Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sinas

sinas

10-10-2012 om 13:30

Fan van de action, wie nog meer?

Ik ben een groot action fan, ik kom er dus vaak en koop er ook best vaak. ik ben dus ook fervent bezoeker van http://actionwinkel.hyves.nl/ om ideetjes voor thuis op te doen. Voor een fractie van de prijs van grote woonwinkels kun je je interieur verfraaien.

Onlangs kocht ik eerst 1 snoertje met roosjes met ledlampjes op batterij, en toen ik ze had vond ik ze zo leuk 's avonds, dat ik er gauw nog een paar bij ben gaan halen

Mijn vraag, wie is er nog meer fan en wat heb je door de jaren heen al in je huis gehaald om het op te leuken?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Haat-liefde

Ik ga wel graag naar Action voor dingen die je nou eenmaal nodig hebt en waar je je geen buil aan kan vallen. Schoolspullen, kantoorartikelen en keukenspullen zoals een snijplank of een siliconenbakvorm. De decoratiespullen vind ik meestal lelijk, hoewel ik al jaren geniet van mijn nep-appelbloesemtakken in grijze glazen vaasjes die ik daar vandaan heb. Speelgoed en accessoires hoef ik ook niet van de Action, het kost drie keer niks maar is soms al stuk voordat het goed en wel de verpakking is. Zo zonde van de grondstoffen, productie en vervoer.

Wat mij opvalt is dat de kinderen soms enorme bergen kadootjes krijgen van iemand die de verjaardagskadootjes bij de Action inkoopt. Omdat het dan zo goedkoop is, kopen ze meteen een heleboel. Zijn ze alsnog hetzelfde bedrag kwijt als wanneer ze naar bijvoorbeeld de Intertoys geweest zouden zijn.

Maargoed, voor sommige zaken vind ik het wel een handige winkel.

skik

Kom er heel af en toe

Toen de action er net was ging ik regelmatig en zag altijd wel wat leuks, maar de laatste 2 jaar kom ik er nog zelden. Een mens is wel een keer voorzien van windlichten en micro vezeldoekjes. Ook sla ik de winkel vaak expres over omdat ik gewoon niet weer thuis wil komen met geurkaarsjes, handdoeken en schoonmaakmiddelen waar eigenlijk nog genoeg van in de kast ligt.
"Ik doe er niets mee maar het kost ook bijna niets " winkel. Wel leuk om af en toe eens rond te neuzen.

Zeker

de action zit hier om de hoek en ik kom er eh...wekelijks.

Er zijn dingen die ik er standaard koop, zoals azijn met lavendelgeur als naspoelmiddel in de wasmachine, fishermannsfriend (en dan hun huismerk, stukken goedkoper en ook erg lekker fris) Plastic handschoenen voor klussen en het zalven met zalfjes waar corticosteroïden in zitten, mokjes als er weer een zooi gesneuveld is, knutseldingen, mn pantoffels (supernep uggs, maar zalig warm voor thuis) chloor, cillit bang, afwasmiddel, ajax..
Verf, afplaktape, handige fietslampjes...eh...kaarsen (die gebruik ik wel & veel

Nou ja, dat haal ik niet elke week, maar ik kom er dus wel elke week..

Het ruikt er gek

Ik kom er af en toe, maar ik vind het niet zo'n prettige winkel. Het is er vaak aan de rommelige kant en het ruikt altijd een beetje vreemd.

Ik koop er de cadeautjes voor autoheenreis op vakantie naar Frankrijk en laatst heb ik er tot mijn grote vreugde ook een grote voorraad van de 'oude' Rexona Cotton Dry-deodorant op de kop getikt (waarvan ik het nieuwe parfum dus niet lekker vind). Alleen daarom al toch 3 *** voor de Action.

