Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Favoriete apparaten in de keuken?!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weinig

Ik heb aan electrische keukenapparaten:

- Gaggia espressomachine
- Kitchenaid mixer
- Dualit broodrooster/tostimaker
- staafmixer

Espresso en broodrooster worden dagelijks gebruikt, de rest ook meermaals per week.
Verder koop ik op een paar gaspitten en met een hete lucht oven.
We doen het er mee, ik hoef geen culi-hoogstandjes te maken, als het lekker is is het goed genoeg.

Ook al ex limburger

Maar als t op eten aankomt blijf ik Limburger!!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jasmino

Jasmino

22-12-2012 om 22:54 Topicstarter

Magimix, kitchenaid en philips

Ik heb me voor aanschaf van de Philips -die dus nog ingepakt staat onder de kerstboom- erg verdiept in de apparaten.

De magimix schijnt heel goed te zijn van kwaliteit, maar ik vond hem erg duur en het design erg plastic, niet mooi om continu op mijn aanrecht te zetten.

De kitchenaid schijnt heel slechte kwaliteit te zijn voor een foodprocessor. De Kitchenaid schijnt vooral een topper te zijn voor de ouderwetse keukenapparaten, waarmee je dus vooral doet mengen, mixen en kneden. Ik lees over de foodprocessors van hun veel slechte reviews en klachten.

Omdat ik de kenwood zo mooi vind van design, heb ik me daarin ook verdiept, maar ook daarover lees ik veel slechte reviews. Een ander nadeel van de kenwood vond ik dat je geen separate onderdelen kunt bestellen. Als er dus een onderdeel stuk gaat, moet je een heel nieuwe machine kopen.

Over de Philips lees ik van voorgaande versies van ditzelfde apparaat alleen maar positieve reacties. Ik had al een tijdje de blender van Philips, en daarover ben ik zeer tevreden. Omdat die nu in dit apparaat is geïntegreerd, ga ik die tweedehands verkopen. Het design vind ik ook erg mooi, en daarnaast kun je alle onderdelen apart bestellen.

JansjeRommy

JansjeRommy

22-12-2012 om 22:57

Kleine keuken

Wij hebben een redelijk kleine keuken. Al onze buurtgenoten hebben fors uitgebroken, wij niet. Dus doen we het ook redelijk rustig aan qua apparaten, alhoewel...er staat toch:

Koffieapparaat ( filterkoffie)
Waterkoker

In/ op kasten:
Keukenmachine ( cuisinart)
Mixer
Tosti ijzer
Broodrooster
Friteuse, klein
Staafmixer

Als ik meer ruimte had zou ik misschien wel meer hebben, maar dit bevalt ook prima. Alles kan ook weer kapot he, en het neemt ruimte in.

Clowntje

Clowntje

22-12-2012 om 23:57

Airmiles en contact grill

Ik heb laatst zo'n contactgrill met Miles only gekocht, dan is het nog leuker.
En ben er idd heel blij mee, tosti's zijn veel lekkerder dan met zo'n mini tosti ijzer.

connu hush

connu hush

23-12-2012 om 00:13

Keukenmachine

Ik lees hierboven over de keukenmachines. Ik ben aan het sparen voor de Kenwood Cooking Chef KM070 Dat is die van 1200 euro met inductie. Dit omdat ik toch vaak een extra pit mis, hij me heel handig lijkt en ik liever even doorspaar dan dat ik snel iets koop wat het dan toch net niet is. Ik zit nu pas op 500 euro dus ik moet nog even maar naar aanleiding van het bericht van Jasmino ben ik nu toch aan het twijfelen. Is een Kenwood nu wel of niet een goede keus? Andere Kenwoodbezitters die hun lichtje willen laten schijnen?
Die berichten over de contactgril zijn trouwens ook heel interessant. Dat zou hier wel van pas komen.
Een heetwaterkraan staat als volgende op het verlanglijstje. Het meest gebruikte apparaat hier in huis is de waterkoker. Ik drink de hele dag thee maar heb hem liever niet uit een thermoskan en de kinderen drinken graag noedelsoep. Ook gebruik ik het water uit de waterkoker om mee te koken. Gaat stukken sneller dan op het niet zo geweldige gasfornuis.
Hier wordt de magnetron een paar keer per week gebruikt maar eigenlijk nog het meeste om de roomboter zacht te maken Ik kook er nooit in terwijl er een hoop toeters en bellen op zitten.
Verder gebruik ik de rasp veel voor de parmezaanse kaas, af en toe de staafmixer en o ja, zoon gebruikt elke dag de Dolce Gusto. Ik drink geen koffie maar ik wilde een kleine éénkopsmachine voor de visite. Ook al drink ik geen koffie, ik wil mijn bezoek wel graag iets lekkers aanbieden. Ik heb vroeger een Senseo gehad maar die pads werden oud want zo vaak krijg ik geen koffiedrinkers op bezoek. Dat gold ook voor het gewone koffiezetapparaat. Dat staat nu in de kelder en gebruik ik alleen als ik veel bezoek krijg. Het handige van de Dolce Gusto vind ik de cups. Hygiënisch verpakt en lang houdbaar waardoor je ook verschillende soorten kunt aanbieden. Zoon is dus nu dol op de cappuchino Verder heb ik geloof ik geen handige apparaten. Er staat nog wat in de kelder, een BBM en een broodrooster maar die gebruik ik nooit.

