Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Glas beschilderen, hoe krijg je de glans erop?

ik wil graag een glazen vaas beschilderen met acrylverf. Nu heb ik de ondergrond beschilderd, maar hoe krijg ik de glans op de vaas ? Ik wil net zo'n vaas maken als Doortje IJpelaar zeg maar. Is er iemand hier creatief die dit weet?

Je zou daarvoor vernis op waterbasis kunnen gebruiken. Dit kun je, voor een egale verdeling van de vernis, met een stukje spons/schuimrubber deppend aanbrengen.

Ja, je kunt gewoon lak gebruiken die je over acrylverf gebruikt. Je hebt dan de keus op waterbasis of op alcoholbasis.

Wat je ook kan doen is glas/porselein-verf gebruiken: je hebt dan geen lak nodig; dit glanst vanzelf. Bovendien heb je de keus tussen enigszins transparant of dekkende verf. Ik vind het mooi als je er enigszins doorheen kan kijken.

Glasverf is niet zo duur in vergelijking met acryl. Je gebruikt er niet zo heel veel van want als je het koopt lijken de potjes erg klein. Je hebt er ook glasverfstiften van.

Ik heb even gekeken wie Doortje Ijpelaar is, maar zij gebruikt ook glasverf zag ik op het filmpje.

Kikki39

Kikki39

19-02-2023 om 12:11 Topicstarter

ja ze gebruikt glasverf voor de bloemen. Maar het gaat me om de ondergrond, die is glanzend

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.