Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2017 om 16:18

Espresso-apparaat

Ik dacht ter vervanging voor onze Senseo een espresso-apparaat te vragen voor mijn verjaardag, maar kun je daar ook 'gewone' koffie mee maken, of is het echt óf een klein bakje espresso óf cappucinio? En dan heb ik het over een eenvoudige machine van rond de 100 euro. Ik had deze op het oog: De'Longhi espressomachine EC153.


Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2017 om 19:52

Kaaskopje

Volgens mij niet. Dus even een thermoskan vullen is er helaas niet bij.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2017 om 19:55

Wat je wil

Een espresso apparaat zet een kopje espresso of als je meer water laat doorlopende een gewoon kopje koffie. Een kan koffie gaat niet. Daarvoor heb ik n heel simpel ding van n paar tientjes Vd Blokker. Ik heb zelf al drie jaar een Quickmill, handmatig met piston. Die helaas niet zo goed tegen budget bonen kan, want dan koekt ie aan. Wel heerlijke cappuchino.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2017 om 21:29

Het probleem

Is dat man gewoon koffie wil en geen espresso of cappuccino. Het aanrecht is niet groot genoeg voor en een koffie- én een espresso-apparaat. (Naast een combi-magnetron, airfryer en waterkoker ).

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2017 om 21:38

Ad Hombre

Daar komt vast erg lekkere koffie uit.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2017 om 21:47

Kaaskopje

Laat even weten of hij bevalt als je hem koopt Vers gemalen koffie zit tegenwoordig zelfs standaard in de automaten op het werk en ik moet zeggen dat ik het wel lekker vindt. En soms is de mogelijkheid van een thermoskan wel fijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2017 om 22:07

Helaas Ad Hombre

Hij is boven het bedrag wat we eraan willen besteden.

Voor dat bedrag

Op vakantie gebruik ik vaak een Italiaans koffiepotje; een percolator. Die maakt heerlijke espresso en met een melkopschuimer heb je dan ook cappuchino. Is heel klein en kan je zo opbergen in een keukenkastje. Trouwens, heeft je man weleens espresso met extra water gedronken? ( noemen ze een americano) Is gewoon koffie maar dan met veel meer aroma. Onbekend maakt onbemind.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2017 om 22:34

Dorry

Voor mij ook een nieuwtje. Dus gewoon heet water bijschenken? Ik stel het voor!

Hij houdt echt niet van espresso, zegt hij. Zo zie je maar weer, ook na 33 jaar ontdek je soms nog wat, haha.

Langer door laten lopen

Oh is heel simpel. Doet koffie in de piston, en dan zet je er n flinke mok onder. Apparaat aanzetten en ipv een bodempje van 20 seconden laat je hem gewoon langer doorlopen. Iedereen die hier binnenkomt en zegt 'doe maar gewone koffie' krijgt dus t bovenstaande van mij. Vinden ze van prima tot heerlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-01-2017 om 00:03

Ja dát leek mij ook wel kunnen.

Americana had ik daar niet aan gekoppeld

Lynna

Lynna

13-01-2017 om 09:52

Kijk ook naar de prijs van het kopje koffie zelf

Ik begrijp heel goed dat je maar een bepaald bedrag aan het apparaat wilt/kunt besteden. Maar kijk ook goed naar de prijs van het kopje koffie wat je zet. Zo heb ik nog steeds een senseo naast de nespresso van mijn vriend. Omdat ik de nespresso cupjes zo duur vind en niet lekker genoeg om dat bedrag ervoor te willen betalen. Daarom hou ik het bij mijn veel goedkopere senseo. Mijn vriend is wel een echte koffieliefhebber, dus die vindt de dure koffie wel de moeite waard.

Helena

Helena

13-01-2017 om 10:10

percolator

Koop gewoon een percolator. Die zijn niet duur. Blik Illy koffie erbij (wel duur) en je hebt je eigen espresso. In Italie heeft iedereen zo'n percolator. En dan drinkt je man gewoon zijn slappe koffie uit het filterapparaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-01-2017 om 11:28

Nespresso

Mijn vriendi had een nespresso en vond de cupjes moeilijk verkrijgbaar en duur. Die is verkocht.

In het espresso-apparaat kan toch ook wel gewone koffie? Of moet het per se een espresso-koffie zijn?

Brianna F

Brianna F

13-01-2017 om 11:43

espresso maling

Er moet espressomaling in, gewone koffie is te grof gemalen.

Ali

Ali

13-01-2017 om 11:47

Cupjes

De cupjes zijn inmiddels overal te koop, het hoeven echt niet alleen de cupjes van Nespresso zelf te zijn. Ook de prijzen varieren best wel. En de smaak ook. Beetje uitproberen.