Chris

Merel

Merel

10-10-2012 om 19:13

Jaaaaa

Dat is zo'n winkel waar ik altijd wel iets koop. Ik kom er alleen niet heel vaak, het is een beetje uit mijn route. Handdoeken heb ik er wel eens gekocht. Spullen om te klussen (afplaktape enzo) en kantoorartikelen. Toevallig had ik laatst geen tijd en moest ik een pakketje snelhechters kopen (je weet wel van die dingen waar kind zijn werkstuk in moet doen) kostte bij de Hema iets van 2 euro voor 8, en ik had er nu 10 voor 99 cent. Scheelt wel, dus ik heb meteen 2 pakjes meegenomen.
Decoratie koop ik inderdaad eigenlijk nooit, dat mag ik niet van mezelf, heb volgens mij al genoeg rommeltjes in huis

krin

krin

10-10-2012 om 22:06

Neee

Dat vind ik zo'n winkel waar je vooral komt als je niets nodig hebt en dingen koopt die je opeens op raadselachtige wijze toch nodig denkt te hebben, om uiteindelijk in een draadje hier te belanden over het uitmesten van laatjes en het naar de kringloop brengen van eindeloze zakken overbodig spul.
Ik probeer het bij de bron aan te pakken en loop de Action voorbij

Schoolspullen

Ideaal. Door daar schoolspullen te kopen ben je stukken goedkoper uit. Dat is niet te vergelijken met wat het bij de Hema of V&D kost.

En laatst een aantal fotolijstjes gekocht voor een project, daar slaag je dan toch voor weinig.

Ik kom er als het zo uitkomt, maar bij mij werkt de kracht niet dat 'je er altijd met iets onverwachts de deur uit gaat' (en dus extra geld uitgeeft).

Van de rest van de prullaria moet ik niets hebben. Dus het eren op hyves of facebook zou me ietsje te ver gaan

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2012 om 22:23

Restpartijen

Van dat soort spul waar je dan aan gehecht bent en dan is het ineens weg. Shampoo ofzo. Of zonnenbrand. En dat hebben ze dan bij de Action, met opdruk in het Spaans ofzo. Hij zit hier niet in de buurt, maar ik kom er wel eens. O, en bellenblaas voor school. Kost geen drol, 19 ct voor zo'n potje ipv 39 of 49.

Tirza

Action is geweldig...

... voor mensen met jonge kinderen in hun omgeving. Altijd voor een habbekrats de een of andere klungel om ze erg blij mee te maken. Ook handig voor schoencadeautjes En verder inderdaad erg prettig voor kantoorboekartikelen. En bakpapier.

De afgelopen twee jaar heb ik in de periode voor de vakantie allemaal buitenspeelgoed voor een grijpstuiver aangeschaft. Het heeft niet het eeuwige leven, maar dat hoeft ook niet altijd.

Wel ben ik teruggekomen van kleurpotloden van Action (of welke prijsstnter dan ook), dat valt vaak erg tegen. En ook stiften en vingerverf bevalt niet altijd.

Maar nu voor zoons verjaardagsfeestje weer een prulletje voor in het meegeefzakje voor de helft van de prijs van een vergelijkbaar prulletje bij een andere winkel. En soms zie je gewoon exact hetzelfde spul als bij de gewone speelgoedzaak voor minder.

Interieuraccessoires koop ik er dan weer nooit, maar die koop ik sowieso al bijna nooit.

Groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

10-10-2012 om 23:37

Feestjes

Als ik een kinderfeestje heb loop ik altijd wel een keer door de action. Maar verder eigenlijk nooit.

En om mijn huis op te leuken - dat zou ik nou werkelijk niet verzinnen. Ik heb nog nooit iets in de Action gezien waarmee ik mijn interieur zou willen verbeteren. Dus smaken verschillen

Margje

Snuggle's

Snuggle's

11-10-2012 om 00:03

Veel

Ja ik koop er veel, heerlijke winkel.
Verfspullen, grondverf, afplakband, schoolspullen, knutselspullen, keuken spullen als een vergiet ofzo, slingers, bandenplakspul, douchespul, haarverf euh... van alles dus.

