Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

04-12-2008 om 22:11

Geen kerstboom

Even wennen, maar er komt dit jaar geen kerstboom. Voor het eerst. Nou ja, ik wilde 'm wel hoor, was wat aan het schuiven om plaats in te ruimen voor een wat grotere boom dan vorig jaar. Want die zag er inderdaad wat knullig uit, ik heb een slechte hand van bomen kopen.

Roept dochter: 'oh, gaat het geschuif dáárom. Nou, voor mij hoef je geen kerstboom neer te zetten. Er is hier haast geen plaats, zo'n ding komt alleen tot zijn recht als-ie ruimte heeft, hier staat-ie alleen maar in de weg. Duur, gedoe, sjouwen, versieren, later weer aftuigen, wegslepen, troep. Laat toch zitten zeg! Je neemt toch geen kerstboom vanwege het opgeruimde gevoel op 1 januari? Van mij hoeft het niet hoor. Dan hang je toch een tak aan de muur? Of je zet een kerststukje neer, en die twee lichtjesdingen van vorig jaar voor het raam? Of ik een boom vroeger ook niet leuk vond? Ach jawel, maar van mij hoeft het nu niet.'

Man knikte blij instemmend, die heeft eigenlijk nooit iets gegeven om een kerstboom.

Nou ja.
Dan maar geen kerstboom.
Ik ga niet alleen voor mezelf al dat gedoe overhoop halen, eens proberen hoe het voelt.
Geef ik heel de kerstsantekraam uit de ballendozen van zolder wel aan oudste dochter die op zichzelf woont; wie weet wil die wel een boom nu ze zo gezellig verkering heeft...

tonny


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

04-12-2008 om 22:24

Geen boom is geen kerst

dat vond ik al toen ik op kamers woonde (2x3m) Dus hoe dan ook, zelfs toen ik nog midden in mijn scheiding zat een boom(pje) hoort er bij. Soms dus zo'n kleintje van een cm of 50 met mini balletjes. Maar geen boom is geen optie.

Angela

Tonny

gewoon een boom nemen joh !!! al is het maar een kleintje anders is het toch niet echt kerst!!

tonny

tonny

04-12-2008 om 22:48

Geen boom is geen kerst

dat gevoel heb ik ook, maar waar sláát het op?

Maar kom, een gevoel is ook een feit

Vroeger thuis hadden we een erg onhandige woonkamer met veel deuren en eigenlijk nauwelijks een kerstboomplek, zonder zeer storend te worden. Daarom hingen er takken met lichtjes en versiering aan de muur, en dat vond ik net zo mooi.

Nou, we gaan zien hoe het hier terecht komt met de kerstgezelligheid, al dan niet met boom.

En bedankt voor de prachtige omschrijving cameron. Volgens mij hadden we op school ook zo'n kleurtjesboom...

Als ik het echt te saai vind hier, kom ik bij jouw boom kijken - vooral die combi met katten lijkt me heerlijk.

tonny

sw4

sw4

04-12-2008 om 23:17

Boom hoort er bij

en tonny, als je geen boom neemt kun je er zeker van zijn dat je de hele kerstvakantie hoort: toch wel kaal he, zo zonder boom. En zoals het een moeder betaamt voel JIJ je dan schuldig, omdat ZIJ eerst geen boom wilden en jij daar naar geluisterd hebt. Dus: koop nou maar lekker een boom en geniet er van!

Chantelle

Chantelle

04-12-2008 om 23:22

Geen (echte) boom is geen kerst

Dat geldt voor ons ook. Vorig jaar zijn we het weekend voor kerst verhuisd, maar we hadden wél een echte boom mét ballen. Voor de rest ben ik helemaal niet van de kerstversieringen (lees: veel kaarsen en waxinelichtjes en kinderknutsels) maar zonder boom, nee...

krin

krin

04-12-2008 om 23:26

Gewoon doen

Ik heb het een keer een jaar overgeslagen, maar het was toch maar een... nou ja, letterlijk kale bedoening. Dus als jij voelt (feit dat je eigenlijk wel een boom wilt, dan haal je er een. Voor jezelf. Lekker. Stop er echte kaarsjes in, en steek die alleen aan als je de tijd hebt om ervan te genieten. Bijna alle lichten uit, muziek op, glas met het een of ander...
Nee, zonder boom geen kerst. Voor mij.

