. Ook heel jammer eigenlijk, maar omdat het neutraal van kleur is, kun je verder natuurlijk wel je eigen accent leggen.
Toch heb ik liever de volgende keer (voorlopig niet aan de orde) een huis wat opgeknapt moet worden, goedkoper is en dus budget om het naar eigen smaak te maken.
Gr. Bibi

Vic

Vic

22-11-2011 om 21:49

Heb je even

Ik had zo ongeveer 0 budget toen ik hier kwam wonen, en na het hoogstnoodzakelijke heb ik nu ongeveer 0 zin/energie om dingen aan te pakken. Te beginnen op zolder, daar liggen groen/grijze tapijttegels en een deel van de zolder heeft nog piepschuim isolatie. Op de eerste verdieping overloop lichtblauw tapijt, en een lichtblauwe badkamer met heel lelijke tegeltjes. Beneden is het houtwerk nog donkerbruin, maar dat staat wel op het programma om in 2011 te schilderen. Onder het hoogpolige omatapijt in de woonkamer lag parket. Dat heb ik zelf opnieuw gelakt maar dat is niet heel goed gelukt. Oh, en in de gang ligt bruin omatapijt, van dat heel slijtvaste. Als het houtwerk wit is geworden, en de wanden in de gang gesausd, ga ik daar ook nog iets nieuws neerleggen. Uitsmijter is de keuken van wit melamine met rvs aanrecht, en groene tegeltjes.
Wel (bijna) af zijn alle slaapkamers, en die zijn heel aardig gelukt.

neteret mut

neteret mut

22-11-2011 om 21:51

Vanalles

Vinyl op de vloeren, behalve in de badkamer want daar ligt tapijt ( nog wel maar misschien wordt 2012 dan toch het jaar dat de badkamer aangepakt gaat worden). Het plafond in de eetkamer hangt ook nog, plastic witte stroken met dunne gouden tussenstrookjes. Heb net vorige week gezien hoe het eigenlijk vastzit en dat er een grote rozet gipswerk onderzit. In de woonkamer nep balken. Op een aantal deuren zit nog steeds een stuk triplex oid, eronder zitten oude deuren met allerlei randjes enzo. Zie er tegenop om te moeten schuren, gaatjes vullen en voorwat ik tegenzou komen als dat triplex erafgaat.
Ik ben niet anders gewend dan in huizen te wonen die niet volledig mijn smaak zijn, blijf er toch niet voor de rest van mijn leven ( waarschijnlijk ) Het kan mij niet echt boeien dat er delen van het huis niet zo zijn als ik het mooist zou vinden, bovendien vind ik het een vreselijk gedoe om iets uit te moeten zoeken ( vandaag op pad geweest om tegels uit zoeken voor het toilet )

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2011 om 22:24

Nog maar 2 keer meegemaakt

Toen ik op kamers ging wonen liet de bewoonster ervoor bruin tapijt en bruine luxaflex achter. Niet mijn smaak, maar na een stevig potje stofzuigen heb ik mijn spullen er gewoon op gezet. Later hebben man en ik een flat in onderhuur bewoond (ai... hartstikke illegaal dus). Daar lag donkerbruin vinyl in tegeldecor, en de eettafel mochten we houden. Ook weer niet helemaal mijn smaak, maar het scheelde een heerlijke duit om dat niet zelf te hoeven kopen. Voor de rest heb ik alleen in nieuwbouw gewoond, zowel met mijn ouders als alleen en met man. Dat vind ik toch wel het allerfijnste. Dus van de 6 verhuizingen die ik in mijn leven heb meegemaakt waren er 2 huizen eerder bewoond.

