Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sinas

sinas

10-10-2012 om 13:30

Fan van de action, wie nog meer?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fairtrade

"Ik vraag me trouwens wel eens af hoe fair fairtrade in de praktijk zal blijven als de massa daar op overstapt. Of is dat achterdochtig van mij?"

Je mag je al afvragen hoe fair trade fair trade nu is, zelfs met keurmerk. Het bedrag wat de producent (bananenkweker bijvoorbeeld) extra krijgt staat in geen verhouding met wat jij extra betaalt.

Ik ben voor fair trade, maar ik heb liever dat meer dan 75% van wat ik extra betaal naar de bananenkweker gaat en niet slechts 5%. Ik zie meer in het afschaffen van landbouwsubsidies en importbeperkingen.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2012 om 14:14

Skik

Je hebt gelijk Skik, ik vraag me ook af hoe 'eerlijk' het nu is. De bedoeling zal vast goed zijn, maar dan de uitvoering nog...
Met afschaffen van lansbouwsubsidie help je de bananenboeren niet
Onze boeren krijgen ook geen 75 procent. Ik weet niet hoeveel dan, maar ook lang niet wat jij betaalt.
Ik denk dat ze de 'ver weg' boeren al helpen als ook de misvormde producten gewoon geëxporteerd mogen worden. Omdat de bonen hier recht in kistjes moet liggen gaan de kromme voor minder naar de eigen markt.

Tochmaaranno..

Tochmaaranno..

15-10-2012 om 19:53

Ondergoed voor mezelf

Ik heb voor mezelf geweldige slips gevonden bij de Action, blijven mooi in de was, glijden niet weg en zitten heerlijk, en dat voor rond de 2 euro per stuk...

sinas

sinas

15-10-2012 om 21:46

Ondergoed inderdaad

voor de kinderen, leuke boxers, lijkend op Bjorn Borg, maar dan een stuk voordeliger!

Maartje

Maartje

17-10-2012 om 14:57

Kaaskopje

die groene fles schoonmaakazijn, is dat die met eucalyptusgeur of is het schoonmaakazijn zonder 'bijzondere'geur?

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2012 om 00:19

Maartje

Ik zal nog even kijken, maar voor zover ik op mijn reukgeheugen af ga is het de gewone zonder geur. Het ruikt naar azijn.

Blauw is

eucalyptus, paars is lavendel volgens mij

Er zijn grote verschillen tussen de Action in de ene stad en de andere. Ik vind juist de Action in jouw dorp groot, schoon, opgeruimd. Misschien net toen ik er die 2x was maar toch. Enig nadeel is dat het alarm van de Kruidvat afgaat op spul van deze Action.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2012 om 14:08

Ontdekking...

Ha, ik ben kleurenblind (dat is echt waar). Ik heb dus de Eucalyptus versie en die vind ik al goed ontkalken, maar je schijnt de groene te moeten hebben voor het beste resultaat. Dus bij het volgende rondje Action moet er een mee die weet wat groen is

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2012 om 14:09

Oh ja

misschien mankeert er ook iets aan mijn neus, want ik haal er niet echt eucalyptus-geur uit. Bij de paarse ruik ik wel duidelijk iets wat voor lavendel door moet gaan.

Fiorucci

Fiorucci

18-10-2012 om 18:23

Over de schoonmaakazijn

Groen is gewoon, blauwgroen is eucalyptus en paars is lavendel. Heb net gekeken bij Action. Ik heb gekocht: bakpapier, fietslampen, dubbelzijdig tape, twee voerbakken voor de katten.

sinas

sinas

18-10-2012 om 22:05

Kleine geurbuideltjes

gehaald van de week, in 2 geuren en dus kleuren, roze en paars. Voor in de linnenkast. Ja, lekker truttig he?

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2012 om 22:18

Tasje

Kijk... dat is toch goedkoper dan bij Blokker:
http://www.action.nl/producten/hs-opvouwbare-boodschappentas-uni-klr/-p/viewid/10/favoritelistid/1
Bij Blokker kost zo'n tasje een euro.

sinas

sinas

18-10-2012 om 22:28

Is dat nog wat kaaskopje?

zo n tas? Vind het er uit zien alsof het snel stuk is. Maar voor op vakantie lijkt het me ook wel handig, neemt niet veel plek in.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2012 om 22:38

Sinas

Ik ben eraan verslaafd. Op den duur raken ze wel versleten, maar ze zijn best sterk en superhandig om in je schoudertas of zo bij je te hebben. Dan grijp je nooit mis.
Mijn man gebruikt die tasjes ook vaak om de biebboeken in terug te brengen en nieuwe te halen.

Ellen

Ellen

19-10-2012 om 16:36

Sjemig, manda

"En ja ik krijg ook jeuk van de mensen die er lopen en achter de kassa zitten, zo armoedig naar shagruikende goedkope parfum lucht, gegraai in bakken, lelijke wegwerp leuk-je-huis-op troep, bluh.

Wat snobistisch weer. Bah..

Fiorucci

Fiorucci

19-10-2012 om 17:13

Ellen

Het grappige is, Action heeft nauwelijks bakken...)

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-10-2012 om 18:55

Neutral

Momenteel hebben ze megagrote dozen van het waspoeder dat ik altijd gebruik. 3 Kilo voor ik meen 8 euro. Normaal betaal ik voor 1,2 kilo 6 euro. Ik heb hier nu 4 dozen Neutral staan.
De tip van de voetballegging vond ik een goede, ook gekocht net als thermomaillot. Nog even de was afwachten of ik meer ga kopen. Verder koop ik altijd stimorolkauwgum, scheelt 50 cent op een verpakking van 5.
Rosa van der Zanden

Yep

absoluut een snopperige (snobberig, slobberig... uitspraak. But anyway, ik heb wel deze week weer een setje kinderkleding bij Zeeman gekocht, maar de Action, neu !

