Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eva80

Eva80

21-12-2020 om 19:54

Geen enkele wasmachine overleeft het bij ons


Vicky

Vicky

24-12-2020 om 19:51

Ise

'Er zijn heel veel goede ander machines, waarvan meerdere zelfs uit dezelfde fabriek komen. '

Dat wil niet zeggen dat ze dezelfde onderdelen hebben.

Guppie

Guppie

26-12-2020 om 19:50

Onderhoud

Zou wat informatie inwinnen over het onderhoud. Een wasmachine-expert zal wel idee hebben wat oorzaak kan zijn van bepaalde mankementen. Goede kwaliteit machine zal wel schelen.
Kalkfilter tussen je wasmachine en aansluiting kan schelen. Deur open laten na het wassen. Kan nog uitmaken wat voor programma's en wasmiddel je gebruikt. Vloeibaar kan nadelen hebben.
Weet niet of je nog wat met de hoeveelheid was kan. Met grote, dikke handdoeken zit ie bijvoorbeeld eerder vol. En niet alle kleding hoeft elke dag schoon. Als je snel gaat ruiken, kan dat te maken hebben met hele gezondheid, zoals tekort aan maagzuur, verstoorde darmflora, verzuring en tekorten aan voedingsstoffen,
https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/schoonmaken-en-onderhoud

Bosbes

Bosbes

26-12-2020 om 20:04

echt heel grappig Guppie

Hoe je zelfs van een advies over een kapotte wasmachine een zweverige tekst met alternatief gezondheidsadvies kan maken!

p.s. wanneer verandert (ja met een t) forumbeheer de spelfout in de titel? Oké ik meld het wel even

Flavia

Flavia

26-12-2020 om 22:26

Bosbes

Ik vroeg me bij de naam Guppie af of ik gemist had dat een wasmachine een atlas heeft.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-12-2020 om 11:15

Hahaha Bosbes

Je haalt me de woorden uit de mond.

Mijntje

Mijntje

28-12-2020 om 15:51

Bosbes

"Hoe je zelfs van een advies over een kapotte wasmachine een zweverige tekst met alternatief gezondheidsadvies kan maken!"

hahahahaha

Ouders is hier de doelgroep: dus stinkende pubers, bedplassende kinderen en oude ouders met incontinentieprobleempjes.
Ik ben trouwens zo blij met de uitvinding van de wasmachine!!!

Bastet

Bastet

01-01-2021 om 21:56

Haier

Hier precies dezelfde situatie. Ik heb nu een Haier. Geweldig apparaat, ik ben er zo blij mee.

Bastet (volkomen ot)

Wat leuk, loop jij hier nog/weer rond? Je hebt ooit een kaarsje voor mij gebrand toen ik erg treurde om mijn miskraam. Dat ben ik nooit vergeten.

Al 15 jaar Siemens, maar is wel paar keer kapot geweest. Wel nog steeds dezelfde

Hangkous schreef op 22-12-2020 om 13:41:

Heb je een handige man Wendelmoed?

=====en ik moet altijd een extra keer na centrifugeren.======

Dit had ik vorig jaar ook. Man zitten zoeken op een klus forum en fase kwamen we tegen dat er op de pomp en slangetje zit dat zorgt voor het juiste waterniveau, ontluchting en nog wat dat zou verstopt zijn.
Hele buitenkant van de machine eraf en dat slangetje gevonden. Inderdaad helemaal vies er kon nauwelijks water of lucht doorheen.
Slangetje schoongemaakt en weer terug gezet. Machine weer dicht en het probleem was opgelost.
Je komt er niet bij via het klepje waar je het filter schoonmaakt helaas.

Dat heb ik ook met mijn Miele gehad en de monteur die dit slangetje voor me schoonmaakte, zei dat Miele beste machines zijn, maar de slangetjes eigenlijk te smal. Sinds die tijd was ik spullen van de cavia's in een waszak, dat scheelt heel veel haar in dat slangetje!