Voor m'n interieur soms. Af en toe loop ik eens tegen iets aan wat ik leuk vind. Laatst een glazen karaf met aardbeien voor de siroop in te doen, en twee knalroze flessen met een beugel sluiting.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2012 om 01:16

Gevaarlijke winkel

Juist omdat het zo goedkoop is, is de verleiding om meer te kopen dan je van plan was erg groot.
Mijn dochters kopen er schoolspullen. Ik koop er vooral huishoudspullen als pedaalemmerzakken, microvezeldoekjes, schoonmaakazijn (de groene ontkalkt als een tierelier), sponsjes, nou ja dat dus Daarnaast kopen we er toiletartikelen als douchegel, dagcrème van 3 euro die geweldig bevalt, glucomsaminepillen voor mijn krakende en piepende knieën en scheerspullen voor man. De decoratie dingetjes die ze verkopen zitten voor mijn smaak eigenlijk op het randje. Ik vind veel niet mooi, een beetje kitscherig. Maar toch kijk ik altijd wel even wat ze hebben.
We hebben een vrij grote Action niet zover bij ons vandaan, maar ook bij ons zit hij niet in het loopje, dus als ik er heen ga is dat echt om even in te slaan en niet voor 1 fles schoonmaakazijn.

Kaaskopje

Maar dat is volgens mij ook de kracht van zo'n winkel. Dat je met veel meer de winkel uit gaat dan je van plan was.

Het is allemaal spotgoedkoop en hoppa, gooi maar in je mandje

Pas wel op met je geweldige dagcreme, want die kan zomaar uit de schappen verdwenen zijn is mijn ervaring. Het assortiment wisselt snel.

Ik heb er nooit zo over nagedacht om ook schoonmaakspullen daar te kopen, is misschien niet eens zo'n gek idee

Soms

Ik vind de Action vooral een winkel waar je verleid word tot veel overbodige zooi in je winkelmandje en waar je naar buiten komt met altijd veel te veel troep.
Ik ga er wel eens heen als ik er in de buurt ben. Ik koop er dan vooral 'verbruikdingen' dingen die dus 'op' gaan. Shampoo, slakkengel, lampjes voor de fietsen, pakjes drinken,schriften voor school, schoonmaakspul dat soort dingen. Maar als ik er niet in de buurt kom haal ik het net zo goed bij het kruidvat of de blokker. En het irriteert me dat als iets goed bevalt ze het net zo goed de volgende keer niet hebben.
De kleding en 'woonaccecoires' vind ik rotzooi. Prutspul. Niet mooi en van 13 in een dozijn. Ik loop rond en mij valt vooral op wat een lelijke zooi het is en van welke slechte kwaliteit (sorry voor de fans).
Ik kom er ook voor het werk. Gewoon omdat het goedkoop is. Dan moet ik bingoprijzen hebben (denk aan chocolade of handdoeken met shampoo) of decoratiematriaal. B.v. 25 kleine vaasjes of kerstpruttel. Daarvoor maakt het ook niet uit dat het niet zo goede kwaliteit is of nogal popiejopie qua smaak. Dat is toch bedoeld voor kort gebruik en moet het vooral goedkoop zijn, binnen het buget en moet 'iedereen' er naar kijken, dus mijn smaak doet er niet toe. Ik persoonlijk heb liever écht mooie spullen die tot in eeuwigheid mooi en goed blijven en tijdloos zijn. En dan mag het best wat duurder zijn, ik doe er tenslotte járen mee.
groeten albana

Altijd eerst even naar action

Voordat ik naar een andere winkel ga.
Wat ik er haal: schoolspullen voor oudste die net aan de middelbare is begonnen, fotolijstjes, stofzuigerzakken (veel goedkoper), koffiebekers, spullen voor het verven (fantastische kwasten hebben ze daar), ondergoed voor het hele gezin, sokken, haarborstels etc. etc.
Hier zit de Action in het dorp (een vrij grote) bij mijn ouders om de hoek. Heerlijke winkel!

Schoolspullen

Helaas hier geen Action in de buurt. Wel op ons vakantieadres. Zomers halen we daar dan ook veel schoolspullen als potloden, passers, geodriehoeken, schriften, puntenslijpers. Zoveel ingekocht dat we dit jaar niets hoefden bij te halen. Alleen het 1e jaar voortgezet onderwijs gelukt om ook de agenda daar aan te schaffen. Maar dat is toch te persoonlijk. En nu heb ik al naarstig zitten kijken hoe ik toch bij een Action kan komen want het lijkt me heerlijk om azijn met lavendel in de wasmachine te doen. Hebben we toch een geurtje! Bedankt voor de tip.

