Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pelle

Pelle

06-01-2009 om 22:13

Garantiecertificaat bij verkoop?

Wij hebben bij onze Miele afwasmachine toendertijd 10 jaar garantie bijgekocht (zouden we nu niet meer doen maar ja). Nu willen we hem verkopen en er zit nog 3 jaar garantie op. Nu twijfelt de koper eraan of die garantie wel overdrachtelijk (is dat het juiste woord?) is. Krijg ik een eerlijk antwoord als ik daarvoor Miele bel? Het certificaat staat op ons oude adres, niet eens meer op dit adres.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Informeren

Ik zou gewoon bellen naar Miele en eventueel ook naar een ander merk, kijken of ze hetzelfde antwoord geven. Misschien is er iets te vinden op internet hierover. Lijkt me overigens wel dat het overdraagbaar (of overdrachtelijk als je wilt) is, garantie is tenslotte afgegeven op het product, niet op de persoon denk ik, maar misschien denk ik wel veel te simpel.

Van heeeel vroeger

Ik herinner me nog van heel vroeger (eerste jaar rechtenstudie) als een voorbeeld van een recht dat met de zaak samenhangt, en dat zou er dus voor pleiten dat het inderdaad de zaak volgt en niet de persoon.

Maar ik zou daar mijn hand niet voor in het vuur steken, ik weet niet of ik het goed onthouden heb en of het nog klopt. Miele bellen lijkt me inderdaad geen gek idee.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.