Margriet*

Margriet*

22-11-2011 om 23:31

Spachtelputz

onze verschrikking. Zit door het heeeele huis. Toen leek het me wel praktisch maar wij houden van gelatexede muren, een crime.... Ik zou zo graag stuc hebben....
Verder:
-een te lage keuken, met een fornuis dat ik zelf niet zou kiezen, plinten die ik lelijk vindt, tegels die schuin! zijn gelegd. De meeste mensen vinden het een mooie keuken, ik kan hem niet meer zien.
-Een monsterlijke schouw die detoneert in ons jaren vijftig huis. Er zit al 7 jaar een pijp voor een aansluiting van de kachel die er nooit is gekomen. Slopen dus.
-Slechts een convector put op de gehele benedenverdieping, meer radiatoren zijn bij kou onder de 0 graden echt nodig.
-afgrijselijke roze achtige schuingelegde tegels in de gang.

Nou ja we zijn nu zover, dat over 1,5 jaar de hele beneden verdieping wordt gestript, nieuwe keuken, nieuewe vloer, gladde wanden, open haard of kachel. Daarna komt de badkamer aan de beurt. Ook weer een voordeel aan langer nadenken wat je niet mooi vindt, dat we alles vervangen.

+ Brunette +

+ Brunette +

23-11-2011 om 13:16

Ik dan ook nog maar even.

Toen ik mijn appartement kocht was het in een stijl die me helemaal niet beviel, ik houd van strak maar de keuken en de meubels die bij de koop waren inbegrepen waren in een grove boerenhoutstijl met gewelfde tafelpoten en ouderwetsige randen in de keukendeurtjes. Omdat ik geen geld had voor nieuwe meubels en al helemaal niet voor een nieuwe keuken, heb ik alles geschilderd in kleuren die de oubolligheid accentueerden en toen vond ik het wel aardig: hip-kitscherig. Best leuk dus eigenlijk maar toen er een jaar of vijf geleden een roeibootje geld kwam binnenvaren heb ik er toch wat aan gedaan. Nu heb ik een strakke keuken waar ik heel blij mee ben maar ik verlang wel terug naar de oude meubels, nu heb ik een dertien-in-een-dozijn Ikea inrichting, alle felle kleuren ten spijt. Eigenlijk wil ik de tegelvloer nog eens aanpakken maar ik vrees dat ik daar nooit het geld voor zal hebben.

amk

amk

23-11-2011 om 14:38

Niets

alle binnenmuren zijn eruit gegaan dus dan blijft er weinig over.
Het was dan ook een appartement met potentie zoals de makelaar het omschreef. ☺

Nou ja, misschien dat er een paar stopcontacten op hun plek zijn blijven zitten.

*brede glimlach*

Deze vraag brengt een brede grijns op mijn gezicht, Tonny. Een paar huizen geleden hadden we een huis dat door de vorige bewoners in ongeveer 50 jaar tijd helemaal naar hun (vrij expliciete) smaak was aangepast. Een soort treinlandschapje in een hoek, compleet met tunnel, die ook naar buiten ging, zodat de vogels uit de volière via het treintunneltje naar binnen konden. Die volière stond er al een paar jaar niet meer en de "binnenkooi" was ook al weg, maar het treinlandschap was gebleven. We hebben het meteen gesloopt toen we aan het werk gingen in dat huis. De treinhoek weg, het donkerbruine "roggebrood" van de muur, de drie lagen vloerbedeksel weg, zeven lagen behang en kranten van de muur (toen viel ook het stucwerk eraf), de keuken eruit, we hebben het huis vrijwel herbouwd. Alleen één ding is, ietwat noodgedwongen, vrij lang gebleven. Op de met grote stukken natuursteen beklede brede schoorsteen (die ooit een rookafvoer bood aan twee gaskachels) prijkte een meer dan een meter hoog, felgekleurd mozaïek van een vuurtoren. Knalblauwe lucht, felgroen gras, schreeuwend rood met wit gestreepte toren, hij knótste gewoon de kamer in. Maar ja, we moesten eerst CV hebben aangelegd voordat die schoorsteen eruit kon. En in die jaren heeft hij dus uitgebreid en dominant onze kamer in geschreeuwd. Uiteindelijk went het wel, maar ik was wel blij toen het gevaarte uiteindelijk gesloopt kon worden. En niet alleen vanwege de bak ruimte die we ermee wonnen