Bijtje82

Bijtje82

24-11-2021 om 22:25

Wendelmoed schreef op 21-12-2020 om 23:20:

Wat gaat er steeds stuk dan?

Ik heb een Miele maar ben er niet perse enorm tevreden mee, hij doet het al wel best een tijdje (hier zes personen, soms vijf) maar hij spoelt slecht vind ik en ik moet altijd een extra keer na centrifugeren.
En ik ben niet altijd tevreden over hoe schoon het eruit komt, misschien doe ik hem soms ook te vol. Dat is verleidelijk als je vijf volle wasmanden hebt staan op zaterdagochtend...

Wel haal ik heel regelmatig de pomp leeg, daar zitten de raarste dingen tussen (kettinkjes, hooi, zaagsel, muntjes...) en dan pompt hij niet goed.

Te zwaar belasten sloopt het lagers van je machine, dus kijk eens wat een gemiddelde was weegt die je erin stopt (als er veel spijkerbroeken oid in zitten). Niet elke machine is geschikt voor 8 kg.

Goedkoop kan duurkoop zijn bij wasmachines, er zijn wel overzichten te vinden van wat lang meegaat.
Bij de vogelopvang waar de hele dag door was gedraaid werd stond een professionele Miele, maar dan praat je wel over een paar (drie, vier...) duizend Euro en dat zou het mij niet waard zijn.

Wij hebben een Miele gekocht vanwege de richting van de draaideur, dus we hadden geen keuze.

Dit herken ik bij mijn machines (wij hebben er 2 staan)

Als je bijv op 1400 toeren centrifugeert, maar je hebt weinig of juist veel te veel was in de trommel, dan past de machine automatisch de centrifuge snelheid aan. Je was komt er dan veel natter uit. 

Wendelmoed schreef op 21-12-2020 om 23:20:

Wat gaat er steeds stuk dan?

Ik heb een Miele maar ben er niet perse enorm tevreden mee, hij doet het al wel best een tijdje (hier zes personen, soms vijf) maar hij spoelt slecht vind ik en ik moet altijd een extra keer na centrifugeren.
En ik ben niet altijd tevreden over hoe schoon het eruit komt, misschien doe ik hem soms ook te vol. Dat is verleidelijk als je vijf volle wasmanden hebt staan op zaterdagochtend...

Wel haal ik heel regelmatig de pomp leeg, daar zitten de raarste dingen tussen (kettinkjes, hooi, zaagsel, muntjes...) en dan pompt hij niet goed.

Te zwaar belasten sloopt het lagers van je machine, dus kijk eens wat een gemiddelde was weegt die je erin stopt (als er veel spijkerbroeken oid in zitten). Niet elke machine is geschikt voor 8 kg.

Goedkoop kan duurkoop zijn bij wasmachines, er zijn wel overzichten te vinden van wat lang meegaat.
Bij de vogelopvang waar de hele dag door was gedraaid werd stond een professionele Miele, maar dan praat je wel over een paar (drie, vier...) duizend Euro en dat zou het mij niet waard zijn.

Wij hebben een Miele gekocht vanwege de richting van de draaideur, dus we hadden geen keuze.

Bijzonder, je doet er dus teveel was in, je laat allemaal onderdelen in de zakken zitten en je zegt dat het aan Miele ligt? 

Hier een Miele na twee goedkope Zanussi of zoiets. 
Blijft hier stil en schoon wassen. Kost wat zo'n Miele maar is voor mij volgende keer weer eerste keuze. 

Thomass schreef op 25-11-2021 om 15:59:

[..]

Bijzonder, je doet er dus teveel was in, je laat allemaal onderdelen in de zakken zitten en je zegt dat het aan Miele ligt?

Nou, nou vat je het wel heel kort door de bocht samen. Er zit wel eens iets in de pomp, maar ook heel vaak niet en dan is de was ook niet altijd goed gespoeld en gecentrifugeerd. Of het teveel was is weet ik niet, wie weegt zijn was voor hij het in de machine doet?

