Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petra-

Petra-

14-11-2008 om 22:53

Gemiddelde verbruik gas, licht, water

Wat gebruiken jullie per jaar aan gas, licht en water?

Ben erg benieuwd!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

14-11-2008 om 23:08

Hier

is ons verbruik (4 personen)
Gas 2.037 m3
Energie dal 2.490 kWh
Energie piek 1.650 kWh
Water 106 m3

Wat is jóuw verbruik??

Petra-

Petra-

14-11-2008 om 23:24

Volgens mij

zitten we op

Energie 4200 Khw
Gas 1000m3

Ik ga het morgen even nakijken met de standen!

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2008 om 01:30

Geen idee

Ik weet wel dat ik ieder jaar geld terug krijg. We doen dus iets goed. Ik vond eigenlijk dat ik dat geld wel mocht gebruiken voor nieuwe kleren. Ik zit iedereen tenslotte iedere dag achter de vodden aan om de lichten uit te doen, de verwarming niet te hoog te stoken e.d. Maar gek hoor, ze zijn het daar niet zo mee eens

MaximeM

MaximeM

15-11-2008 om 10:14

Wat veel bij ons

Hoi,

Net even gekeken:

Stoom continue : 6899 kwh
Gas : 2357 m3
Water : 207 m3

Dit is wel veel meer dan bij jullie zeg, nu werk ik wel thuis, misschien dat het daardoor komt. Heb de hele dag de computer aan en heb natuurlijk ook de centrale verwarming overdag aan.
Er staat wel bij mijn rekening dat ik 7% minder gas heb gebruikt dit jaar en 5% meer elektriciteit.
(we zijn met 4 personen trouwens)

Maxime

Petra-

Petra-

15-11-2008 om 10:36

Hier

gemeten van 01-11-2007 tot 01-11-2008

Energie 4400 Kwh
Gas 1100 m3

Water weet ik niet moet ik nog op zoeken!

En wat gaan we er aan doen dat er meer verbruikt is? Vaker de was ophangen, meer op lampen die onnodig aanstaan letten, pc vaker uit zetten en voor de tv een speciale stekker kopen.

juno

juno

15-11-2008 om 13:39

Alleen electriciteit

Gas hebben we niet en water komt uit onze eigen waterput. We betalen alleen electriciteit.

Nasha the first

Nasha the first

15-11-2008 om 13:51

Mijn verbruik

gas 1433
elec laag 2127
elec hoog 2154

Nasha the first

Nasha the first

15-11-2008 om 13:53

Water weet ik niet

dat heb ik zo even niet bij de hand ik had 5,8% meer energie verbruikt, maar 6,3% minder gas En dat kan nog minder worden, aangezien we een nieuwe ketel hebben. Energie ga ik beter op letten dit jaar, we hebben al spaarlampen enzo, maar het kan altijd beter!

Tirza G.

Tirza G.

15-11-2008 om 15:59

Wat veel!

We zitten al jaren zo rond de 3250 elektra, 800 gas en 100 water.
Ik vind vooral het elektra veel bij jullie! Ik werk thuis, heb de PC de hele dag aan en dan zijn er nog 3 in huis die vaak aanstaan. Ik denk dat we dit jaar wel wat hoger uitkomen, ik heb de oven aanzienlijk vaker gebruikt.

Tirza

En bij ons( veel)

water 1273
Gas 1575
elec hoog 2861
elec laag 3824

(Janneke)

(Janneke)

15-11-2008 om 16:59

Ik dacht dat ik hoog zat, maar volgens mij gemiddeld?

Gezin (3 personen) wonend in hoekhuis 350m3, met de volgende energievreters droger/magnetron/vaatwasser/pc (veel aan!) en laptop (zonder batterij)/ radio (hele dag aan voor hond) / 's nachts lamp op overloop aan.

Gas 855 kuub
water 120 kuub
electra 4400 kWh

Dit zijn de aantallen van vorig jaar.

Tirza G.

Tirza G.

15-11-2008 om 19:42

Energievreters (janneke)

Magnetron, radio en lampen zijn geen energievreters Een magnetron met een vermogen van 1000 watt (is 1 kW) moet een úúr aanstaan voordat je een kWh op je metertje verder tikt.

Tirza

Bij nns

water ongeveer 60 m3 hoe we aan zo weinig komen weten we eigenlijk ook niet we hebben wel een pomp voor het sproeien enzo

gas gebruiken we 800 m3 we hebben 2 houtkachels

stroom zitten we best hoog 6000kwh

Saskia

Saskia

16-11-2008 om 01:51

Hier heel veel

Hier gezin 5 personen.
Electra: 9500 Kwh
Gas: 2500
Water 350

Betaal zo rond de 400 euro per maand alleen al aan gas en electra, belachelijk veel.

Groetjes Saskia

Saskia?

ik schrik van de grote hoeveelheden die jullie gebruiken.
400 euro per maand? ik dacht dat wij al veel betaalden (225 per maand zes personen).
heb je enig idee hoe dat komt?
geen isolatie?