Nanna

Nanna

04-12-2008 om 23:56

Boom

Ik twijfel nog wel of niet een boom. Vind 't eigenlijk heel gezellig zo'n boom maar ook veel werk voor korte tijd (en dat alleen voor en door mezelf, de rest geeft er niets om). Dochter zegt: dan hang je toch overal ballen op zonder boom maar van creatief sfeervol inrichten heb ik geen verstand. Nu heb ik gisteren een mini-mini-usb-boompje gekregen, haha, staat nu zelfs voor Sint al gezellig op m'n PC te stralen. Ik denk dat ik een enorme hoeveelheid kaarsen aanschaf en de kerstrommel in de kast laat.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-12-2008 om 00:17

Hier ook niet

We hebben in een eerder jaar de boom ook weggelaten. Mij beviel het wel, maar vorig jaar was er toch weer behoefte aan, om gelijk weer te constateren dat het toch een hoop gedoe voor een paar dagen is. Ik vind een boom heel erg gezellig. Ik kan er erg van genieten, maar het gaat mij vooral om de lichtjes. Ik wil daarom proberen om wel een hoekje te maken met kerstlampjes. Anders is het wel erg kaal.

Lynna

Lynna

05-12-2008 om 07:25

Fladder

Een klein boompje is evengoed heel mooi! Is heel veel minder werk, kost minder, je hebt toch een gezellig punt in de kamer. Geeft je een kerstgevoel en het lijkt me dat jij juist dat toch wel kunt gebruiken. Sterkte!

Bastet

Bastet

05-12-2008 om 07:41

Mijn moeder

Mijn moeder hangt een kroonluchter op,en aan die kroonluchter hangen haar mooiste kerstballen,echt heel leuk.Verder brandt ze heel veel kaarsen,het is heel kerstig bij haar thuis.Kerst zonder boom kan heel goed!
Bastet

Anders

nou je kan ook best 'anders' kerst versieren en dan kan het nét zo gezellig zijn als met een boom. je kan ten eerste al een heel klein boompje nemen, je weet wel zo'n boom die met kluit en al, die al in zo'n wilgentenenpot staat en niet hoger is dan je heup (hier op de markt voor 10 euro). die zet je op een kastje en versier je zoals je dat grote bomen ook doet en voilla. weinig werk en naderhand hoef je alleen die paar ballen maar op te ruimen en zet je boom met pot en al op 't terras voor volgend jaar. omdat ie hoog staat lijkt 't nog heel wat....je kan ook een krans kopen en op tafel zetten eventueel met verlichting erin, verlichting los in glazen potten ergens, kerstkleedjes op tafel, flink wat leuke kaarsjes e.d. leuke schaaltjes met kerstsnoepgoed links en recht. takken aan de mmuren met ballen eraan hangend aan een lint. kerststukjes op kastjes, vensterbank e.d.
een kerst zonder boom kan prima een leuke gezellige kerst zijn én een leuke versierde kamer.
hoe zouden al die mensen in kleine kamertjes in woonzorgcentra anders kerst vieren? ik zie de creatiefste kleinbehuisden oplossingen rond kerst en écht allemaal gezellige versierde kamers!
groeten albana

Tonny

geen boom omdat je dochter het onzin vindt?
jammer hoor ,ik vind dat jij jezelf te kort doet.
jij wil een boom,nou jij woont ook in je eigen huis
dus zet gewoon een boom neer,voor jezelf!en geniet er van!

Kaaskopje?

al dat gedoe voor die paar dagen?
hier staat de boom op 7 december en gaat hij weg op 3 januari,dat is geen paar dagen maar bijna een hele maand!

Wel een boom

Mijn man riep een week of wat geleden dat we misschien toch maar geen boom neer moesten zetten dit jaar. Want we hebben net weer een kat en die zal er wel in gaan hangen en dreumes van 21 maanden, blijft die er wel af?
Complete onzin vond ik het, ik wil gewoon een boom met kerst!! Die kat komt tot nog toe nergens aan en is bovendien al 6 dus is al wel het nodige gewend en nee, dreumes zal er wel niet afblijven maar we hebben plastic ballen en voor de rest loopt hij toch niet alleen in de kamer dus het komt wel goed. Die boom hoort er wat mij betreft gewoon bij.

