Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ervaring Air up

Mijn dochter van 11 wil van haar eigen geld een air-up kopen. Ik vraag me af of het het geld wel waard is. Met name vanwege de pods die alleen maar online te koop zijn en er steeds verzendkosten bijkomen (tenzij ze steeds voor minimaal 29 euro bij koopt). Ben dus bang dat de fles als de eerste pods op zijn als gewone drinkfles gebruikt wordt. Wie heeft ervaring met deze fles? En welke smaakjes zijn aanraders? Dochter wil graag cola, maar las daar juist een slechte ervaring over.


Mijn jongste heeft hem nu een klein jaar en is er erg gelukkig mee, de cola variant hebben we niet, hij gaat vooral voor citroen en bosvruchten. Komkommer vond hij echt heel erg vies. De fles wordt dagelijks gebruikt, de pods gaan bij hem langer mee dan geadverteerd werd omdat hij ze vaak maar half open doet, vol open vond hij ze wat te heftig.
Overigens betaal ik de pods voor hem omdat ik willekeurig ander drinken dat met de boodschappen mee zou komen ook betaald zou hebben.

Dochter van een vriendin heeft er ook 1, maar ik geloof dat die hem al vrij snel als gewone fles ging gebruiken.

Persoonlijk vind ik 35-40 euro voor een drinkfles echt belachelijk duur. Zeker als je die pods er steeds bij moet blijven kopen. Qua verzendkosten is groot inslaan dan wel handiger dan steeds een paar bestellen. Dan kan ze er ook even mee vooruit.
Maar als ze dat van haar eigen geld wil kopen, zou ik het niet verbieden. Wel aangeven dat ik het zonde van het geld vind. Het is alleen jammer als ze de fles dan als gewone drinkfles gaat gebruiken want er zijn meer dan genoeg drinkflessen die stukken betaalbaarder zijn.

Ik heb er geen ervaring mee maar qua geld zou er inderdaad nog iets voor te zeggen zijn om het als ouders te betalen. Ze zou de air-up dan in eerste instantie van haar eigen geld kunnen betalen en jullie kopen de smaakjes erbij. Bevalt alles goed, dan zou je haar nog kunnen verrassen met het aankoopbedrag van de air-up zelf, met als argument dat jullie nu eenmaal zorgen voor haar eten en drinken. 

Caroline80

Caroline80

28-12-2021 om 07:29 Topicstarter

Weeromstuit schreef op 27-12-2021 om 19:50:

Ik heb er geen ervaring mee maar qua geld zou er inderdaad nog iets voor te zeggen zijn om het als ouders te betalen. Ze zou de air-up dan in eerste instantie van haar eigen geld kunnen betalen en jullie kopen de smaakjes erbij. Bevalt alles goed, dan zou je haar nog kunnen verrassen met het aankoopbedrag van de air-up zelf, met als argument dat jullie nu eenmaal zorgen voor haar eten en drinken.

Ja ik zorg voor haar eten en drinken, maar daarvoor ga ik gewoon naar de supermarkt. Een blik aanmaaklimonade is veel goedkoper. Dit krijgt ze daarom niet kado. Daarnaast drinkt ze normaal al veel water en heeft ze al een goede waterfles. 

Caroline80 schreef op 28-12-2021 om 07:29:

[..]

Ja ik zorg voor haar eten en drinken, maar daarvoor ga ik gewoon naar de supermarkt. Een blik aanmaaklimonade is veel goedkoper. Dit krijgt ze daarom niet kado. Daarnaast drinkt ze normaal al veel water en heeft ze al een goede waterfles.

