Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Favoriete apparaten in de keuken?!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
JansjeRommy

JansjeRommy

30-12-2012 om 12:27

Puree

Al zappend zag ik tot mijn verbazing een kok bij 24 kitchen de puree kloppen met een handmixer....altijd gedacht dat je dan plaksel kreeg. Ook wel eens gemerkt trouwens.

cherry brandy

cherry brandy

30-12-2012 om 13:24

Stamper

Het beste is een ouderwetse stamper. Zo een met gaatjes, als een vergiet. Of een pureeknijper maar die heeft volgens mij niemand..

Saskia

Saskia

30-12-2012 om 14:34

Jasmino

Ik zie ook dat de aanbieding verdwenen is bij bol.com, maar ik had een printje gemaakt voor BCC en het was echt dezelfde keukenmachine.
De aanbieding heeft dus misschien 3 dagen geduurd. Moet wel zeggen dat BCC een klant aan mij verloren heeft, al hadden ze maar een kleine tegemoetkoming gegeven als compensatie. Groot posters hangen met laagste prijsgarantie, met de beperkende voorwaarden had ik natuurlijk eerst op internet op moeten zoeken en door moeten spitten. Lesje geleerd.

Jasmino

Jasmino

30-12-2012 om 18:38 Topicstarter

Saskia

Ik las in de reactie van mamasic dat zij de aanbieding ook had gezien, aan mij is die voorbij gegaan. Terwijl ik ook regelmatig mails krijg van Bol. De aanbieding was in elk geval van korte duur, daarom zag ik hem dus niet meer. Jammer!

Dat gedoe met de laagste prijs garantie is wel waardeloos zeg! Volgens mij heeft Mediamarkt die garantie ook, maar daar heb je nu niets meer aan....

Maria Safier

Maria Safier

30-12-2012 om 19:57

Puree

cherry brandy: "Of een pureeknijper maar die heeft volgens mij niemand.."

Nou, ik wel hoor, ik heb er zelfs twee. Ideaal, nooit meer klontjes in de puree en het maakt niet uit wat voor aardappels je gebruikt.

Maria Safier

Maria Safier

30-12-2012 om 20:07

O ja,

Ik heb sinds Sinterklaas ook een nieuw apparaat in de keuken staan: een ijsmachine. Middelste zoon, die het mij samen met een receptenboek kado gaf is bijzonder tevreden met de resultaten tot nu toe.

Temet, twee messen

Is er echt iemand die met twee messen koude boter door bloem heen snijdt? Ik heb zowel recepten waar het in staat als baklustige (schoon)familie, maar ik heb het nog nooit gezien of gedaan. Ik snijd zelf gewoon met één mes die boter in kleine blokjes en knikker die dan in de bloem en volg verder het recept (al dan niet met verdere aanpassingen mijnerzijds). Nog nooit eenprobleem gehad. Welke voordelen moeten die twee messen eigenlijk hebben? Is het een bepaalde slag, die, eenmaal in de vingers, veel tijdwinst oplevert?

Annet

Annet

31-12-2012 om 01:07

Over die twee messen

Reden is dat het deeg niet warm wordt / koel blijft. Met je handen wordt het snel warm en plakkerig. Gelukkig hebben we daar de koelkast voor.

Jeumig...

Is dát echt de enige reden? Dan heb ik al die jaren niets fout gedaan Dank je wel, Annet, voor het oplossen van dit mysterie.

Verdwenen

Nog ff over de philips hr7778: die is vandaag helemaal verdwenen van de site van bol.com. Misschien is de invloed van ook wel heel sterk en is er nav dit draadje een run gekomen op dat apparaat

Twee messen

Het lijkt me wel veel handiger om de boter met twee messen door de bloem te snijden dan de boter vooraf in blokjes te snijden. Dan plakt toch alles steeds aan je mes?!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Nog een vraagje over de contactgrill

Ik heb er eentje gekregen met kerst: de tefal GC3060. Ik moet zeggen dat ie bijzonder mooi staat op het aanrecht. Natuurlijk moesten er gelijk tosti's gemaakt worden en die waren heerlijk.

Maar nu, wat doe ik er nog meer mee, ik lees hier over groente, saté, hamburgers, maar hoe? Dicht, half open (dan zit er een cm of wat tussen, maar zijn platen wel allebei horizontaal). Het boekje erbij was nou niet echt van dien aard dat ik er veel duidelijks uit kon halen. Wie vertelt mij meer?

bibi63

bibi63

02-01-2013 om 21:13

Van alles

Ik doe de contactgrill nooit half dicht of open, maar altijd helemaal dicht zoals bij tosties (maak ook eens tosties met pitabroodjes, errug lekker). Je kunt er lapjes vlees in grillen (biefstuk, varkensfiletlapjes, kipfilet). Bij bijv. kipfilet wat gaar moet zijn en vaak wat dikker is, zet je de stand iets lager. Ook vis(filet) gaat prima (ook iets lager zetten) Verder in plakjes (ca. 1 cm) gesneden groentes, zoals aubergines, courgettes, winterpeen, paprika enz. Je kunt, afhankelijk van de toepassing de platen licht insmeren met wat olie of het product zelf (met evt. kruiden).
Probeer ze!
Gr. Bibi