Manon

Manon

16-11-2008 om 09:13

En hier

Hier een gezin met 4 personen, rijtjeshuis (maar wel uit 1900, met dubbel glas maar zonder spouwmuren en met door de vorige eigenaar gebeunhaasde vloer- en dakisolatie)

Gas: 2150
Stroom: 3600
water: 265

We betalen 225 per maand aan gas en stroom samen en voor water betalen we 37 euri.

Petra-

Petra-

16-11-2008 om 10:08

Valt dus nog wel mee

wat wij verbruiken, dacht dat we echt heel hoog zaten. Heb al wat gegoogled en het gemiddelde per huishouden zou aan stroom 35oo Kwh zijn?

Jose van Polanen

Jose van Polanen

16-11-2008 om 10:38

En hier

weet ik het verbruik nog niet goed want we wonen hier pas vijf maanden ongeveer. Het is wennen want we koken nu voor het eerst elektrisch (keramische kookplaat) en in plaats van een geiser hebben we een boiler die deels via de gasketel van de cv wordt verwarmd. Tevens hebben we een dubbele meter maar we hadden de eerste tijd niet goed in de gaten dat we inderdaad ook piek en daltarief hadden. Sinds kort proberen we ons rooster van wassen, drogen enz. aan te passen aan dat dubbele tarief.
Het gasverbruik gaat wellicht erg meevallen als ik het omreken. Zal rond de 1500 kuub liggen vind ik niet veel want het is een groot huis. Maaaarrrr die elektriciteit. Oei! Als we zo doorgaan komen we rond de 8700 kwh voor een jaar. Vind ik erg veel. We hebben een A plusplus droger met warmtepomp, zou moeten schelen. Overal spaarlampen. Ik zal het huis eens goed moeten nalopen op energievreters. Het aquarium misschien?
Het verbruik in daltarief begint te stijgen, maar het verbruik in piektarief was afgelopen maand nog altijd iets hoger. Wat doen we fout? We wassen in het weekeinde, we maken dingen die lang moeten sudderen (zoals stoofperen) in het weekeinde, ovengebruik ook in het weekeinde. De vaatwasser gaat na elf uur 's avonds aan.
groet,

Nasha the first

Nasha the first

16-11-2008 om 11:17

Wat een bedragen!

Mijn bedrag aan Eneco is 195 euro, was 188 het afgelopen jaar en toen kreeg ik nog terug! Ze hadden het op 220 gezet, maar dat vond ik een erg grote stap, zeker omdat wij nog terugkregen van het afgelopen jaar (ruim 250 euro, wat na aftrek van het nieuwe bedrag iets lager was natuurlijk). Dat is dan alleen Gas en Electriciteit, water betaal ik 15 euro per maand.

mirreke

mirreke

16-11-2008 om 15:51

Soort huis?

Ik denk dat het ook belangrijk is te weten in wat voor soort huis jullie allemaal wonen: vrijstaand, oud/nieuw, rijtjeswoning, hoekhuis met noord- of juist zuidmuur, enzovoorts. Vooral jij Saskia, het is idd schrikbarend veel, misschien kunnen jullie heel gemakkelijk besparen op je energie en dus veel geld verdienen....
Wij zijn zelf eind januari j.l. verhuisd naar een groot vrijstaand huis. Tot nu toe hebben we 875 kuub gas (voor cv, koken en warm water) verbruikt, wat ik heel erg vind meevallen, ook al omdat lief en ik beiden vanuit huis werken, en het huis dus altijd verwarmd is. Aan de andere kant, tot nu toe is het natuurlijk helemaal niet echt koud geweest. Ik moet even kijken wat we aan electra kwijt zijn, die stand heb ik ergens opgeschreven maar waar ook weer...? Voor water hebben we tot nog toe 159 kuub verbruikt. We hebben voor water in de garage en buiten een pomp. Ook de wasmachine kan erop omgeschakeld worden, maar dat hebben we nog niet gedaan.
Voordeel van verhuizen, vrijwel overal hebben we spaarlampen, of halogeen met weinig watt. En we zijn ook al begonnen met het kopen van led lampen, ook al zijn die nog wel duur. Inmiddels heb je ook led-lampen met een schroefdraad, dus gewoon peertjes die je in kunt draaien. En leds gebruiken belachelijk weinig watt.
Maar goed, ik ben dus benieuwd naar het soort huis dat jullie bewonen.
Mirjam

mirreke

mirreke

16-11-2008 om 16:04

Oh ja

Wij zijn met zes personen.

