Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-12-2008 om 22:42
Normaal maak ik mijn gehaktballen altijd aan met twee beschuiten. Stel nou dat ik eens paneermeel ipv beschuit wil gebruiken: hoeveel eetlepels heb ik dan nodig voor 500 gr. gehakt? En is er een verschil in smaak tussen een beschuiten-bal of een paneermeel-bal???
16-12-2008 om 22:54
Op gevoel
Ik maak altijd zelf mijn paneermeel, gewoon oud wit brood even roosteren en fijn malen. Eventueel nog wat zout of kruiden erbij, maar dat doe ik zelf eigenlijk nooit. Ik maak mijn gehakt eerst 'nat' met ei en dan op smaak met wat ik erbij wil doen (ui, knoflook, kruiden) en dan gaat het op gevoel paneermeel erbij. Net zo dat ze goed te kneden zijn en niet meer zo heel erg nat zijn. Beschuit heb ik nooit gebruikt, dus dat kan ik je niet vertellen. Wel dat de mijne altijd zeer gewaardeerd worden (ook door bezoek).
oh, wat ook erg lekker is, een scheutje tomatensap door het gehakt!
succes,
Jons