Jasmino

Jasmino

23-12-2012 om 08:37 Topicstarter

Connu hush

connu hush schreef: "Ik lees hierboven over de keukenmachines. Ik ben aan het sparen voor de Kenwood Cooking Chef KM070 Dat is die van 1200 euro met inductie. Dit omdat ik toch vaak een extra pit mis, hij me heel handig lijkt en ik liever even doorspaar dan dat ik snel iets koop wat het dan toch net niet is. Ik zit nu pas op 500 euro dus ik moet nog even maar naar aanleiding van het bericht van Jasmino ben ik nu toch aan het twijfelen. Is een Kenwood nu wel of niet een goede keus? Andere Kenwoodbezitters die hun lichtje willen laten schijnen?"

Mijn reactie:
Mijn bericht over de vergelijking van merken en apparaten gaat niet over deze keukenmachines, maar over de foodprocessors. Kenwood en kitchenaid schijnen de top te zijn onder de keukenmachines. Maar ik zou zelf een vergelijkend warenonderzoek doen op internet als ik jou was. Je kunt op sites als Kieskeurig veel info terugvinden, maar ook op internetsites die het product aanbieden vind je vaak reacties terug. Lees die door, dan krijg je een goed beeld ervan. Nogmaals, mijn opmerking ging dus vooral over apparaten zoals de FP925 van kenwoord, een heel ander soort machine.

Ken en cobi

Dit is een moment waarop Cobi gemist wordt. Misschien dat ze onder een andere nick nog Ken de hemel in wil prijzen, anders moet je even zoeken in het archief. Volgens mij levert zowel de zoekterm 'Ken' als de zoekterm 'Cobi' de gewenste informatie op.

Over foodprocessor en tosti-apparaat

Dank voor de tips over tosti-apparaat en contactgrill. Ik ga binnenkort eens proberen om aubergine in onze tefal pocket grill te stoppen. Het is wel een dubbelklapding en voorlopig nog niet versleten, maar bij vervanging wordt het een contactgrill. Fijn zo'n draadje! Het tosti-apparaat gaat trouwens heel gemakkelijk schoon met een billendoekje of snoetendoekje.

Ook ik heb zitten googelen. Zo leerde ik meteen het verschil tussen keukenmachine en foodprocessor. Op het taartenforum heel veel info over keukenmachine, maar over foodprocessors heb ik nog geen passend forum kunnen vinden.
Zowel philips als magimix hebben mijn interesse. Criteria: voldoende power, grote mengkom en onderdelen die in de vaatwasser kunnen. Minder herrie is een grote pre. Daarnaast wil ik 'm ook nog mooi vinden en moet ie goed op het aanrecht passen.

Ben benieuwd naar het oordeel van Jasmino over de Philips. Maar ze zal vast niet de hele 1e kerstdag testend doorbrengen

Jasmino

Jasmino

23-12-2012 om 11:56 Topicstarter

Mamamic

Mijn 1e kerstdag staat niet in het teken van het testen van de Philips inderdaad

Mijn eega krijgt van mij een rijstkoker voor kerst, en die wordt wel gelijk op 1e kerstdag getest. Ik heb daarnaast namelijk als kerstcadeau alle benodigdheden en hulpmiddelen gekocht om zelf sushi te maken.

Op 2e kerstdag zal ik hem wel gebruiken, maar nog niet alle functies denk ik....

Mamamic, wat zou je graag getest hebben?