Ardnax

Ardnax

16-11-2008 om 19:16

Ik zou het niet weten

Ik heb een redelijk groot huis die in de zomer heet is en in de winter koud, dus verwarming en airco draait volop. In de zomer een verwarmd zwembadje en een aantal dingen die de hele dag aan staan (PC's, radio).
Ons gezin bestaat uit 5 personen en 2 dagen per week nog een volwassene. Verder hebben we ook een bedrijfshal die in de winter verwarmd moet worden.
Ik weet wel dat we € 680,00 per maand betalen voor gas en licht, wat ik eigenlijk aan de hoge kant vind, maar het niet lager krijg (we hebben een jaar écht zuinig gedaan, maar toen kregen we € 80,00 terug, dus zette geen zoden aan de dijk)
Water is volgens mij € 63,00 per kwartaal.
Grtz.
Ardnax

Nasha the first

Nasha the first

16-11-2008 om 19:48

*baf*

.....krabbelt weer even overeind .....

Jeetje Ardnax.....dat is wel heel veel.....

Ik woon overigens in een normaal rijtjeshuis uit de jaren 70, tussenwoning, wel dubbel glas, grotendeels de zolder geisoleerd....en 's avonds sluit ik de gordijnen....

MaximeM

MaximeM

16-11-2008 om 20:10

Toch weet ik ook niet echt wat ik fout doe hoor

Hoi,

Wij hebben voornamelijk veel electriciteitsverbruik, dus heb bij nuon een verbruikers test gedaan, maar kom niet op heel veel mogelijkheden nog om te veranderen. Ik was 3x per week op 40 graden en draai dus 3x per week een droger (dat zou ik kunnen veranderen maar ik vind dit niet extreem veel) verder hebben we dubbelglas en spaarlampen. (alleen in de woonkamer hebben we geen spaarlampen, maar dat komt omdat het geen gezellig licht vind. Dus dat hebben we alleen in de functionele ruimtes. Ik moet alleen nog in de buitenlamp een spaarlamp doen, daar zit nu zo'n lampje in met helder glas waardoor je de draad ziet. Vond ik mooi maar is geen spaarlamp natuurlijk. Verder doe ik niets geks met de stroom. Praktisch geen standby dingen (alleen de wekkers staan natuurlijk altijd aan, maar in de nacht gaat de tv met al zijn toebehoren bijvoorbeeld helemaal uit)
Maxime

Jippie

Jippie

16-11-2008 om 20:10

Hier...

toevallig vanmiddag de jaarafrekening in de map gestopt.
Gas: 1720 m3
Stroom: 2800 kWh (1400 daltarief en 1400 normaal tarief)

Tinus_p

Tinus_p

16-11-2008 om 20:16

Maxime:
"Wij hebben voornamelijk veel electriciteitsverbruik, dus heb bij nuon een verbruikers test gedaan, maar kom niet op heel veel mogelijkheden nog om te veranderen. Ik was 3x per week op 40 graden en draai dus 3x per week een droger (dat zou ik kunnen veranderen maar ik vind dit niet extreem veel) verder hebben we dubbelglas en spaarlampen. (alleen in de woonkamer hebben we geen spaarlampen, maar dat komt omdat het geen gezellig licht vind. Dus dat hebben we alleen in de functionele ruimtes. Ik moet alleen nog in de buitenlamp een spaarlamp doen, daar zit nu zo'n lampje in met helder glas waardoor je de draad ziet. Vond ik mooi maar is geen spaarlamp natuurlijk. Verder doe ik niets geks met de stroom. Praktisch geen standby dingen (alleen de wekkers staan natuurlijk altijd aan, maar in de nacht gaat de tv met al zijn toebehoren bijvoorbeeld helemaal uit)"
Staat de PC veel aan?

Ardnax

Ardnax

16-11-2008 om 20:48

Nasha

Die baf had ik ook, het eerste jaar dat ik hier woonde. Kwam uit een tussenwoning (nieuwbouw) en ging hierheen (ook nieuwbouw).
Maar ja, 3 van onze huiskamer "muren" is glaswand van onder tot boven (3 meter hoog)en 2x een plat dak (alleen een 1e etage op een gedeelte van het huis). Dus boven de huiskamer is gelijk het dak en boven de slaapkamers. Overigens doen we hier wel alles met de wasdroger, ben ik alle lampen die kapot gaan aan het vervangen voor spaarlampen en doen we iedere avond de gordijnen dicht.
Maar ja, veel scheelt het dus allemaal niet, heb ik de ervaring...
Grtz.
Ardnax

elides

elides

16-11-2008 om 22:14

Hier

weet ik het niet van water, is per kwartaal een bedrag. maar electra hebben we afgelopen jaar veel gebruikt. 6700 in totaal. en gas dacht rond 2800 ofzo.

hier wel veel computer aan en droger en hadden oude diepvries. laatste is nu trouwens de deur uit.
betaal 250 per maand

MaximeM

MaximeM

16-11-2008 om 23:06

Ja de pc staat hier de hele dag aan, maar ik werk vanuit huis, op de pc, dus die kan ik niet uitzetten. Hij gaat wel helemaal uit (dus niet standby) als ik weg ben en s'nachts uiteraard.

Maxime

dc

dc

17-11-2008 om 07:34

Ardnax

misschien kan het op lange termijn veel geld schelen door flink te investeren in isolatie??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.