Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eva80

Eva80

21-12-2020 om 19:54

Geen enkele wasmachine overleeft het bij ons

Met een gezin van 5 staat de wasmachine meerdere keren per dag aan. Welk wasmachine merk we ook kopen ze gaan bijna allemaal stuk binnen 2 jaar of net na de garantie.
Vanwege sport, werk en de kinderen hebben we echt ontzettend veel was.

Ik ben op zoek naar een goede wasmachine maar heb geen mega groot budget.

Ik lees veel over Haier, heeft iemand ervaring met wasmachines met Haier?
Of moeten we dan toch gaan voor de duurdere Miele of Bosch die ook altijd in het rijtje bij de consumentenbond staan?

Hoor graag jullie ervaringen! De prijzen verschillen nog al

https://www.populairproduct.nl/witgoed/pricewatch/1664/miele-wei875-wps-powerwash-2-0-twindos.html

https://www.kieskeurig.nl/wasmachine/product/12181047-haier-hw80-b16636/prijzen


Miele

Hier inmiddels al 24 jaar een Miele wasmachine en droger. Waren tesamen bijna 4000 gulden. 1x een kapotte droger gehad binnen de garantietermijn. De monteur heeft toen gelijk de wasmachine ook een update gegeven. Het was een grote uitgave maar deel dat door 24 onbezorgde jaren. Dan valt het dus alles mee. Zodra we echt een nieuwe moeten aanschaffen wordt dat weer een Miele. Ik wil alleen beslist geen apparaat waar ik ssn Miele wasmiddel flessen in moet doen. Dat kies ik toch graag zelf uit.

Hangkous

Hangkous

21-12-2020 om 20:16

Ik zweer bij mijn miele

Doet al 16 jaar dienst. Vorig jaar was hij voor het eerst stuk. Gelukkig kon mijn man met handige handjes het vrij eenvoudig repareren.
Ik heb ook redelijk veel was met een gezin van 4 met 2 fanatiek sportende pubers die ook elke dag 10 km naar school fietsen en dat snel willen doen dus een shirt gaat maar 1 dag mee.
Toegegeven het is even een uitgave mare als je het afzet tegen het aantal jaar dat je er mee doet valt het wel mee.
En bekende van mij kocht ongeveer tegelijkertijd met mij een nieuwe wasmachine van een goedkoper merk toen ik mijn miele kocht. Zij is inmiddels aan haar 4e machine ik was nog steeds met de Miele.

Flavia

Flavia

21-12-2020 om 20:19

Machine maar ook andere dingen

Als je machine steeds zo snel kapot gaat kan het ook zijn dat je 'm te vol doet.
Of je hebt een te kleine machine voor jullie hoeveelheid was.

Wat Groentje ook zegt: investeren in een duurdere machine nu is goedkoper dan elke 2-3 jaar een nieuwe kopen.

Miele Leasen

Je kunt al vanaf 15,- euro een Miele leasen. Nee, geen aandelen.

Ik wist het al omdat ik het heel lang geleden geregeld had voor jongerenhuisvesting waar we samen deden met de wasmachine. Dat was toen nog 'huurkoop' zodat ik het ding meegenomen heb nadat we daar vertrokken omdat er nogal wat notoire smoesjesnietbetalen gasten waren.

Bij mijn 1e scheiding een nieuwe gekocht, met droger die het zo'n 25 jaar heeft gedaan.

margaretha

margaretha

21-12-2020 om 21:31

Miele

mijn eerste heeft het ong. 27 jaar gedaan. De huidige alweer 8. Wij sporten niet veel maar met 7 eigen kinderen (waarvan er nog steeds 6 thuis wonen) en een paar keer een uitwisselingsstudent ( 2x een half jaar), meerdere keren Europa kinderhulp kinderen (steeds een aantal weken) en veel logees draait de wasmachine elke daag wel een paar keer.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

21-12-2020 om 21:50

Hier

al 15+ jaar een Bosch wasmachine en droger. Gezin van 5.

Triva

Triva

21-12-2020 om 22:20

Miele

Mijn moeder had een Miele, die is na 27 jaar nog naar mijn broer gegaan. Ik heb ook een Miele... Na iets van 20 jaar een nieuwe gekocht. Weet niet eens waarom, hij was niet stuk ofzo (mijn man gaat over de wasmachine).

