Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

12-11-2014 om 12:17

espressobonen

Hiep hoi, ik heb zomaar een prachtig espressoapparaat gewonnen! Erbij werd een kilo bonen geleverd van La Place, maar die vind ik niet sterk genoeg. Ik hou van echte sterke espresso. Welke bonen zijn lekker sterk, smakelijk en toch betaalbaar??

Annet

Annet

12-11-2014 om 12:26

Aldi

Wij zijn tevreden over die van de Aldi.

Toch zelf uitproberen

Hier overgestapt op bonenkoffieapparaat. Een paar verschillende kleine zakken uitgeprobeerd. Enkele werden direct afgekeurd, te bitter. Van de twee lekkerste, de goedkoopste gekocht.

Gefeliciteerd!

Dat is een leuke prijs! Wij hebben Lavazza, gewoon bij AH te koop. Maar ik hoor wel goede berichten over de bonen van La Place hoor en ze zijn er in meerdere variaties dus je kan ook een sterkere soort kiezen.

Angela67

Angela67

12-11-2014 om 17:08

biologisch en fair trade

AH puur&eerlijk fairtrade koffiebonen
Prijs per KG € 12,78 / 500 gr
6.39

"wat is nu het verschil tussen koffiebonen en espresso-bonen………?
Er is eigenlijk geen verschil, espresso is namelijk een (Italiaanse) manier van bereiden van koffie. Espresso is de basis voor de vele koffievariaties die wij kennen zoals de cappuccino en de latte macchiato en daarom worden veel koffie-bonen ook wel espressobonen genoemd"

ik vind het prima sterk, maar natuurlijk verschillen de smaken en de hoeveelheden . . .

gr Angela

sis

sis

12-11-2014 om 18:18

uitproberen

Ik vind die van de lidl prima. Heb laatst in de aanbieding best nog dure bonen van lavazza gekocht. Was net filterkoffie, geen pittige espresso. Heb ook een poos die van het kruitvat gekocht, maar raakte in qua smaak op uitgekeken.

Juno

Juno

13-11-2014 om 08:34

Wereldwinkel

Ik koop de dark roast espressobonen (paarse band op verpakking) van de wereldwinkel. Volle smaak, goed sterk.

Jasmijn

Jasmijn

13-11-2014 om 17:19

ook Lidl

Ooit kwamen deze bonen als beste uit de test, door echte koffiekenners, bij de Lidl, daarvoor kochten we hele dure bonen van Simon Levelt, nu dus van de Lidl en net zo lekker. Goed sterk maar niet te. Het is een rood met bruine zak, er staat Bellarom Espresso op en kost € 7,35 per kilo.

Annet

Annet

13-11-2014 om 17:24

Smaken verschillen natuurlijk

Die van de Lidl hebben wij ook geprobeerd. Maar die vonden we minder lekker dan die van de Aldi. Ik weet alleen niet meer welke van de twee sterker was.

Lusitaantje

Lusitaantje

14-11-2014 om 13:22

Ook Lidl

Ook de Lidl bonen. Prima smaak en zeer redelijke prijs.

Nog een tip bij het apparaat. Ik weet niet wat voor merk apparaat je hebt gewonnen, maar toen wij onze SAECO Odea Go kochten, zat er een los briefje in de gebruiksaanwijzing waarop, alleen in het Italiaans, stond dat je de maaltstand even door de laatste klik heen moest draaien, zodat de maling nog fijner werd en beter was voor lekkere expresso. Dat hebben we gedaan en inderdaad, prima expressso.

Fiorucci

Fiorucci

14-11-2014 om 17:07

Dank

Die tip heb ik inderdaad gevonden Lusitaantje, ik heb ook een SAECO.
Ik kreeg er bonen bij van La Place, en de espressobonen van DE smaken sterker. Dus voor nu gebruiken we die, en ik zal ook nog langs Lidl gaan binnenkort.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.