Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luda

Luda

27-11-2008 om 14:31

Formaat foto's

Ik ben eindelijk eens een hele zooi digitale foto's aan het ordenen en wil ze bestellen.
Nu kan ik kiezen uit origineel formaat (10 X 13) of klassiek formaat (2:3) wwarbij ik aanneem dat dat 10 X 15 is, maar dat staat er dan weer niet bij.

Wat is het voordeel van de een boven de ander? Betere kwaliteit? Waarom is het formaat opeens verandert naar 10 X 13?

Bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
groene specht

groene specht

27-11-2008 om 15:55

Digitaal formaat

Volgens mij is 10 x 13 een digitaal formaat.
Wij bestellen altijd 10 x 15 en dan krijg je OF een wit randje langs de kopse kanten van de foto OF je foto wordt gecentreerd en de buitenste randjes vallen eraf.

MaximeM

MaximeM

27-11-2008 om 16:57

4:3 en 2:3

Hoi,

Foto's gemaakt met een kleine digitale compactcamera zijn meestal gemaakt met de verhouding 3:4,dus dan krijg je inderdaad een foto van 10x13, een analoge camera en digitale spiegelreflexcamera's hebben nog steeds de verhouding 2:3, vandaar dat dat de formaten 10x15 zijn. Als je dus een digitale foto af laat drukken krijg je wat Groene Specht schrijft, óf een wit randje langs de foto of er valt een stukje van de afbeelding af.

Maxime

Luda

Luda

28-11-2008 om 15:42

Hoe weet ik welk formaat mijn foto's zijn?

Ik ben nu bij pixum aan het kijken en zij melden dat je je camera in moet stellen als je 10 X 15 wil hebben. Ik heb nu al heel veel foto's gemaakt en ik wil weten of het inderdaad dat formaat kan worden. Ik kan het niet vinden op de camera en bij de kenmerken van de foto's ook niet. Maar goed ik ben hier ook verder totaal niet in thuis.

Bedankt

MaximeM

MaximeM

28-11-2008 om 18:56

In word

Hoi,

Ik denk niet dat je een fotobewerkingsprogramma hebt maar je kan de maat ontdekken als je de foto even invoegt in een word document. Vervolgens klik je op de werkbalk afbeelding en kan je bij "afbeelding opmaken) de maat uitlezen.
Je kan de foto natuurlijk ook even uitprinten en dan opmeten. Als de verhouding 2:3 is dan weet je voldoende.

Succes,
Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.