Trijs

Trijs

21-12-2020 om 22:58

Miele

Hier ook groot gezin en veel was. Ik had een Miele waar ik zeer tevreden over was. Helaas ging hij na ongeveer 8 jaar stuk. Een raar, zeldzaam defect (volgens de monteur), kon niet gerepareerd. Dat was buiten garantietermijn maar hoorde toch niet te gebeuren volgens Miele. Ik heb met veel korting een nieuwe Miele kunnen kopen. Die heb ik al weer een paar jaar. Weer heel tevreden.
Ik ben voor veel dingen niet van de dure merken maar bij huishoudelijke apparaten ben ik al heel lang om .

angel3

angel3

21-12-2020 om 23:00

Bosch

Wat raar zo snel stuk. Wat doe je erin dan?
Hier al 7 jr een Bosch. Nooit wat mee en was zeker niet de duurste

Hm voor wat extra keuzestress...

Voeg ik nog een merk toe. Heb 15 jaar met een AEG gedaan. Deze is intensief gebruikt. Nu alweer een aantal jaar de volgende AEG, nooit een probleem mee. Goedkoper dan een Miele. Denk wel dat Miele nog veel langer meegaat, maar als je budget beperkt is, is AEG misschien een goed alternatief.

Triva

Triva

21-12-2020 om 23:18

Koop extra garantie bij?

Maar toch klopt er iets niet als ze elke keer de 3 jaar niet halen.

Wendelmoed

Wendelmoed

21-12-2020 om 23:20

Wat gaat er steeds stuk dan?

Ik heb een Miele maar ben er niet perse enorm tevreden mee, hij doet het al wel best een tijdje (hier zes personen, soms vijf) maar hij spoelt slecht vind ik en ik moet altijd een extra keer na centrifugeren.
En ik ben niet altijd tevreden over hoe schoon het eruit komt, misschien doe ik hem soms ook te vol. Dat is verleidelijk als je vijf volle wasmanden hebt staan op zaterdagochtend...

Wel haal ik heel regelmatig de pomp leeg, daar zitten de raarste dingen tussen (kettinkjes, hooi, zaagsel, muntjes...) en dan pompt hij niet goed.

Te zwaar belasten sloopt het lagers van je machine, dus kijk eens wat een gemiddelde was weegt die je erin stopt (als er veel spijkerbroeken oid in zitten). Niet elke machine is geschikt voor 8 kg.

Goedkoop kan duurkoop zijn bij wasmachines, er zijn wel overzichten te vinden van wat lang meegaat.
Bij de vogelopvang waar de hele dag door was gedraaid werd stond een professionele Miele, maar dan praat je wel over een paar (drie, vier...) duizend Euro en dat zou het mij niet waard zijn.

Wij hebben een Miele gekocht vanwege de richting van de draaideur, dus we hadden geen keuze.

Wendelmoed

Wendelmoed

21-12-2020 om 23:22

Overigens, over Miele

Vraag ik me af of die niet last hebben van het VW-effect: dat ze bekend staan als heel degelijk en dat vroeger ook waren maar dat er tegenwoordig wat goedkopere onderdelen in gestopt worden en dan gaan ze toch wat minder lang mee dan je op grond van eerdere ervaringen zou verwachten.
Met Bosch heb ik ook goede ervaring en met AEG ook.

Enorm prijsverschil.

Je vergelijkt een wasmachine van €500,- met een machine van €1500,-
Dat is wel een enorm verschil. Daar tussenin heb je Bosch, AEG, maar ook een Miele.
Een energiezuinige machine met 9 kilo vulgewicht, dat is wel nodig in een groot gezin, maar die hoeft echt geen €1500,- te kosten.

Pluis

Pluis

22-12-2020 om 08:17

Hier

Een Bosch droger van 21 jaar. Wordt alleen gebruikt voor beddengoed en handdoeken, dus niet heel intensief.
Wasmachine is een AEG, nu 2 jaar oud. De vorige is 19 jaar geworden. Mijn moeders AEG heeft zelfs de 30 aangetikt.
Dus kies een (wat) duurder merk en ga er zorgvuldig mee om. Regelmatig schoonmaken, gebruik azijn als wasverzachter (voorkomt ook kalkvorming) en niet te zwaar beladen.