Vera*

Vera*

23-11-2011 om 17:04

En hier

Wij hebben nog een mooie veertig jaar oude badkamer met zwembadblauwe tegeltjes op de muur, daarbij een verhoogde wc-pot waar ik een hekel aan heb. De donkerbruine kozijn zijn direct bij het klussen voor de verhuizing al in de grondverf gezet, dat zitten ze nog steeds (de binnenkant dan). De joekel van een openhaardschoorsteen met gemetselde openhaardbank zijn in maart gesloopt en een ruimte die dat geeft!
Enkel de voordeur en de deur naar de garage zijn nog bruin (en nooit geschilderd). Wij willen namelijk nog steeeds de 4.5 m aanbouwen tussen voordeur en garage.
Oja, de vloer in de hal beneden heeft ook nog de originele gebarsten tegels, die wachten ook op de aanbouw.

Vic

Vic

23-11-2011 om 20:07

Oh gut zeg

Hij is al een paar keer genoemd, maar ik heb ook zo'n geweldige taps toelopende schouw, met baksteen randje, gemetselde open haard mét ingelegde bruine tegeltjes. Het is wel een enorm praktisch gevaarte want je kunt er je kopje op zetten, er liggen boeken, speelgoed, etc. De bedoeling is dat ik hem ooit een keer laat nakijken zodat ik de haard kan gebruiken. Maar ja, ik heb heel veel voornemens...

Rosase

Rosase

23-11-2011 om 20:11

Zo langzamerhand niet veel meer

We wonen hier nu 16 jaar en in de loop der tijd is langzamerhand alles verdwenen wat nog doet denken aan de vorige bewoners.
Wat nog rest is het tapijt op de trap (nu inmiddels vakkundig kaalgehaald door de kat), het behang op de overloop, het granol op de muur en de verf op het raamkozijn, de deurkozijnen en de deur in de woonkamer.

De rest is of geverfd, verbouwd of verwijderd of best wel naar onze zin.

De granol vind ik trouwens ook wel best mooi, maar we hebben een stuk aangebouwd en dat krijg je nooit soepel weggewerkt met granol. We laten alles dus maar stucen. Ergens vind ik dat dan wel weer jammer, want ik hou niet zo van dat strakke. Dus wie weet gaat er weer een potje granol tegen aan (als dat tenminste nog te koop is).

Genoegen nemen met een keuken die nog wel goed is maar niet mijn smaak zou voor mijn geen optie zijn. Tenminste niet als ik er lang blijf zitten. Dan gaat ie er ooit uit.

Flavor wave

Mijn huis is compleet verherbouwd door een aannemer met bouwpassie. Goed gedaan. Maar wat ie zich in praktische zin bij het bereiden van een avondmaaltijd voorstelt is me wel een beetje een raadsel.
Het is een nette keuken, daar niet van. Nieuw en met een modern aandoend 5 pits gasstel. Wel een vaatwasser (had van mij niet gehoeven) een grote koelkast (wat mij betreft iets te groot) en daar boven (niet zo handig, ik moet een trapje) een magnetron met grillstand.
Geen oven. Nee, geen oven. Ik was aanvankelijk compleet onthand.
Ik heb in mijn hoofd al een complete verbouwing gepland; die vaatwasser eruit en daar een kleine koelkast. Die grote koelkast eruit en daar een flinke oven.
Maar bij nader inzien vond ik het onzin. Een nieuwe keuken, wat zou je nou verbouwen?
Mijn laatste twijfel werd weggenomen toen ik bij de Blokker een flavor wave vond voor 37 euro.
Een flavor wave... pffff nog eens wat anders dan een Aga.
Nou ja, een kippetje doet ie fantastisch. Gratin ook. Al het andere is improviseren. Maar dat gaat best.
Groet,
Miriam Lavell