Ik snap dat je zelf kiest voor goedkopere varianten (doe ik ook) maar dan nog kan het toch leuk zijn om als verrassing het geld terug te betalen als je het dat toch waard zou vinden. Nu schrijf je dat jij zo'n ding z'n geld sowieso het geld niet waard vindt. Dan blijft de vraag over: in hoeverre mag je dochter met haar zakgeld doen wat ze wil? Misschien kun je haar waarschuwen voor een miskoop en haar laten rondvragen naar ervaringen uit de eerste hand. Wil ze het daarna nog steeds, dan kan ze 'm inderdaad zelf kopen. Niet elke aankoop hoeft even nuttig te zijn toch

Mijn zoon heeft 'm voor Kerst gekregen. Ik vind het zelf ook onzin maar hij wilde het heel graag. Hij is er blij mee en gebruikt 'm regelmatig.

De air up fles is erg slecht. Het is het geld niet waard. Het is net alsof je een neppe geur bij je neus houdt en het proeft nog steeds als water. Ook lekt de fles.

Liannex schreef op 24-07-2022 om 19:55:

De air up fles is erg slecht. Het is het geld niet waard. Het is net alsof je een neppe geur bij je neus houdt en het proeft nog steeds als water. Ook lekt de fles.

Ben je boos op de leverancier dat je een topic van een half jaar geleden ophaalt?

Gr Angela 

Liannex schreef op 24-07-2022 om 19:55:

De air up fles is erg slecht. Het is het geld niet waard. Het is net alsof je een neppe geur bij je neus houdt en het proeft nog steeds als water. Ook lekt de fles.

Er staat ook nergens dat het water een smaak krijgt. Je ruikt de smaak. Je houd je hersenen voor de gek eigenlijk. En nee, ik heb hem niet, maar ken wel iemand die hem heeft en tevreden is.

Air-up pods zijn duur inderdaad. Mijn zoon van 16 heeft ook zo'n air-up fles gekocht van zijn eigen geld, maar kwam er laatst achter dat een bedrijfje genaamd "TasteDrops" navullingen verkoopt voor de pods. Deze zijn veel goedkoper! echt een aanrader.

Ben wel trots op mijn zoon dat hij zelf een goedkopere oplossing heeft gevonden. Hij neemt de fles elke dag mee naar school en is er nog altijd erg blij mee.

de fles is zijn geld echt niet waard. Mijn dochter had al bij al nog geen 4 maanden in gebruik en haalde hem met een scheur uit haar boekentas. Voor zo'n dure fles mag je er toch vanuit gaan dat het van goede kwaliteit is en tegen een stootje kan. De air up service is ook ver te zoeken. Ik raad hem ook die reden dan ook af. 

Ja ik weet het een oud topic maar ik wil toch even iets toevoegen aan dit onderwerp.

Vorig jaar rond de zomer voor mezelf een air-up.gekocht, na de eerste jaloerse blikken van zoon heb ik hem in gebruik genomen. Ik heb een slechte geur en voor mij werkte het dus niet.

Kort daarna de air-up aan mijn zoon gegeven. En toen ging het vlot binnen een paar weken bleek dat meneer de smaak van het water ging waarderen. Inmiddels drinkt hij veel water (waar hij eerst geen water dronk), hij neemt de air-up mee naar school maar thuis drinkt hij gewoon glazen water en op vakantie laatst moest hij de pakjes drinken niet maar wilde hij zijn thermos met water gevuld hebben. Het is dus een prima middel om kinderen aan het water drinken te krijgen.

Air-up voor veel geld gekocht, dure pods. Veel luchtjes zijn chemisch en ruiken niet lekker. Het blijft gewoon naar water smaken. Na drie keer gebruik, in de kast gelegd. Water uit de kraan smaakt beter.

PieterPieter schreef op 10-03-2023 om 18:03:

Air-up voor veel geld gekocht, dure pods. Veel luchtjes zijn chemisch en ruiken niet lekker. Het blijft gewoon naar water smaken. Na drie keer gebruik, in de kast gelegd. Water uit de kraan smaakt beter.

PieterPieter, er staat ook nergens dat het water een smaak krijgt. Je ruikt de smaak.
Je houd je hersenen voor de gek eigenlijk. En nee, ik heb hem niet, maar ken wel iemand die hem heeft en tevreden is.

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik vind het moeilijk om overtuigd te raken van het concept😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.