Snuggle's

Snuggle's

23-12-2012 om 13:38

Blender die ijs kan crushen?

Op mijn verlanglijstje staat nog wel een blender die ook ijs kan crushen voor slush puppies. Ik heb wel eens een goedkoop iets gekocht wat dat zou doen maar dat werkte helemaal niet.

bibi63

bibi63

23-12-2012 om 14:23

Klopt vic

zo'n klapding . En je kunt er natuurlijk nog veel meer mee, zoals vlees en vis grillen. Zo klaar en lekker.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

23-12-2012 om 14:26

Tijgeroog

Ik smeer het brood nooit aan de buitenkant in. Snap niet dat het bij jou aan de plaat blijft kleven. Ik denk wel dat je er 1 moet hebben met antiaanbak platen, maar ik ken ze niet anders.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

23-12-2012 om 14:31

Hihi

grappig dat ik iedereen aan de 'contacgrill' krijg. Ik heb nu m'n 2e. De eerste 30 jaar geleden toen ik uit huis ging gekregen. Die is een aantal jaar geleden overleden. M.a.w. ik ken zo'n ding al uit de prehistorie (we hadden hem bij m'n ouders ook en aten als woensdag lunch altijd tosties) en voor mij dus eigenlijk een heel ouderwets, maar super handig apparaat.
Gr. Bibi

Vic

Vic

23-12-2012 om 15:09

Grappig

Ik ken het ding wel van de George Foreman tellsell grill, die hierboven al een keer genoemd is, maar volgens mij ken ik niemand irl die zoiets heeft.

Ik ook

Maar kan de visgeur er niet uit krijgen, dus daar gebruik ik hem niet meer voor, iemand misschien een tip ?

Apparaten - en raspjes

Veelgebruikte apparaten hier zijn de magnetron, de waterkoker en staafmixer, op enige afstand gevolgd door de keukenmachine en de handmixer. O ja, en de rijstkoker, maar die bedient mijn partner altijd (het ding heeft een hekel aan me).

Tosti's maak ik in zo'n ouderwets tosti-ijzer voor op het gas, omdat zo;n ding minder ruimte inneemt dan een electrische. Weliswaar kunnen gewone boterhammen er alleen overdwars in, maar dat deert me niet echt en hij levert perfecte tosti's op.

En voor Mamamic: koop een fijn microplaneraspje. Daarmee rasp je citroenschil, maar verder ook alles wat fijngeraspt moet worden (hoewel ik nootmuskaat in zo'n speciaal raspje doe, maar die had ik al) en dan kan je ook meteen die ellendige knoflookpers wegdoen want zo'n microplane is veel beter schoon te maken. Ik heb 2 microplanes, een fijne en een groffe, die laatste voor wortels, aardappels en selderij. Wel op je vinders passen.

Voor heel grote hoeveelheden is een keukenmachine met rasp wel handig, maar die microplane geeft veel minder afwas.

Groeten,

Temet

Wereld

Mijn wereld wordt groter ik heb de microplane rasp opgegoogeld. Lees op de www dat ie is ontstaan door een balende dame die uit frustratie van de botte rasp naar het houtschuurtje van haar man liep om aldaar de schaaf te gebruiken. Haha, heel herkenbaar dat gevoel. Dan ben ik heel benieuwd hoe de foodprocessor is ontstaan ?!

Ik ben echt een dummie wat betreft keukenmachines. De staafmixer heb ik van wijlen mijn moeder gekregen toen de eerste babyprakjes gemaakt moesten worden. De mixer, een eenvoudige philips, heb ik met moederdag gekregen omdat toen net de oude mixer, gekregen van mijn moeder toen ik op kamers ging, was gesneuveld. Het tostiapparaat is een kado van mijn schoonmoeder en hebben we ook al 15 jaar in huis.
Wat wil ik weten van de foodprocessor? Ik weet dus helemaal nix van zo'n apparaat. Laat maar gewoon weten of ie bevalt Jasmino. Wat vind je handig en wat zijn de minpuntjes?