krin

krin

23-11-2011 om 21:01

Erfenisjes

Hier zijn sommige erfenissen ergernissen. Zoals de afvoer van de gootsteen, die blijkbaar door een beun was aangelegd die dacht dat afvoeren waterpas moesten hangen. Diezelfde beun had het dak van de aanbouw zo op z'n knutseligs dakgedekt dat zich een mooie lichtbruine vochtstreep vormde op het plafond eronder. Bovendien had iemand ooit in een poging een regenpijp te ontstoppen zo hard met een veer geragd dat er onder in de kruipruimte een gat bij de aansluiting op de wc-afvoer was ontstaan. En dat ontdekten we allemaal binnen een half jaar na de verhuizing. Het botert nog steeds niet tussen mij en dit huis, mede hierdoor.
Een andere erfenis is het kastje waar de magnetron in staat, waarvan de zware deur naar boven toe opent en dan open zou moeten blijven staan, maar dat niet doet. Zodat je die fijne zware deur moet vasthouden om iets in de magnetron te zetten, en als je daar twee handen voor nodig hebt, moet je dus je hoofd gebruiken, letterlijk. Waarom we daar nog niets aan gedaan hebben, is mij dagelijks een raadsel.
Ten slotte moest ik erg wennen aan het plafond, dat in golfjes in gestuct. Schijnt best moeilijk te zijn, en kostbaar ook, maar ik werd er in het begin gewoon zeeziek van. Inmiddels zie ik het nauwelijks meer, dus dat is de moeite van het wegwerken niet waard.

judiths mama

judiths mama

23-11-2011 om 22:40

Krin

Kan je het deurtje voor de magnetron er niet gewoon afhalen? Hoewel ik het beeld van stuntelen met een magnetron terwijl je met je hoofd het kastdeurtje open houdt ook wel erg leuk vind

Miriam

Kijk, Miriam, alles kan. In geval van nood schillen we aardappelen met de bijl, zoals mijn moeder dan pleegt te zeggen.
Maar jij hebt me ooit nog eens geadviseerd inzake een recept voor gans, en zoiets past dus never nooit niet in zo'n oventje van 4 tientjes van Blokker (de naam zegt me niks, maar de prijs wel. Zo'n rond glazen geval neem ik aan?). Ook een fatsoenlijke ovenschotel voor een aantal gasten zal er niet in passen.
En het hoeft toch geen Aga te worden, alleen maar omdat je in een oud huis woont . Met een gewoon Pelgrimmetje kan je ook al heel wat meer dan met dat Blokkerding (maar neem niet zo'n oven als ik heb met hoogst onhandige rekjes aan de zijkanten - maar dat terzijde).

Hier overigens niks achtergelaten door de vorige bewoners, want nieuwbouw. En het huis daarvoor ook al.

Groeten,

Temet

De buren

Gelukkig heb ik buren met een grote oven. Ik heb ze intussen voldoende culinair ingepakt om zo vrij te kunnen zijn bij groots en meeslepende kookplannen daarvan gebruik te kunnen maken. Als ze maar mee mogen eten
Komende kerst gaat dat niet gebeuren. Dan zitten we in Frankrijk in een middeleeuwse boerderij. Zonder oven, al heb ik daar ook zo'n glazen ding heen gesleept. Met passende pizzasteen ook nog. Gaat best, dat oventje. Wel het brood omkeren om het ook van onderen af te bakken. Taart wordt wat minder. Maar zo'n pelgrim heeft ook zijn nadelen.
De gans past niet inderdaad. Die moeten we in de cantou bereiden. Recht op het vuur in een grote marmite. Of aan het spit. Dat kan ook nog. Het wordt beslist een avontuurlijke vakantie.
Groet,
Miriam Lavell