Sinds kort

hebben wij een Action op 't dorp en ik kom er regelmatig. Pas nog een broodblik gekocht, regelmatig keukenhanddoeken en theedoeken. Schoolspullen koop ik er ook, behalve de schriften, die hebben zulke dunne bladzijden dat vinden ze waardeloos hier. Tot op de knie-leggings voor dochter van de zomer, voor bijna niks en bleven mooi in de was. Vochtvreternavulling haal ik er ook altijd. En vast nog wel meer standaarddingen maar ik moet er nog even aan wennen dat ik er wekelijks langs kan lopen, voorheen ging ik eens per maand bij mijn werk in de buurt.

Stenna

Stenna

11-10-2012 om 10:20

De wattu?

Action? die is hier niet, in de hele directe omgeving van ons dorp ook niet. Dus ik kom er nooit. Geen idee wat voor winkel het eigenlijk is (behalve dat ik er weleens over lees of hoor)
Geldt ook voor Jumbo en Lidl trouwens, nergens te bekennen hier (of je moet er echt een stuk voor gaan rijden).

mix

mix

11-10-2012 om 10:24

Gelukkig

ik word alleen al vreselijk gelukkig van het rondkijken in action.
Ik doe per ongeluk al 3 jaar met een legging van ze, nooit verwacht.
Interieurspullen: ik weet niet wat "smaken verschillen" daarmee te maken heeft; smaken verschillen ook in afgrijselijk dure winkel met zn persisch toverkleedjes toch? Als ik iets leuk vind neem ik het mee en ik hoef daar geen jaren mee te doen, alsjeblieft niet, dat is voor mij nooit de bedoeling. Af en toe wat afwisseling vind ik net zo leuk en dan is het ook prettiger als het niet al te duur was.
Zo had ik er bv een soort schaal (bordvorm) met in hoogte verschillende windlichten erop.
Na 2 jaar staat er nog maar eentje op, de rest heb ik er afgelopen.
Liever een windlicht van 0.99 ct er aflopen dan de dure en/of antieke urn van tante Bep denk ik dan maar.
Soms gaat mijn smaak met de prijs mee omhoog of naar beneden.

Snuggle's

Snuggle's

11-10-2012 om 10:47

Troep

Laat ik voorop stellen, ik hou van troep. Ik vind het juist leuk om heel goedkoop iets leuks te vinden, en ik houd niet zo van tijdloze spullen. Tenminste, niet bij accessoires aangezien ik nogal veranderlijk ben.

Maar bij mij zit de action naast mijn supermarkt en ik kom er dus vaak. En het gebeurt heel vaak dat spullen van de action veel duurder ergens anders verkocht worden, vaak wel voor het dubbele. Zo las ik in een van de reacties dat iemand zich erover verbaasde dat mensen niet naar de intertoys gingen voor speelgoed want bij de action is het troep. Maar bij de intertoys en Bart Smit verkopen ze dus regelmatig dezelfde dingen die bij de action veel goedkoper zijn. Zelfde geldt voor Blokker, Xenos en marskramer. Niet dat dit nou allemaal kwaliteitswinkels zijn, maar daar hoor je toch minder mensen over.

Fiorucci

Fiorucci

11-10-2012 om 11:33

Klopt snuggles

Ik kocht ooit bij Action een windlicht wat bij een woonwinkel verderop identiek te koop was voor het driedubbele.

margje van dijk

margje van dijk

11-10-2012 om 11:57

Mix

"Interieurspullen: ik weet niet wat "smaken verschillen" daarmee te maken heeft; smaken verschillen ook in afgrijselijk dure winkel met zn persisch toverkleedjes toch?"

Ja, dat bedoel ik ook niet. Maar Sinas geeft aan dat zij heel vaak spullen bij de action koopt om haar intereur op te leuken. Om die reden zou ik dus nooit naar de action gaan. En dat zal dus een kwestie van smaak zijn.