Tonny

Als je voor jezelf een boom wilt: gewoon doen.
En anders probeer je een jaartje zonder. Misschien vindt dochter het dan inderdaad kaal (nog de vraag of ze dat dan durft toe te geven) en dan neem je volgend jaar gewoon alsnog een boom.

Ik zou die ballen nog even niet weggeven, tenzij je het geen punt vindt om zonodig volgend jaar alles alsnog te moeten kopen.

Wij hebben hier thuis een ander probleem. Vorige jaren waren boomloos, maar nu zoon 3 is en dit soort dingen waarderen kan vind ik dat er een boom moet komen. En wel een echte. Een kleintje (eigenlijk hebben we er geen plaats voor), maar wel een echte. Vriend wil eigenlijk geen boom, en als toch, dan een kunstboom. Is-ie nou helemaal! Ik heb maar weinig principes in het leven, maar deze hou ik toch fier overeind: geen kunstboom met kerst.
Ik gok erop dat ik eerder (op mijn thuisdag) een echt boompje koop en optuig dan dat hij met een kunstboom thuiskomt, als dat lukt heb ik voor dit jaar gewonnen en verschuift de discussie naar volgend jaar

Groeten,

Temet

Mamasan

Mamasan

05-12-2008 om 10:35

Boom

Misschien een tip. Mijn zusje heeft haar kant-en-klaar opgetuigde boom met lichtjes en al op zolder staan. Daar heeft ze 1x heel veel tijd ingestoken, en sindsdien staat hij zo. Als Sint weg is, haalt ze een paar dagen later de boom van zolder.
Ik roep zelf altijd dat ik liever geen boom heb dan een neppe. Maar ik zie ook altijd verschrikkelijk op tegen het neerzetten en opruimen, en vijf maanden later nog dennenaalden her en der vinden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-12-2008 om 10:42

Hier een kleintje

Omdat we dit jaar ook nog eens een box in de woonkamer hebben staan hebben we onze kunstboom, die toch al veel te groot was voor dit huis, maar aan school gegeven. Volgende week ga ik bij het tuincentrum 2 kleine boompjes halen die ik heel sjiek op het dressoir ga zetten. Toch kerst in huis, maar niet meer zo overdreven aanwezig.

grt, Dendy

Brianna F

Brianna F

05-12-2008 om 11:09

3 bomen

Ik ben ook meer van het type, zonder boom geen kerstmis, dus ik tuig er drie op en ja, de halve kamer gaat in de verbouwing hier. De bomen blijven ruim een maand staan, dus die halve dag dat je met optuigen kwijt bent is pinda.
BTW Cameron, ik heb gesmuld van jouw bomentrauma!

Maylise

Maylise

05-12-2008 om 11:21

Ook een boom

Morgen ga ik een boom kopen (als ze er al zijn tenminste) en zondag tuigen we hem op. Voor mij hoort bij kerst ook een boom (en sowieso een helemaal versierd huis) en liefst ook een echte.

Vroeger had ik ook vaak een mini kunstboom met de kerst toen ik nog heel kleinbehuisd was. Ik heb liever een echte maar er moet in elk geval (hoe klein hij ook is) een boom zijn.

Ik heb trouwens ook nog jaren lang echt kaarsjes in de boom gehad naast de lampjes. Daar ben ik wel een paar jaar geleden mee gestopt ivm veel gedoe om die houdertjes te bevestigen.

Dit jaar trouwens weer twee kerstbomen, een boven voor de kleinste kinderen en een beneden voor ons. Dan mag de kerstboom boven vol met disco lichtjes, paarse ballen en knipperende kerstmannen en de boom beneden tuig ik dan wat rustiger en smaakvoller op met witte lichtjes, rood, goud en hout.

Maylise

Kerstboom

ik vind het juist hartstikke leuk, die kerstkitch, de weihnachtspiramide komt ook weer van de zolder vandaan, vreselijk lellijk houten kitcherig Duits ding is het met bewegende engeltjes.