krin

krin

24-11-2011 om 09:10

Judiths mama

Ja, dat hele deurtje eruit zou schelen. Is alleen esthetisch weer minder verantwoord. We hebben nu het vermoeden dat de deur bij een lagere montage wel zou blijven openstaan, maar hebben niet de durf om het uit te proberen. Suf is het wel, dat we er maar gewoon mee leven, dat geef ik grif toe.
Dat met dat hoofd is overigens te ondervangen als ik van tevoren nadenk en de kastdeur laat steunen op de openstaande magnetrondeur (zal ook niet goed zijn voor de magnetrondeur, maar ach).

Valkyre

Valkyre

24-11-2011 om 11:51

Oh ja

Ons huis is zo'n twaalf jaar oud. De vorige bewoners hebben best een mooie keuken uitgezocht, alleen de koelkast (en vooral het mini-vriesgedeelte) is te klein naar mijn smaak. De keuken zit ook op een onpraktische plek vind ik, maar er zijn niet zoveel andere mogelijkheden (tenzij evt een uitbouw, maar dan moet ik een stuk van mijn geliefde tuin opgeven. Niet dat wij op dit moment geld zouden hebben voor een uitbouw.)

Verder zit in de badkamer nog steeds de (lelijke en onpraktische) wastafel vanuit de bouw (was al af toen zij het kochten), wit gemarmerde grote wandtegels, en een douchebak-met-gordijn. Ik zou dolgraag een inloopdouche hebben, of in ieder geval iets met een glazen deur.

Het wild gebloemde vinyl op de benedenverdieping hebben we vervangen door bamboe-achtig laminaat. Ook op de bovenverdieping lag allerlei kleurrijks, waar een puntgave laminaatvloer onder bleek te liggen. Alle muren hadden alle kleuren van de regenboog, dat is allemaal geverfd (nog wel een paar kleurige wanden als accent). Op zolder ligt nog limekleurig vinyl en is een limekleurige schuifdeurkast, maar daar stoor ik me niet aan, want daar doe ik alleen de was. De andere twee schuifdeurkasten hebben een houtachtige afwerking. Niet prachtig, maar ik kan ermee leven. Witte deuren zijn dan weer zo besmettelijk met een klein kind in huis

Verder geen gekke dingen gelukkig - het huis is modern, en dat wil ik ook zo houden. Nou ja, de deuren zijn lelijk en goedkoop, die zou ik ook nog weleens willen vervangen. En de bestrating van de tuin, dat is ook nog een ooit-als-we-geld-over-hebben project.

Ach, het kan altijd beter. Ben al heel blij dat ik geen goudgerande toestanden heb

groet, Valkyre

Leuk draadje!

Wat een leuk draadje! Goed om weer eens bewust stil te staan bij het huis. Wij hebben een 'oude mensen' huis gekocht dat in de jaren 70 helemaal was opgeknapt... We hebben alles aangepakt, leidingen, elektra, de taps toelopende schouw eruit, keuken etc etc. De badkamer hebben we uit financiele overwegingen nog in de oude staat (mooi bruin is niet lelijk zullen we maar zeggen) en de vloerbededekking op de zoldertrap. Oh en het houtwerk buiten de woon- en slaapkamers is nog niet geverfd. Maar dat is gebroken wit en in ieder geval geen ergernis )