Milcham

Milcham

13-01-2017 om 12:06

Potje

Ik sluit me aan bij de rest. Ik heb meerdere Bialettipotjes. Ik ga uit van drie kopjes pp, als man en ik samen koffie drinken pak ik dus die van zes koppen. Ik vind het geen echte espresso, de koffie is wel sterker dan gebruikelijk en lekker. Ik heb ook een quickmill voor espresso maar een espresso is zo'n mondpestertje, véél te weinig.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-01-2017 om 12:14

Man gaat de stad in

En toch voor zo'n apparaat. De opmerking dat er gewoon water bij kan heeft geholpen.

Over cupjes

Als verstokte theedrinker heb ik er zelf amper sjoege van, maar mijn nieuwe collega ontpopt zich tot koffie-fanaat en heeft ons kantoor verblijd met zo'n cupjesapparaat. Omdat Nespresso er bij ons ook niet af kan, worden daarvoor de cupjes van Lidl gebruikt; tot volle tevredenheid, en tegen een fractie van de kosten.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

13-01-2017 om 15:19

Temet

Ik denk dat ik de tip te laat van je lees. Man is nu richting stad. En om dan via whatsapp voor een cadeau nog verder 'opdrachten' te geven, vind ik dan weer niet zo leuk.

Milcham

Milcham

13-01-2017 om 20:44

En?

Bevalt het?

Nespresso gehad

Ik heb twee nespresso apparaten gehad en gingen beide exact na 14 maanden stuk. Geen garantie meer en niet meer te repareren. En dan is t per kopje koffie nog eens heel duur; 39 cent per kopje. Nu n hand bediendbaar apparaat en daar gooi je losse espresso bonen in. Dat zijn gewoon iets donkerder gebrande bonen. Gewone bonen kan ook, smaakt gewoon iets anders. Zelf wel je machine regelmatig ontkalken, dan blijf je de lekkerste koffie houden en gaat je machine niet kapot.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2017 om 01:40

Of het bevalt?

Man en dochter zijn naar een paar winkels geweest, maar hij was niet op voorraad. Hij komt nu morgen, of vandaag eigenlijk, met de post. Ik heb alvast leuke mokken in drie maten gekregen met Lavazza koffie, dus het grote genieten kan morgen beginnen (hoop ik).

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2017 om 01:43

Dorry

Door wat jij zegt, bedenk ik mij, dat ik hopelijk onze elektrische koffiemolen nog heb, dus dan zou ik de bonen ook kunnen kopen. Ik ga er later eens naar zoeken .

Lente

Lente

14-01-2017 om 11:39

De kwaliteit van de molen maakt veel verschil

Voor een expresso-apparaat heb je heel fijn gemalen koffiebonen nodig, niet zo grof als voor een gewoon apparaat.
Hoewel sommige apparaten gewoon gemalen koffie wel kunnen verwerken. Dat zou ik navragen/opzoeken.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2017 om 11:58

Lente

Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is. Haha, ik moet nog steeds zoeken, dat ga ik zo maar eens doen. Het zou vies tegenvallen, als blijkt dat we hem toch al weggedaan hebben i.h.k.v. dat we met Senseo toch nooit meer zullen malen. Wacht... ik ga meteen even zoeken.

Gezocht en hij is er nog. Ik dacht even dat hij het niet meer deed, maar in een ander stopcontact (vreemd genoeg) wel. Dus even oppoetsen en hij kan weer . Het is wel een goede, dus ik denk dat ik er wel fijn genoeg mee kan malen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-01-2017 om 22:43

Hij is binnen

En vanavond de eerste koffie eruit gehaald. Dat viel nog niet mee. De stoomknop zat muurvast, de watertoevoer stagneerde en de melk schuimde niet, maar van deze problemen is alleen de melk nog niet helemaal duidelijk. Morgen weer een dag.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-01-2017 om 11:23

Schuim

Tweede poging melk opschuimen... heeft iemand tips, want het wordt nu alleen maar verdunde melk met water . Ik heb al filmpjes bekeken, maar ik doe iets verkeerd blijkbaar.

Lente

Lente

15-01-2017 om 11:59

Staat die op de goede stand?

Wij hebben een ander apparaat, maar als de melk verdund wordt, dan komt er heet water uit het pijpje en geen stoom. Kwestie van het juiste knopje bij ons.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-01-2017 om 12:11

Eenvoudig apparaat

Er zit een draaiknop op de bovenkant van het apparaat, waarmee je de stoompijp bedient. Dus van weinig naar veel. In uitleg van Doppio staat dat het pijpje ongeveer een centimeter onder het oppervlak moet, tussen het midden en de wand van de melkkan, opschuimen, aanstampen, ronddraaien en dan zou het lobbig moeten zijn. Dus niet. Gewoon aangelengde melk krijg ik dan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.