Margje

mix

mix

11-10-2012 om 13:00

Maar stel

dat jij bij intratuin (zoals ik er dus intrapte) geweldige kaarsen koopt of een heel groot windlicht (zoals ik er dus intrapte)
Intratuinprijs voor een heel groot windlicht: 29.95 euro.
De kaars 4.50 euro.
Bij action voor exact hetzelfde product: 9.95 euro voor het grote windlicht, 99 ct voor de kaarsen.
Je smaak kan dan intratuinstyle zijn (ik roep maar wat), maar action verkoopt soms hetzelfde, alleen goedkoper; kwestie van afwachten en je slag slaan.
Omdat je het had over interieur verbéteren, had ik het gevoel dat je het zooi vond; het kwam wat snobistisch over en dát heeft niet zoveel met smaak te maken als wel met het wat "neerkijken op". Dat kan, dat mag, maar soms verkopen ze dezelfde producten. En als je portemonnaie Action wel aankan, dan kun je er echt je huis wel leuk door inrichten. Als dat niet zo is heb ik het vast niet goed gelezen of verkeerd begrepen.
Mij kun je er gerust een middag in parkeren, zelfs al houd ik niet van winkelen

margje van dijk

margje van dijk

11-10-2012 om 13:14

Ook over interieur opleuken

Nog los van de spullen hou ik niet zo van opgeleukte interieurs. Ik koop bijna nooit wat om zomaar neer te zetten. Ik heb of oude spullen waar een verhaal aan zit, of ik koop met een speciaal doel voor ogen iets nieuws, bv. een kast of een stoel. Maar ik zal nooit van m'n leven een schaal met kaarsen of een windlicht of een rij dezelfde vaasjes neerzetten, wat ik mensen om me heen wel zie doen. Gewoon omdat ik daar niet van houd. Dus het gaat er dan niet om dat ik spullen goedkoper bij de Action dan bij de Intratuin kan kopen, maar gewoon dat ik eigenlijk nooit dat soort dingen koop. Je interieur opleuken is dus op zichzelf al een kwestie van smaak.

Maar ik zei toch dat ik best wel bij de Action kom, bv. als ik een feestje moet organiseren en ik heb requisieten nodig of zo.

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2012 om 13:22

Mix

Een míddag in Action doorbrengen? Hoe groot is die winkel wel niet?

mix

mix

11-10-2012 om 13:25

Hier zit een grote

denk wel de lengte van een supermarkt en ik meen 5 paden breed, kassa of 5 geloof ik

Wiz-zy

"Ik vraag me bij erg goedkope spullen ook wel af wie er allemaal voor is uitgebuit. En hoeveel belasting voor de omgeving de productie was. "

Tja. Niet meer dan bij een vergelijkbaar duur product, ga daar maar vanuit.

Dit soort opmerkingen worden veel gemaakt met betrekking tot goedkope producten, maar eigenlijk is dat onterecht. Met uitzondering van producten van echte Fair Trade labels, de wereldwinkel etc kan je er echt niet vanuit gaan dat het met alles wel redelijk ok is, behalve bij de prijsstunters.

Plastic spul "Made in China" dat met een idioot hoge winstmarge bij de Bijenkorf ligt is niet minder belastend voor mens en milieu dan Made in China van de Action.

Voor het milieu is het ondertussen vermoedelijk wel beter als we allemaal zo min mogelijk spul kopen, maar als we dan toch kopen maakt de winkel waar we dat doen gewoonlijk nauwelijks iets uit, vziw.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2012 om 13:34

Wiz-zy

Het zal je misschien 'barbaars' in de oren klinken, maar zolang mijn inkomen niet toereikend is voor enkel en alleen verantwoorde spullen, heb ik besloten mij niet meer al te schuldig te voelen over hoe en waar het gemaakt is. Dat schuldgevoel is er wel een beetje, maar ik vind het toch ook wel fijn om af en toe gewoon iets te kúnnen kopen wat binnen mijn budget past. En net wat je zegt, duur spul wordt ook 'fout' gemaakt. Dus bij ons liggen kussentjes van Xenos op de bank.
En eens in de zoveel tijd doen we dan toch weer erg verantwoord. Als ik jarig ben krijg ik wel eens iets voor mijn Afrika-verzameling. Die spullen worden rechtstreeks uit Afrika geïmporteerd door de eigenaar van de winkel en worden gemaakt voor een eerlijke prijs. Sinds we die winkel hebben ontdekt koop ik geen Afrika'kunst' meer in Xenos.

Funshoppen

schijnt nog steeds een vrijetijdsbesteding te zijn waaraan de gemiddelde Nederlander veel tijd besteed. En dan kun je beter funshoppen hij de Action dan bij Intratuin. Geloof ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2012 om 14:41

Mix

Ja die bij ons is ook zo groot, maar met minder kassa's.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.