Vooral muren, maar ook keuken

En dan bedoel ik wat ze met de muren gedaan hebben. In het hele trappenhuis spachtelputz, echt helemaal tot in de nok. In grijs/wit met een zwart spikkeltje. Dus dat wilden we verven. Mèn, wat een kluif was dat. Eerst 'voorstrijken', en dan 3 lagen latex, want die gaatjes zuigen zich vol natuurlijk. Dus ook al is de verflaag na 13 jaar niet overal smetteloos meer, we doen het er maar mee.
In de huiskamer zit een gashaard die we nauwelijks gebruiken, maar wel veel ruimte inneemt (in de huiskamer, maar ook in de kamer erboven, waar de schoorsteen doorheen loopt). En de muren rond die haard zijn voorzien van steenstrips. Nu willen we de huiskamer opknappen, haard eruit, maar dat betekent dat ook de steenstrips eraf moeten. Daar zien we nogal tegenop en wordt dus al 2 jaar voor ons uitgeschoven.
De keuken was op zich prima, maar er zat zo'n klein koelkastje met vriesvak in, en dat was te klein toen er kinderen kwamen. Het kastje hebben we nu in gebruik als kast, manlief heeft er van die heerlijke uittrekladen in gemonteerd. En tegen de lege wand in de keuken staat nu een losse grote koel-vriescombi. Niet heel charmant, wel praktisch. Als ooit het schip met geld binnenvaart gaan we die keuken ook eens aanpakken, maar eerst maar eens die huiskamer. En de badkamer, die wilden we al onder handen nemen toen we erin kwamen... Nee, wij zijn niet van die actievelingen als het op ons huis aankomt. Maar goede voornemens voor 2012 hebben we volop !
Engeltje

Katrien

Katrien

24-11-2011 om 14:38

Alles

We wonen hier nu sinds januari en buiten onze meubelen zetten en een paar lampen ophangen, is er nog niks veranderd.

Het huis is 40 jaar oud. De keuken ook. Enkel de kookplaat is recenter, hebben de vorige eigenaars een jaar of twee geleden vervangen. De oven zit er nog, maar werkt niet meer, we hebben nu een combi-oven op het aanrecht staan. Lades opentrekken moet voorzichtig gebeuren, anders heb je de lade in je handen of valt de bodem eruit.

Ooit komt er een nieuwe keuken. Ooit.

De verwarmingsketel is even oud. Doet het nog goed, maar is uiteraard niet erg zuinig. Dus lopen we wat vaker met dikke truien in huis en brandt de haard iedere avond. Voordeel is dat we in de keuken geen verwarming nodig hebben. Deur van de berging (waar de verwarmingsketel staat) open laten en de keuken warmt mee op. Ook ideaal om de was te drogen.

Ook al de rest in huis is nog origineel. De vorige eigenaars hebben enkel de badkamer verbouwd.

Het enige wat we op termijn gaan aanpassen is de verwarmingsketel (zuiniger model), de keuken en de ramen. Maar voor de rest houd ik wel van het ouderwetse. Vooral de gietijzeren radiatoren vind ik fantastisch.

Katrien

tonny

tonny

24-11-2011 om 22:18

Super om te lezen!

We zijn dus niet de enigen die een huis langdurig grotendeels laten in de staat waarin de vorige bewoner het heeft overgedragen, ook al vind je dingen niet mooi/praktisch.

Een aantal dingen spelen/speelden een rol. Mijn man is geen klusser en heeft ook geen enkele ambitie op dat gebied. De enige winkel die hij met plezier bezoekt is de boekwinkel, haha, ik zie hem niet vol geduld vloeren, tegeltjes, keukens en weet ik wat uitzoeken.

Verder 'als het niet kapot/versleten is, is er geen reden om het te vervangen'.

Vervolgens zijn we beide laatste verhuizingen verhuisd op een moment dat er niet echt veel tijd en energie overschoot om het huis eens even grondig te reviseren. Als wij op een dag nog eens zover komen dat we gewoon 'voor het leuk' gaan verhuizen, is dat wellicht anders.

Hier in huis een rare keuken: zonder diepvriezer/diepvriesvak. Dus ik heb meteen een diepvriezer in de schuur gezet.
De combimagnetron zit voor mij véél te hoog en ik word geen vriendjes met dat ding. Heb nu een oven in de schuuw staan, inbouwding dat ergens over was; hij staat gebroederlijk bovenop de diepvriezer, wie weet wordt hij nog eens tot de keuken gepromoveerd. Voor mijn part op de plek van de vaatwasser, die gebruiken we zelden.

