Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sw4

sw4

28-11-2008 om 21:49

Gebeld: robotalarm

Nee, geen SF toestanden, er staat ons geen robotinvasie te wachten. Het noodpakket mag nog even op zolder blijven.
Maar sinds een paar weken worden wij - vooral in het weekend - gebeld en te woord gestaan door een bandje dat een paar keer "robotalarm" achter elkaar zegt. Ik denk dat ons telefoonnummer ergens in een alarm-opvolgsysteem is ingeprogrammeerd, maar wij hebben geen idee waar! We hebben geen nummermelder, dus we kunnen ook niet zien waar het nummer vandaan komt. Als we hebben opgehangen, worden we na een minuut of 7 weer teruggebeld en dit gaat zo maar door. Het gevolg is dat we de stekker er dan maar uittrekken.
Heeft iemand een idee waar ik kan achterhalen waar dit robotalarm vandaan komt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha the first

Nasha the first

29-11-2008 om 09:56

Ik weet het niet

zeker, maar via de kpn misschien?

Vera*

Vera*

29-11-2008 om 12:58

een telefoon lenen van iemand die wel nummerherkenning op het toestel zelf heeft. Of desnoods eentje kopen, op marktplaats is vast wel zoiets te vinden.

Puck2

Puck2

01-12-2008 om 14:47

Ja vera

... maar dan moet je zelf wel nummerherkenning geactiveerd hebben. Bij sommige telecomaanbieders moet je daar extra voor betalen en zit het niet in het standaard pakket.

Telefoon doorschakelen

naar je mobiel. Dat kan met *21* en dan je nummer en afsluiten met hekje. Met *0 hekje heb je het er weer uit

Op je mobiel heb je wel nummerherkenning en weet je waar vandaan gebeld wordt. Als het niet een bedrijf is bv een modem zonder nummerherkenning.

Succes!

Puck2

Puck2

02-12-2008 om 13:02

Ciska

... maar krijg je op je mobiel dan niet het nummer van je eigen doorgeschakelde telefoon? Dat is namelijk het nummer dat je mobiel op dat moment belt.

sw4

sw4

02-12-2008 om 14:37 Topicstarter

Proberen

ik ga dat met die mobiele telefoon in ieder geval even proberen, ik ben alleen bang dat ik dan inderdaad mijn eigen nummer ga zien. Nou ja, anders probeer ik KPN maar eens.
Dank voor de reacties!

Bij mij niet in ieder geval

want het is niet je eigen telefoon die je belt, er is een officiele doorschakeling via de KPN als je m op deze manier doorschakeld.
Omdat ik een bedrijf aan huis heb, heb ik vaak de telefoon doorgeschakeld naar mijn mobiel en kan dan zien wie er belt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.