Ik haal inderdaad nooit de zakken schoon, dat doet iedereen hier zelf en soms vergeten ze wat maar dat is sporadisch. 

Als de bodemmatten van de caviakooi gewassen worden en de pomp zit vol hooi, neem ik dat de machine niet kwalijk maar degene die die matten niet goed had uitgeschud.

Ik vind de machine te zuinig met water. Vast heel milieuvriendelijk maar als ik daarom nog een keer extra spoelbeurten moet draaien en dan extra centrifugeren schiet dat niet op.

Ik denk dat je moet stoppen met de caviamat in de wasmachine te doen. Ik kan me voorstellen dat de machine daarvan verstopt raakt. 

Ik weeg de was ook niet maar er moeten nog twee vuisten bovenop de was passen en dan vált de was in het water, en wordt zo ook schoon en er is ruimte genoeg voor centrifugeren. 

Mijn wasmachine-afvoer zat verstopt met hooi omdat ik ook cavia-dingen in de was deed. Volgens de reparateur is de afvoerslang tegenwoordig te dun, waardoor verstoppping eerder plaatsvindt. Dus was ik tegenwoordig de caviaspullen in deze waszak: 
https://www.ruitersporthoeve.nl/webshop/alles-voor-de-ruiter/waszakken/detail/768/waszak-jumbo-groen-75-x-80-cm.html
Die heeft al heel wat hooitjes gevangen!

Auwereel schreef op 29-11-2021 om 13:01:

Mijn wasmachine-afvoer zat verstopt met hooi omdat ik ook cavia-dingen in de was deed. Volgens de reparateur is de afvoerslang tegenwoordig te dun, waardoor verstoppping eerder plaatsvindt. Dus was ik tegenwoordig de caviaspullen in deze waszak:
https://www.ruitersporthoeve.nl/webshop/alles-voor-de-ruiter/waszakken/detail/768/waszak-jumbo-groen-75-x-80-cm.html
Die heeft al heel wat hooitjes gevangen!

Dat klinkt goed, wordt je was daar wel goed schoon in? Het ziet er zo dichtgeweven uit?

De cavia-kleedjes komen er aanzienlijk frisser uit dan ze erin gingen, en ik klop altijd nog aardig wat hooi uit de zak. Natuurlijk kleeft er dan ook nog wel wat hooi en haar aan die kleedjes, maar zodra ze weer in het hok liggen,  komt dat er toch gelijk weer op, dus dat maakt me niet uit. Ik vind het een vies karweitje om vieze kleedjes uitgebreid te schuieren, dus dit vind ik een goede oplossing die mijn wasmachine niet verstopt.

Hier bijna 13 jaar gedaan met een Zanussi van 300 euro (want op dat moment het zuinigste apparaat...echt waar!), met volle tevredenheid. Qua prijs/kwaliteitverhouding kan daar geen enkele Miele tegenop, dus de volgende werd weer een Zanussi. Tot nu toe doet die het ook prima, maar geen idee hoe lang die het volhoudt. Voordeel vind ik wel dat er weinig elektronica en speciale dingetjes aan zit, kan er ook minder stuk op dat gebied

Usuń wszelkie ciała obce, takie jak nici i małe przedmioty, które mogły przypadkowo wpaść do bębna podczas prania. Po zakończeniu prania należy na chwilę otworzyć drzwi, aby zapobiec gromadzeniu się nieprzyjemnych zapachów w bębnie. Oczyścić gumowe części pralko-suszarki z piany mydlanej i wytrzeć je do sucha.

Voor degenen die geen Pools spreken 😉: 
Verwijder eventuele vreemde voorwerpen zoals draden en kleine voorwerpen die tijdens het wassen per ongeluk in de trommel zijn gevallen. Open na het wassen de deur een tijdje om de vorming van onaangename geuren in de trommel te voorkomen. Reinig de rubberen onderdelen van de was-droogcombinatie met zeepsop en wrijf ze droog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.