En natuurlijk ook een boom, een flinke mag het van mij zijn en dan uberkitcherig vol met rood en andere troep met de playmobile kerststal er onder, de kabouterkaarsen en het waxinehuisje aan.

En zodra dat ding weer de deur uit mag ben ik zo blij dan mag ik ook die kitcherige zooi weer opruimen, gelukkig duurt deze hysterie maar een paar weken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-12-2008 om 12:02

Wel een boom

Hier komt wel een boom hoor, een echte natuurlijk Vind het altijd erg gezellig met de lichtjes in deze donkere dagen, en ben ook altijd weer blij als hij de deur uit kan. Twee vliegen in een klap dus

Boom in pot

Ooit gelezen: een boom met kluit (al dan niet in pot) is gewoon uit de grond gestoken en daarmee een groot deel van zijn wortels kwijt. Met het beetje dat nog rest heeft-ie net genoeg puf om in het voorjaar nog nieuwe scheutjes aan te maken, maar nog voor de zomer echt ten einde is heeft-ie onherroepelijk de geest gegeven.

Dit klopt geheel met de ervaring die wij vroeger thuis hadden met bomen in potten: hoop in het voorjaar, afvoeren in de herfst.

Maar ze vallen inderdaad minder uit dan de kluitloze exemplaren, dus ik wil er ook een met kluit(je).

Groeten,

Temet

Jacoline29

Jacoline29

05-12-2008 om 13:46

Klein boompje

ondanks dat wij besloten hebben het sober te houden.
We hebben een boompje van 60 cm met 12 ballen en een rij lichtjes erin.60 cm hoog.

Knurf?

sinterklaas uitvaart? de uitvaart van sinterklaas???? ehhh.................

(Janneke)

(Janneke)

05-12-2008 om 17:30

Al 5 jaar niet meer

Ik heb al 5 jaar geen boom meer....wel een guirlande over de kast met lichtjes erin. In een vaas het ik een takkenbos met lichtjes. En op tafel een groot dienblad met verschillende (hele grote en hele kleintjes) ballen.

Verder geen poespas. Ik houd ook niet zo van de feestdagen(

Groetjes Janneke

Bastet

Bastet

05-12-2008 om 17:37

Tonny

Je klinkt niet echt opgewekt in je openingsbericht,is alles goed?Waarom geef je gelijk alles weg?Als jij het leuk vindt is het reden genoeg om neer te zetten.
Omdat je het waard bent!
Groetjes,Bastet

Ja tonny

als jij een boom gaat missen dan koop je toch een boom voor jezelf ! Gewoon een leuke boom kopen hoor, hij mag weer weg na oud en nieuw.

tonny

tonny

05-12-2008 om 20:02

Hee lieve kerstvriendinnen!

allemaal erg bedankt voor het meedenken! En ik denk ook echt wel aan mezelf hoor, wees niet ongerust

Zo'n kerstboom aan het plafond lijkt me hartstikke grappig - maar ja, hoe realiseer ik dat, mijn man is geen klusser (en ik zie in plafonds boren niet zitten...)

Ik zou sowieso graag het een en ander vanaf het plafond zien gebeuren. Een horizontale knoestige woeste tak boven mijn eettafe; daar kunnen nu leuk kerstlichtjes in, met Valentijn hartjes, met Pasen vogeltjes en eitjes, in de zomer vlinders, in het najaar herfstbladeren en eikeltjes en (nep) spinnewebben - en dan is het weer kerst.

Verder zou ik best vanaf het plafond een grote hangende kerstkrans willen. Met rode linten en lichtjes. Lijkt me prachtig.

Maar ja, hoe doe je dat in het plafond?

Klussers met tips: [email protected].

tonny

Telebel.

Telebel.

05-12-2008 om 20:55

Wij ook niet

maar wij gaan dan ook met vakantie met de kerst, lekker ook geen sociaal verplichte visite,s HEERLIJK....

Telebel.

sw4

sw4

05-12-2008 om 22:02

Op vakantie maar wel een boom

wij gaan de vrijdag voor kerst op vakantie en komen de zaterdag er na weer terug. Maar we nemen wel een boom hoor! Morgen koopt m'n man hem en zondag ga ik hem versieren (de boom, niet mijn man).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.