Ise

Ise

24-12-2012 om 15:58

Het wordt saai..

maar ook mijn favoriete apparaat is de contactgrill. Ik heb een paar goedkopere versies versleten, maar ben nu zeer tevreden met mijn contactgrill van cuisinart. Hij ziet er mooi uit op het aanrecht en is een stuk steviger dan alle tefal's en princessen die ik gehad heb. Behalve tosti's, panini's enz. maken we er ook graag hamburgers en sateetjes op klaar. En natuurlijk handig om groente op te grillen. Insmeren doe ik één keer in de maand of zo, maar ik maak hem ook zo min mogelijk schoon met sop. Liever afspoelen onder de hete kraan. Er zijn trouwens ook wafelijzers verkrijgbaar als accessoire.

Vic

Vic

25-12-2012 om 14:46

Ik heb hem besteld

Ik heb de contactgrill besteld. Leuk hoor! Ik lees verder ook alleen maar positieve reviews van mensen die het een onmisbaar apparaat vinden.

Jasmino

Jasmino

25-12-2012 om 19:37 Topicstarter

Rijstkoker is super!

Zo, vandaag hebben we de rijstkoker ingewijd, die hebben we natuurlijk vanochtend eerst uitgepakt We hebben vandaag zelf sushi gemaakt, en de rijst was echt super goed gelukt! Ik denk dat de rijstkoker alvast een grote aanwinst is in onze keuken!

Morgen gaan we voor het eerst aan de slag met de Philips foodprocessor. Ik ben heel benieuwd of die ook zo goed bevalt!

Saskia

Saskia

25-12-2012 om 22:00

Philips keukenmachine avans

Afgelopen zaterhdag heb ik hem gekocht naar aanleiding van dit draadje. Een keukenmachine stond wel wat langer al op mijn verlanglijstje, maar ik vond mijn keuken altijd veel te klein. En wat kreeg ik een doos mee! Ik heb wat geschoven in de kastjes en een plekje gevonden. Mijn excuus voor het aanschaffen was ook het wegdoen van wat losse dingen. De sinaasappelpers, de blender en de handmixer mogen nu mee met mijn kind dat binnenkort op kamers gaat. Ik ben nu begonnen met het uitproberen, sinaasappels persen gaat erg goed. Ook deeg gaat prima. De eerste keer slagroom is mislukt, er zit een snelknop op voor slagroom, maar hij sloeg niet automatisch af, waardoor de slagroom te ver door schoot. Vooralsnog ben ik er blij mee, ik bak regelmatig en hoewel het prima ging met een handmixer, is dit zeker een vooruitgang! Ik weet niet of ik de hakschijven ga gebruiken, maar ik ga het wel een keer proberen, De onderdelen zijn makkelijk schoon te maken. Dank dus aan Jasmino voor de tip!

Hoe bevalt de philips?

@ Saskia en Jasmino
En en en?Hoe bevalt jullie keukenmachine, voldoet ie aan de verwachtingen?

Jasmino

Jasmino

29-12-2012 om 20:04 Topicstarter

De philips bevalt tot nu goed, maar nog niet alles gebruikt

De philips bevalt heel goed, maar ik moet zeggen dat ik nog lang niet alle functies heb gebruikt. Na een paar vreetdagen met kerst, waren onze afgelopen dagen vooral gemakkelijk en simpel, dus geen uitgebreide kokkerel-menu's. Ik moet ook nog wennen aan het feit dat ik het ding nu heb, zo maakte ik op 2e kerstdag aardappelpuree bij konijn, maar toen heb ik nog met de hand gestampt, terwijl ik het gewoon in de machine had moeten gooien. Compleet vergeten, tot het te laat was De blender werkt prima! De snij-schijven heb ik nog niet gebruikt, en ook de sapcentrifuge niet. Maar dat gaat wel snel gebeuren!

Jasmino

"zo maakte ik op 2e kerstdag aardappelpuree bij konijn, maar toen heb ik nog met de hand gestampt, terwijl ik het gewoon in de machine had moeten gooien"

Ik heb altijd begrepen dat je aardappelpuree nooit maar dan ook nooit met de staafmixer of de keukenmachine moet maken, omdat de boel dan op behangplak zou gaan lijken. Puree moet je toch echt maken met de stamper of de pureeknijper, heb ik uit diverse hoeken vernomen. Uitgeprobeerd heb ik het nooit, ik stamp gewoon en sinds ik erachter ben dat het toch echt beter is om geen vastkokers te nemen voor de puree vind ik het ook weer niet zo bar veel werk.

Of heb jij een of ander speciaal aardappelpureeaccessoire op dat apparaat?

