Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marlou H.

Marlou H.

23-11-2008 om 19:29

Geocachen

Hallo geocachers,

Wie kan een beginner een beetje op weg helpen. Ik zie op de site geocaching.nl allemaal routes, ook bij ons in de buurt. Ik heb een GPS geleend, een Garmin Etrex Summit. Maar hoe krijg ik de route nu in dat apparaat? Ik hoop tenminste niet dat ik al die coordinaten moet overtypen. Wie kan me helpen? Of moet ik eerst lid van een of andere club voordat je routes kunt downloaden?

Hulp van andere geocachers is van harte welkom.

Groetjes, Marlou

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jippie

Jippie

23-11-2008 om 19:37

Kabeltje?

Als het meezit heb je een kabeltje bij de GPS meegekregen? Zo niet, dan zal het handwerk worden vrees ik. Maar behalve bij lange routes valt het aantal coordinaten wel mee hoor.
Veel geocaches bestaan maar uit 1 paar coordinaten.
Ben je specifiek op zoek naar geocaches of naar GPS-wandelroutes?

Marlou H.

Marlou H.

23-11-2008 om 19:53

Geen kabel

Nee, helaas geen kabeltje. Handwerk dus. Maar niet bij alle routes staan de coordinaten. Of moet je hiervoor eerst inloggen? Schatten zoeken lijkt me wel leuk voor de kinderen. Ik snap sowieso nog niet erg veel van het apparaat.

Zoals je merkt snap ik er nog niet veel van, dus alle hulp is welkom

Marlou

Marlou H.

Marlou H.

24-11-2008 om 20:53

Pelle

Nou Pelle, een goede beginner is altijd welkom. Ik woon in Renkum. Ik heb nu een garmin etrex Summit en heb zowaar inmiddels door hoe ik de coordinaten invoer. Ik krijg ze ook nog in een route als ik dan op follow druk krijg ik het 1e en laatste waypoint. Moet ik dan juist de 1e hebben of de laatste.

Hoeveel van die caches heb je inmiddels gezocht en is het inderdaad ook leuk voor kinderen?

Dank je wel voor je hulp alvast.

Marlou

Marlou H.

Marlou H.

26-11-2008 om 15:29

Bedankt

Bedankt Pelle, hiermee gaat het wel lukken. De coordinaten invoeren lukt me dus al. Een goede tip om eens met iemand op pad te gaan. En wellicht ook een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen. Ik ga me maar eens op het geocache forum begeven.

Nogmaals bedankt.

Marlou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.