Broodbakmachine

Hoera, een nieuwe aanwinst! Familielid had een prijs gewonnen, een broodbakmachine. Maar de prijswinnaar, noch de ander naaste familieleden wilden 'm hebben. Maar wij wel, jippie! Dus sinds vandaag hebben we een inventum BM90 in huis. Geen idee hoe zo'n ding werkt, maar daar ga ik me nu in verdiepen. Binnen enkele dagen ga ik 'm proberen. Voorlopig dwalen mijn gedachten over foodprocessors een heel andere kant op

Triple, twee messen

Maar hoe móet dat dan? Dat is het hele eiereten euh, botersnijden. Ik heb geen probleem met het in kleine blokjes snijden van boter, gewoon met één mes. Maar een kluit boter in een bak meel mikken en vervolgens met twee messen daarin gaan snijden? Hoe maak je er in die omstandigheden kleine blokjes van? Maar ik ben gelukkig, want met techniek met één mes geeft ook het gewenste resultaat, dus ik ga me er niet eens meer mee vermoeien

Genista

Je neemt in elke hand een mes en zet die gekruist met de lemmets tegen elkaar. Het ziet er dan een beetje uit als een schaar. Vervolgens maak je met beide handen snijdende bewegingen. Poeh, valt nog niet mee om uit te leggen. Is er geen YouTube filmpje?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

En het idee is dan

dat er telkens meel aan de steeds kleiner wordende boterstukjes blijft plakken zodat je een homogeen kruimige koude massa krijgt. Het is wel handig om de boter snel in kleine blokjes te snijden alvorens het in de bak te mikken.
Voor de deegbodem voor quiche dien ik volgens recept met twee vlakke messen ijswater door het meel/boterkruim te snijden zodat 'kralen' ontstaan. Ik zie het niet...(maar doe het wel, vind ik zo leuk nostalgisch bakken, en quiche is ook zo'n lekkere manier om van je restjes groente/vlees/vis/ei af te komen)

Jawel hoor:


http://youtu.be/vfMq-uVm5vc

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Brianna F

Brianna F

03-01-2013 om 22:54

2 messen

Als dat in een recept staat, gebruik ik de mixerhaken, dan krijg jr rrn korrelig deeg met hele kleine stukjes boter erdoor. Daarna kneed ik het nog even verder met de hand. Werkt perfect.

Ah, boter "knippen"

Dank je wel, Triple. Nu heb ik inderdaad beeld. Je bent nooit te oud om te leren Maar ik blijf maar bij mijn huidige methode, denk ik. Mixer met kneedhaken vind ik inderdad ook wel een uitvinding, maar daar wordt je boter toch vaak wat romig van.

oregano

oregano

05-01-2013 om 13:39

Welk merk contactgrill?

Ik heb nog een tegoedbon van de Kijkshop maar daar is niet veel keuze. Welk merk kunnen jullie aanbevelen? Zag volgens mij laatst ook eentje in de aanbieding bij de trekpleister.
Groet oregano

bibi63

bibi63

05-01-2013 om 14:53

Tefal

Wij hebben een Tefal contactgrill. Die bevalt uitstekend. De grillplaten bakken niet aan en zijn makkelijk schoon te maken. Als ze vet zijn uiteraard afwassen of afwasmachine. Maar als je bijv. een tostie bakt en er is kaas op de grillplaat gekomen, dan laat je de grillplaat gewoon afkoelen en veeg je de aangekoekte kaas heel simpel weg met keukenpapier en kan alles zo weer de kast in. Dat anti-aanbakgebeuren van Tefal is m.i. ideaal voor de contactgrill.
Gr. Bibi

Jasmino

Jasmino

05-01-2013 om 19:37 Topicstarter

George foreman contactgrill = ideaal!

Ik heb deze van George Foreman:
http://2.bp.blogspot.com/_TBiA3lw-fvo/TIg9sq3t6qI/AAAAAAAACOM/1audHOK3n4g/s1600/george_foreman_grill.jpg

Ooit op een braderie of zo gekocht, pre euro-tijdperk voor enkele tientjes. Ik heb hem dus al meer dan 10 jaar, misschien zelfs wel ruim 15 jaar. De platen kunnen er heel gemakkelijk uit geklikt, en kunnen daarna onder de hete kraan gehouden en afgedroogd. Je hebt er nauwelijks werk aan, alles veeg je zo ervan af. Soms veeg ik hem ook alleen even schoon met keukenrol. Ik weet niet waar je hem nu zou kunnen aanschaffen, maar misschien kun je dat met google gemakkelijk achterhalen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.