V@@s

V@@s

22-12-2020 om 09:31

Samsung ecobubble

Hier ben ik fan van mijn samsung ecobubble. Maar ik zou ook denken aan overbeladen als jouw wasmachines allemaal zo kort meegaan. Overigens zou ik denken dat je wasmachines ook te klein zijn als je echt meerdere wassen per dag moet draaien.

Eva80

Eva80

22-12-2020 om 10:59

Bedankt voor jullie reacties

Bedankt voor jullie reacties! Volgens mij doen we geen gekke dingen met de wasmachine en letten er op om hem niet te vol te doen.

We blijven eigenlijk steeds bij de goedkopere omdat ze steeds stuk gaan.

De prijzen van mijn vergelijkingen lopen inderdaad erg uiteen. Dit omdat we veel goede verhalen horen over Haier maar iedereen blijft zweren bij Miele. Omdat die zo ongelofelijk lang mee gaan.

Denk toch dat we gaan investeren in een duurdere machine.

Tine Winkel

Tine Winkel

22-12-2020 om 11:58

hier hebben we

meer dan 25 jaar gedaan met een AEG, een bovenlader. Wilde mijn man destijds perse, want die gaan langer mee (omdat de trommel op 2 punten hangt ipv op één punt). Bij ons heeft het gewerkt, 25 jaar vind ik respectabel. Vorig jaar begon hij ergens te lekken, we hebben het niet laten onderzoeken of repareren, maar zijn gegaan voor een nieuwe (weer bovenlader, merk... geen idee, man is van de was bij ons).

Lavendel

Lavendel

22-12-2020 om 12:37

Off topic

Sorry, even off topic. Je schrijft dat je meerdere wassen per dag draait met een gezin van 5. Zijn wij nu zo vreemd of is dat gemiddeld?

Ik heb ook een gezin van 5, met schoolgaande en sportende (al is dat nu iets minder) kinderen. Wij wassen alleen van vrijdag t/m zondag zo'n 6 wassen (verdeeld in 3x kleding, 2x handdoeken/ondergoed/sokken en 1x beddengoed, wat we om de week afwisselen met kinderen en ons). De trommel (7 kg) gaat hier wel goed vol, ik draai nooit kleine wasjes.

Dus meerdere per dag...hoe dan?

Pluis

Pluis

22-12-2020 om 12:54

Lavendel, verbaasde mij ook

maar ik heb al eerder vastgesteld dat wij viespeuken zijn in vergelijking met veel mensen hier
Ik was donderdagnacht en vrijdagnacht en in het weekend (wij hebben dubbel stroomtarief, vandaar). En dan precies zoals jij, meestal 6 wassen. Eens in de 2 weken een extra was met spul van de hond. Maar heel veel meer kan ik er niet van maken. Iedere dag meerdere wassen, ik zou ook niet weten waar in huis ik het zou moeten laten, en ook niet hoe ik dat weg zou moeten werken...

Hangkous

Hangkous

22-12-2020 om 12:54

Meerdere wassen per dag

Is hier meer uitzondering dan regel. Ik heb geen droger en alle was droogt aan de lijn of op rekjes op zolder.
Nu heb ik zijn 6 wassen in de week en als er weer gesport wordt 7; elke dag 1 en dat gaat goed.
Met extreem mooi weer in de winter wil ik wel eens even door wassen. Dan draai ik achter elkaar al het beddengoed en nog kleding als het snel genoeg droogt maar dan was ik daarna ook gerust weer 3 dagen niet.

angel3

angel3

22-12-2020 om 13:05

Hier ook

Gezin van 4 inclusief sporten. Ik draai denk ik 5 wassen per week max. Trommel 7 kg
Dus meer op 1 dag nee.
Wij dragen kleding echt vaker dan 1x. Handdoeken ook meer dan 1x. Beddengoed 1x per 10 a 14 dagen.

Maar TS....kapot? De reparateur kan er ook echt niks meer mee?
Hier is Bosch 1x stuk gegaan. Bleek ook iets met pomp en obstakel. Paar tientjes en deed het weer. Wanneer is een wasmachine echt kapot?

