Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ervaringen steelstofzuiger?

We zijn erover aan het twijfelen om een (draadloze?) steelstofzuiger te kopen voor de bovenverdieping. 
Zijn er mensen met ervaringen? Voor- en/ of nadelen, aanbevelingen?

Wij hebben er een gekocht aan het begin van de lockdown in 2020 en ik ben er erg blij mee. We hebben een huis van drie verdiepingen en ik vond het altijd een hoop gesjouw om de oude stofzuiger naar boven te tillen. Nu loop ik fluitend de trap op.
Het enige nadeel is dat de batterij niet lang meegaat. Ik moet best snel door het huis en dan red ik het. Ik stofzuig zaterdag en woensdag van boven naar beneden en soms extra in de keuken als nodig. 

Ik lees graag mee in dit draadje. Twee vragen die mij bezighouden m.b.t deze apparaten: hoe lang gaat die accu eigenlijk mee (dus niet: hoe lang kan je stofzuigen, maar: hoe lang voordat je het apparaat moet vervangen), en is het niet vies om steeds dat reservoir te moeten legen? Een voordeel van een gewone zuiger lijkt me dat je het vuil met zak en al kan weggooien. 

Groeten, 

Temet

Ik heb zelf een Rowenta boven. Even snel stofzuigen werk perfect. 2 standen, hoog en laag en op laag kan ik een hele tijd stofzuigen.
Nu werk ik als huishoudelijke hulp en bij 2 cliënten hebben ze een Dyson. En alle 2 geven geregeld problemen. De ene heeft al 2x over een andere gekregen (garantie) omdat er steeds wat mee was.
Als extra stofzuiger werkt het goed, maar je hele huis in een keer stofzuigen wil niet.
Omdat wij een hond hebben doe ik beneden vaak met de gewone stofzuiger.

Temet schreef op 05-01-2022 om 14:02:

Ik lees graag mee in dit draadje. Twee vragen die mij bezighouden m.b.t deze apparaten: hoe lang gaat die accu eigenlijk mee (dus niet: hoe lang kan je stofzuigen, maar: hoe lang voordat je het apparaat moet vervangen), en is het niet vies om steeds dat reservoir te moeten legen? Een voordeel van een gewone zuiger lijkt me dat je het vuil met zak en al kan weggooien.

Groeten,

Temet

De Dyson bij cliënt 2 gaat nu 2 jaar mee en doet nog zonder problemen.

Dyson kun je het reservoir zo van leeg maken. Er zit een knop/klep aan en dan gaat het reservoir open. Even boven de prullenbak doen en klaar. Filter moet je elke maand afspoelen. 

Mijn Rowenta heeft een afneembaar reservoir, leeg gooien, filter los draaien, uitkloppen en klaar.

Niet alle"gewone" stofzuigers hebben een zak hè. Bij 1 cliënt een zakloze van Philips, wat een *** ding is dat.

Ik heb een half jaar geleden een Tristar steelstofzuiger gekocht bij de Action voor een habbekrats, bedoeld als veredelde kruimelzuiger en idd op de bovenverdieping. Ik ben heel positief verrast door dat apparaat. Het fijnst is dat je ‘m veel gemakkelijker pakt dan de gewone stofzuiger doordat hij licht en wendbaar is. Op een gladde ondergrond zuigt hij prima. En zelfs hoogpolig tapijt zuigt hij ‘bezoekklaar’ (op het oog schoon). Ik haal dus tegenwoordig standaard voordat er bezoek komt even snel dat ding door de benedenverdieping. En ook vaak ‘s avonds voordat ik naar bed ga nog een keer. Ik heb niet zo’n groot huis dus ik ben zo klaar. En dan ziet het er weer netjes uit. 

Iets krachtiger zuigen en wat langer operationeel zou wel fijn zijn. Misschien koop ik ook nog wel eens zoiets als die Rowenta. Ziet er goed uit: multifunctioneel. Voor mij is in ieder geval duidelijk dat ik zo’n apparaat jaren eerder had moeten kopen! Het fijnst zou zijn als je helemaal geen gewone stofzuiger meer nodig had maar of dat haalbaar is, weet ik niet. Met die Tristar niet in ieder geval. Maar die verwachting had ik er dus ook niet van. 

PS wat ik nog wel wil opmerken: in die Tristar zit een draaiende borstel. Doordat hier overal lange haren rondslingeren (van mezelf namelijk), komen die in die borstel en zit dat ding op een gegeven moment vast, wil ‘ie niet meer draaien. Die moet ik dus geregeld losknippen. 

Temet schreef op 05-01-2022 om 14:02:

Ik lees graag mee in dit draadje. Twee vragen die mij bezighouden m.b.t deze apparaten: hoe lang gaat die accu eigenlijk mee (dus niet: hoe lang kan je stofzuigen, maar: hoe lang voordat je het apparaat moet vervangen), en is het niet vies om steeds dat reservoir te moeten legen? Een voordeel van een gewone zuiger lijkt me dat je het vuil met zak en al kan weggooien.

Groeten,

Temet

Vraag 1) zover ben ik nog niet. Ik heb het apparaat nog maar een half jaar

Vraag 2) Nee, klepje open, boven de kliko houden, beetje schudden en klaar is Kees. 

Roodborstje

Roodborstje

05-01-2022 om 22:28 Topicstarter

Positieve geluiden, dat is fijn!
Inderdaad het gesjouw van de zware stofzuiger die ik beneden heb, de pasgeverfde muren alweer iets beschadigd. 
We hebben nu beneden een zakloze stofzuiger en inderdaad leegkieperen boven de vuilcontainer.
Ik ga me eens verdiepen in de Rowenta! Nog tips qua type?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.