De badkamer is niet mijn smaak, erg marmerachtig, en een overdreven groot bad en een zeer confronterende spiegel, levensgroot.

Laminaatvloeren boven zijn mooi, niks op aan te merken.
De plavuizen in de woonkamer zou ik zelf niet kiezen, maar lelijk zijn ze niet.

Wat ik wel nog steeds vervelend vind is dat de hoofdverwarming in de woonkamer vloerverwarming is. Op een dag laat ik er een radiator bij zetten.

De beunverhalen herken ik ook, vooral uit ons vorige huis. Daar zat ook zo'n enorme schouw, note bene compleet nep (!), alleen maar omdat die bewoner voor ons een fraaie antieke kachel had geerfd die ergens moest staan. Die vuurtoren, tjonge, die had ik graag eens gezien.
En dat treintje dat naar buiten reed, aaahh...

Hanne.

Hanne.

25-11-2011 om 08:55

Mint groene muren!

Tot 2x aan toe trof ik mintgroene muren. De ene keer met gele accenten. De tweede keer met rood.

Het 2e huis was sowieso qua kleur nogal opvallend. Naast het mintgroen met rood in de woonkamer. Was de keuken pastelgeel met lichtblauw, de gang lila en het trappenhuis paars met bloemetjes. Incl bloemetjes behang op het plafond. Op zolder lag er blauw (?!) laminaat en waren er donker groene muren.

En toch, toen we verhuisden miste ik het. Een nieuwbouw huis is ook maar zo kaal. Daar zit geen verhaal achter.

Merel

Merel

25-11-2011 om 09:19

Ja een geverfde trap!

Nee, je ziet veel en veel meer op een geverfde gladde trap dan op een trap met vloerbedekking. Er daalt op beiden natuurlijk evenveel stof neer, alleen inderdaad op de geverfde met maantjes zie je alles liggen. Eigenlijk ziet dat ding er altijd stoffig uit (alleen de 5 minuten na het schoonmaken niet). Het is dat het een open trap is, en daardoor geen gezicht om de hele tree te bekleden maar doe mij maar een bedklede trap hoor!

Emmawee

Emmawee

25-11-2011 om 10:07

Oh heerlijk dit!

Ga ik van het weekend allemaal eens lekker lezen. Onze vorige bewoners hebben ook veel, heel veel lelijks achtergelaten.
Maar voor één ding ben ik ze eeuwig dankbaar.
Wij wonen in een flat op de begane grond, met een inpandig balkon. Dit balkon hebben zij dichtgemaakt met een schuifpui en ze hebben in het balkonmuurtje een deur naar de gemeenschappelijke tuin gemaakt. Hierdoor hebben we een droge ruimte om de was op te hangen en kunnen wij direct onze ENORME tuin inlopen. En dat is echt fantastisch.
Groeten, Maw.

mix

mix

25-11-2011 om 10:44

Niets, want gestript, behalve

een kluisje in de wand van de garage.
Uiteraard zonder sleutel. Ik heb hele fantasieen over botten, dagboeken van de vorige bewoners en toen de aannemer hier laatst was zei hij dat hij het wel eens kon openslijpen. Ik kan niet wachten. Zelfs niet als het leeg zou blijken te zijn.