Hangkous

Hangkous

22-12-2020 om 13:41

Heb je een handige man Wendelmoed?

=====en ik moet altijd een extra keer na centrifugeren.======

Dit had ik vorig jaar ook. Man zitten zoeken op een klus forum en fase kwamen we tegen dat er op de pomp en slangetje zit dat zorgt voor het juiste waterniveau, ontluchting en nog wat dat zou verstopt zijn.
Hele buitenkant van de machine eraf en dat slangetje gevonden. Inderdaad helemaal vies er kon nauwelijks water of lucht doorheen.
Slangetje schoongemaakt en weer terug gezet. Machine weer dicht en het probleem was opgelost.
Je komt er niet bij via het klepje waar je het filter schoonmaakt helaas.

Hangkous

Hangkous

22-12-2020 om 13:48

Echt kapot?

Als repareren meer kost dan een nieuwe is hier het motto. Voor alkes niet alleen wasmachine maar ook fietsen.
En jaar of 6 geleden mijn 25 jaar oude fiets afgedankt, omdat reparaties nodig bleven. Vandaag en remkabel, morgen een nieuwe lamp voor, overmorgen en nieuwe ketting.
Toen heeft man hem goed nagekeken en een lijstje gemaakt wat er aan reparaties afhing zat te komen. Zou €250 het nog waard zijn voor die oude fiets? Toen maar een andere ( degelijke tweedehands) gekocht.

wilma

wilma

22-12-2020 om 14:05

prijs / kwaliteit verhouding

https://www.monteuropafstand.nl/wasmachine-reparatie/hoe-lang-gaat-een-wasmachine-mee.

Miele gaat het langst mee, maar is ook het duurst.
Maar als je een merk neemt dat 60% goedkoper is dan Miele en de helft langer meegaat, ben je met het goedkopere merk beter uit.

Hanne

Hanne

22-12-2020 om 14:12

Wij hebben 14 jaar geleden een LG gekocht. Die draaide minstens 3 wassen per dag. En nooit een probleem mee gehad. Daarna een een Samsung gekocht, steeds minder mensen in huis, steeds minder was. Die heb ik een paar maanden geleden verkocht. En ik heb een nieuwe LG gekocht.

Daar ben ik weer heel blij en tevreden mee. Geen hoofdprijs, maar de was is weer schoon.

Duur kan ook duur zijn

Hou er rekening mee dat technieken steeds verbeteren. Een wasmachine van 20 jaar oud verbruikt waarschijnlijk veel meer water en stroom dan een goedkope nieuwe. Dan mag ie voorde hoge prijs wel lang meegaan, maar is in kosten per wasbeurt wel duurder.

Tango

Tango

22-12-2020 om 19:24

Bosch

Na een paar machines van een goedkoper merk (Samsung en Whirlpool) die inderdaad maar zo'n 4/5 jaar meegingen, nu weer een Bosch gekocht. Deze gaat inmiddels alweer een jaartje of 3 mee en loopt nog prima. Droger hebben we ook van Bosch en die is al meer dan 10 jaar oud.
Maar ook ik draai geen meerdere wassen per dag, behalve in het weekend als ik beddengoed was. Doordeweeks denk ik 3 keer een was en dan 3 of 4 in de weekend.

Ise

Ise

24-12-2020 om 11:40

Ook Miele...maar

Hier staan onze Miele wasmachine en droger al 20 jaar te draaien. Ons gezin bestaat uit 6 personen, waarvan 3 inmiddels de deur uit zijn. Wij hebben destijds een garantie van 10 jaar erbij genomen. Dat was ons geluk, omdat ikzelf waarschijnlijk een keer de machine te zwaar beladen had waardoor hij stuk ging. Dat is toen kosteloos verholpen. Nu zou ik niet meer voor een Miele kiezen, omdat de machine het met ons drietjes aanzienlijk minder te verduren heeft. Er zijn heel veel goede ander machines, waarvan meerdere zelfs uit dezelfde fabriek komen. Ik zou nu een machine uit een goedkoper prijssegment wel aandurven. By the way: kleren na het (buiten)sporten goed uitkloppen. Zand is funest voor je machine. Maar misschien doe je dat al.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.