Thea

Thea

19-10-2012 om 21:10

Rosa

Hier blijven de leggings prachtig in de was. Ze vallen wel wat klein uit qua lengte.

Fiorucci

Fiorucci

19-10-2012 om 21:25

Manda

Dat mag je helemaal zelf weten. Maar het scheelt zoveel dat ik wel gek zou zijn om ergens anders heen te gaan. Waarom bij Halfords zes euro betalen voor een fietslampje terwijl ze bij Action 1,79 kosten? Met drie pubers koop je die echt regelmatig. Overigens is juist Zeeman hier een bende en Action een behoorlijk nette winkel.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-10-2012 om 00:02

Bende

Ik zie dat het nogal scheelt in welke winkel je komt van een bepaalde keten en dat is mijzelf ook opgevallen. Vooral bij Kruidvat. In de ene Kruidvat voel je je prettig, omdat de winkel ruim van opzet is en je niet over de verse voorraad struikelt. In de andere winkel krijg je bijna last van claustrofobie door de smalle paadjes, hoge schappen en de rommelige sfeer. Alles staat of valt met de filiaalmanager blijkbaar. Ik kom in onze stad het meest bij twee bepaalde filialen van Kruidvat. In de ene is het gemiddeld genomen prettig genoeg om te winkelen, bij de andere lijken ze altijd te schipperen met de ruimte en wordt ik belemmerd bij het winkelen door vakkenvullers, spiegelaars en dozen die in de weg staan. Ik kom daar omdat het praktisch is om daar inkopen te doen op dat moment, maar ik vind het geen fijne winkel.

Fio

tuurlijk snap ik jou. Als die action hier om de hoek zou zitten zou ik er ook vaker komen, (vooral als er kattenbakkorrels te koop waren maar ik moet er een stukje voor fietsen (de overige winkels daar kom ik ook niet) en ik vond het die ene keer geen fijne winkel (te groot, te hectisch oid, te veel rare mensen). Ik heb nu de website van Action open en ik zie best wat leuke dingen (kerstspulletjes voor de kinderen, schoenkadootjes etc).

Het zelfde als met de kinderonderbroeken hier, daar gaan er ook behoorlijk wat doorheen (de jongste) dus die koop ik nu al een tijd bij zeeman ipv die dure Petit bateau zoals ik dat vroeger deed.

En de pest is ook

volgens mij omdat het goedkoop is je toch meer koop tdan je van plan was. Ik zelf hou dus niet van prullaria en andere snelle goedkope interieurtroepjes. Ik zou dus eerder bij een kringloopwinkel langs gaan om te kijken of er nog een gekke oude vaas oid staat dan bij de action voor een keramische namaak boeddha (oid).

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2012 om 11:52

Manda

Ik ben zo getraind in hand op de knip dat ik geen prullen meer koop. Ik heb nog een plank vol (kringloop) spullen waarmee ik kan afwisselen in huis, en daarbij teveel pubers en dieren in huis. Maar al koop je zelfs iets extraas, dan nog ben je vaak goedkoper uit.

oregano

oregano

20-10-2012 om 14:23

Jaaaa sinas!

Geweldig, dat theelichtdingetje voor 99 eurocent
Ik zag dit ook nog, zet het even op mijn lijstje, toch leuk voor het kerstdiner:

http://www.action.nl/products/view/id/8126/-p/viewid/10/favoritelistid/1
En voor de WC:
http://www.action.nl/products/view/id/8122/-p/viewid/10/favoritelistid/1

En de thermo maillots blijven mooi, ook na veel wassen.
Groet oregano

mijk

mijk

20-10-2012 om 15:12

Met veel dank aan rosa

net geweest om waspoeder te scoren! Ik gebruik altijd neutral dus dat is gewoon een dagelijkse boodschap veel goedkoper. Verder in mijn mandje: dubbelzijdig tape voor zoons knutsels, wceend, een nieuwe toiletborstel en van die natte huishouddoekjes.. 22 euro met daarin 6 kilo van mijn eigen waspoeder... Alle prullen laten liggen

Mijk

Fio

ik vind het knap hoe jullie het doen, het lijkt mij persoonlijk moeilijk om nooit een keertje uit de band te kunnen springen. Zoiets als wel die leukere jas kopen ipv die goedkope die wel warm is.

In ieder geval, ik ben steeds bewuster geworden van verspilling, zowel geld als materiaal. Wat ik zelf kan klussen doe ik zelf, ik hergebruik planken ipv nieuwe te kopen en kijk eerst op marktplaats als ik iets nodig heb wat ook wel 2e hands goed kan.

Had jij trouwens een moestuin ? Dat heeft afgelopen zomer ons wel wat plezier gegeven, veel sla geplant, ook de cavia en hamsters aten er van. En ik hoop dat mijn peren volgend jaar wel de vroege vorst overleven dat is ook zo een hele rij met lekkere eigen gemaakte perencompote. Oh ja en kattengrit kopen wat mooi klontert scheelt ook veel grondstof en geld hier, ik haal dagelijks de klontjes eruit en hoef dus geen volle bakken meer te vullen.

Ik hou ook erg van bespaar draadjes, heerlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.