Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

05-01-2009 om 23:38

Gestrooid in de buurt?

Wordt er bij jullie in de buurt gestrooid?

Dochter kwam witheet thuis na haar krantenwijk. 'Ik moest alles lopen want het was overal glad - nergens gestrooid. Alleen een enkele doorgaande weg.'

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

06-01-2009 om 02:15

Niet op de woonerven

Maar wel op de doorgangswegen. De NS strooit ook keurig op de perrons.

Brianna F

Brianna F

06-01-2009 om 06:51

Niet

In de woonwijken wordt niet gestrooid. Op de doorgaande wegen door en langs het dorp wel. Het eerste stuk moeten de kinderen dus lopen naar school. Zodra ze in het volgende dorp zijn, via de bestrooide fietspaden, moeten ze weer afstappen en het laatste stuk weer lopen. Al met al een kwartier eerder weg.

reina

reina

06-01-2009 om 07:01

Te weinig

Er is hier gister wel gestrooid, maar mn langs fietsroutes veel te weinig. Ik weet dat er een strooiroute is, die wordt gemaakt nav het budget en daaraan word gehouden, veel fietspaden, bruggen (ivm inwerking zout) zitten er niet in, ik vind het een raar beleid, sommige fietspaden bij scholen waren gister weer spekglad.

ayla

ayla

06-01-2009 om 09:57

Nee

Hier ook alleen de grote doorgaande wegen, de binnenwegen zijn allemaal net ijsbanen

Fem

Fem

06-01-2009 om 11:58

Heeft geen zin bij zeer strenge vorst

Ook gister pas gelezen hoor; bij temperaturen van meer dan 8 graden onder nul heeft het strooien van pekel geen zin meer. Misschien dat ze daarom er maar niet aan begonnen zijn? Lijkt mij dan dus wel waarschijnlijk.
Groetjes Fem

mirreke

mirreke

06-01-2009 om 11:59

Strooien onder min acht

heeft geen effect. Strooien als er al sneeuw ligt ook niet. Vandaar waarschijnlijk. Oppassen geblazen dus.
Hier ook niet gestrooid en niet geschoven, we glijden met z'n allen over de weg in de wijken...

tonny

tonny

06-01-2009 om 15:55

Ja klopt

onder de min-acht moet er zand worden gestrooid, pekel heeft dan geen zin meer.

En dat zand geeft weer allerlei verstopping en overlast als deze vorstperiode voorbij is.

Ik snap het zuinige strooibeleid wel, maar het is érg vervelend.

tonny

mirreke

mirreke

06-01-2009 om 23:50

Ik vind het doodeng

moet ik eerlijk zeggen.

Kinderen+op de fiets

vind ik ook niet zo'n fijne combinatie nu. Ten eerste is het 'gloep'nse kold' en ten tweede zijn er nauwelijks schone fietspaden. Jongste zonen breng ik nu dus maar naar hun basisschool (terwijl die eigenlijk altijd fietsen, de een 5 km de ander 2 km).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.