Overigens: ik vind de keukenmachine reuze handig maar het levert wel veel afwas op. Sommige dingen doe ik dus maar liever met de hand (kleinere hoeveelheden groente raspen bijvoorbeeld). Maar ieder zijn meug. Waar ik dat apparaat enorm handig voor vind is voor het magen van zanddeeg voor appeltaart en koekjes. Volgens het recept moet je altijd met twee messen de koude boter door de bloem heensnijden, een tijdrovend en vervelend klusje, imho. Gewoon de boel bij mekaar en het sikkelmes erop, et voila!

Groeten,

Temet

Jasmino

Jasmino

29-12-2012 om 20:55 Topicstarter

Dan heb ik mazzel gehad dat de puree geen behangplak is geworden

Ha, dat wist ik dus helemaal niet, van die behangplak Alweer iets geleerd. Ik heb er trouwens geen speciaal aardappelpuree-accessoire bij. Er zitten ballonkloppers bij, maar die mag ik alleen voor lichte dingen gebruiken volgens de -overigens heel sumiere- handleiding. Voor eiwitten bijvoorbeeld, en slagroom. Als ik het in de machine gegooid zou hebben zou ik waarschijnlijk gekozen hebben voor het snijmes (niet de schijven) of de kneedhaak.

Tot nu vind ik het enige negatieve aan het apparaat echt de belachelijk sumiere handleiding. Het is gewoon een eenvoudig vodje papier, niet wat ik verwacht zou hebben, maar waarvoor ik wel gewaarschuwd was in de reviews. Dat kan Philips echt veel beter vind ik....

Saskia

Saskia

30-12-2012 om 08:54

Philips nu in de aanbieding bij bol.com

Ik ben er blij mee, maar toch een klein katertje. Heb er 229 euro voor betaald, en kan nog 30 euro terug krijgen met cash back actie.
Maar eergisteren kreeg ik een mail van bol.com (waar ik hem op verlanglijst gezet had) dat hij daar nu 178 euro is (plus 30 euro cash back als je hem voor 5 januari koopt....) Ben nog terug geweest naar BCC vanwege de laagste prijs garantie, maar dat geldt niet voor aanbiedingen van bol.
Als je dus snel bent kun je hem voor 148 euro kopen!

Jasmino

Jasmino

30-12-2012 om 10:19 Topicstarter

Saskia

Ik zie die deal niet bij Bol.com, ik zie gewoon een prijs van €228,95. Kijk je wel bij het goede model? Ik heb het over de HR7778, de laatste nieuwe, met een uitgebreide set aan hulpstukken en een bewaarbak voor de hulpstukken.

Die prijs heb ik er zelf overigens niet voor betaald, ik betaal na aftrek van de cash back €159, maar ik heb dan ook ontzettend mazzel gehad met een voordeeltje bij Saturn. Ik had een deal gevonden in de webshop van Saturn, maar die was niet meer op voorraad. Ik belde toen naar de winkels, en in HOofddorp was er nog maar 1 apparaat en die stond in de winkel. Het demo model dus. Die mocht ik toen voor €189 overnemen, en daar ging de cash back nog vanaf. Toen ik die 3 dagen later ging ophalen, bleken er nieuwe apparaten te zijn binnengekomen, en omdat die prijs mij beloofd was, kreeg ik een nieuwe mee voor de afgesproken prijs. Dat is dus ontzettend goede service en een goede deal.

Nouseg!

Ja, die aanbieding op bol.com had ik ook gezien. Ik was bijna om. Maar idd. aanbieding is verdwenen. Ze zullen wel door de eigen voorraad heen zijn, lekker dan! Ik ben natuurlijk ook wel een enorme twijfelkont, want voor 149,- kun je je niet echt een buil vallen maar aan de andere kant is het toch wel een uitgave. Ik dub nog maar ff verder, blijft zeker nog een wens.

Kitchenaid

ik ben de kerstdagen prima doorgekomen met mijn kenwood keukemachine, perfect apparaat voor wat ik in de keuken uitspook. Maar ik was vorige week bij iemand op bezoek met een kitchenaid en dat is toch wel iets heel anders...jeetje wat gaaf.

Niet alleen het slagroom kloppen of brooddeeg maken wat daar heel makkelijk mee ging maar ze had extra functies er bij gekocht. Ijs maken waar je bij staat, of die vleesmolen.... dat is toch een heel andere klasse, ook heel andere prijsklasse maar goh wat gaaf. 't is dat ik het geld en de ruimte er niet voor over heb :-s

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.