Open haard

ik moet meteen denken aan ons vorige jaren-30 huis. Hadden we volledig opgeknapt, inclusief een hele mooie open haard in de stijl die bij het huis hoort. Daar heb ik zo van genoten!

het eerste wat de nieuwe bewoners deden na de verkoop, was de open haard er uit slopen :-s

ishtar

ishtar

25-11-2011 om 14:37

Gruffalo

dat zijn dingen die ik niet wil weten, wat nieuwe bewoners doen met de dingen die wij zo zorgvuldig hebben gedaan(van een keer weet ik het wel: we verhuisden in dezelfde straat naar het hoekhuis, dus we zagen de kopers nog wel.
Het was zeker niet het eerste wat ze deden, en ze hebben er zelfs nog over getwijfeld of ze het wel zouden doen (en hun nichtje van 2 was het er ook helemaal niet mee eens ) maar ze hebben op zolder, wat hun werkplek werd, de panelen eruitgehaald die ik met veel geduld en liefde voor middelste geschilderd heb, met Winnie de Poe en vriendjes. Het babykamergebeuren weet ik niet wat ze ermee gedaan hebben. (was ook zo schattig, met een watten schaapjesrandje, maar die heb ik vorig jaar nog een keer kunnen maken voor kleinzoon )Winnie de poe had ik voor jongste nog een keer in ons nieuwe huis gemaakt (waar we nu ook al niet meer wonen. Zal er ook wel uit zijn gehaald, die kinderen waren 14+)

Monique D*

Monique D*

26-11-2011 om 03:48

Uitgekeken op winnie de poe en cadeautjes van de vorige bewoner

Gruffalo, ik denk dat jouw kinderen ook uitgekeken zouden zijn op Winnie de Poe als je nog jaren in dat huis was blijven wonen! Dan had je die plaatjes ook weggehaald!
Toen wij, zo'n 24 jaar geleden in deze woning kwamen wonen was een van de muren van de huiskamer bedekt met steenstrips. Van die stenen was ook een soort nis gemaakt waar je bijvoorbeeld wijnflessen in kon bewaren. Wij vonden het lelijk en hoopten dat de vorige bewoner dit zou verwijderen (het is een huurhuis). Helaas moesten wij het zelf eruit slopen. Dat werd een rommel! Achter die steenstrips was er wat cement en daar doorheen waren de originele stenen van het huis te zien. Wij moesten alles opnieuw gaan stucken en hebben gipsplaten geplaatst en daarover heen sierpleister gewreven.
Op het plafond van de huiskamer zijn van die schuimrubberen plafonplaten die in ruitvorm daarop geplakt zijn. Die was nog van de vorige bewoners. Ik vind dat mooi `en apart omdat je dat nergens meer ziet..
In de slaapkamer waren ze ook, maar die vorige bewoner heeft er gaten in geprikt omdat hij boos was dat wij zijn afschuwelijke spullen niet wilden overnemen. Dus die hebben wij weggehaald. Maar hij is vergeten om die van de huiskamer stuk te maken..
In de achterkamer had de vorige bewoner een gevelkachel aangelegd. Die kachel heeft hij natuurlijk meegenomen, maar de afvoer was er nog. Wij hebben destijds een nieuwe gevelkachel gekocht, de afvoer heeft een goede vriend van ons aangepast èn.. wij hebben als een van de weinigen in ons huizenblok verwarming aan de achterkant!
Verder heeft die bewoner nog een aantal spullen achtergelaten: varierend van asbakken, bierviltjes, mooie vazen en planten. Alles heb wij nog, eén plant leeft nog (na 24 jaar), alleen de asbakken hebben wij weggegeven omdat wij niet roken.

Merel

Merel

26-11-2011 om 10:03

Inderdaad

Normaal gezien hoort een huurhuis schoon en leeg opgeleverd te worden. Eventuele kleine mankementjes worden nog door de verhuurder gerepareerd (op kosten van zichzelf of de oude huurder) hier was bijvoorbeeld een plint gebroken, die is alsnog gerepareerd.
Maar goed hier waren ook lelijke dingen in huis hoor, zoals een beige badkamer met toch wel snel stinkend putje, dus die was wel aan een opknapbeurt toe, en een paar jaar later kwam de woningbouw met een periodieke verbouwing (eens in de tig jaar) waardoor we een nieuwe badkamer, toilet en keuken kregen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.