Huis, Tuin en Keuken

Manda Rijn
02-03-2009 om 09:33
Goede merken kinderfietsen?
ik zoek een 2e hands 18 inch fiets voor mijn dochter en zit dus al weer een tijdje te snuffelen op marktplaats en dan kijk ik vooral naar Loekie, maar er zijn ook andere merken zoals Puky en Tulip.
Welke merken zijn vergelijkbaar met de kwaliteit van Loekie ? Ik verwacht dat ze op deze fiets wel een aantal jaar zal fietsen dus het moet een stevige zijn.

Yvon Meijer
02-03-2009 om 10:03
Hier ook
Ik zoek ook een goede en vooral makkelijk/licht fietsende fiets voor mijn dochter. We willen haar op de weg leren fietsen. Ik ben naar een paar fietsenzaken geweest om te kijken wat een goede fiets voor haar is, vooral het model en de hoogte, en ga dan kijken of ik die tweedehands kan vinden. Mijn dochter is trouwens 120 groot, maar op een 20 inch fiets kan ze niet goed met haar voeten op de grond en valt ze makkelijk om..

Manda Rijn
02-03-2009 om 10:11
Hier
is dochter denk ik 106 cm, de 16 inch die ze nu heeft is oud en kan niet versteld meer worden. Vandaar een goede 18 inch, 20 is nog veels te groot. Ik denk echt dat ze er wel een jaar of 2 op kan. Een nieuwe loekie is al snel E 130 zag ik net en dat vind ik weer te duur voor die 2 jaar. Dus 2e hands rond de E 60 bijvoorbeeld.
Dochter2 daar hou ik geen rekening mee, als die net zo traag groeit als dochter1 zien we over 6 jaar wel weer welke fiets zij moet hebben

Linda99
02-03-2009 om 10:23
Gaan kijken
Onze oudste heeft twee 2e hands Loekie fietsen gehad en de ene was in uitstekende staat en de ander niet. Merk zegt dus niet zo veel.
We hebben nu gekozen voor een 2e hands Gazelle via de fietsenwinkel omdat ze nu 7 is en wel langer met een fiets gaat doen. Voor die tijd vonden we die marktplaats fietsjes prima.
Dus gewoon kijken wat er in jouw buurt qua aanbod is en dan van dichtbij kijken (met dochter) of de fietst past en in goede staat is.
De merken die ik hier in de buurt trouwens vaak zie zijn: Batavus, Aldo en Alpina.

Manda Rijn
02-03-2009 om 10:34
Deze bijvoorbeeld van puky
http://link.marktplaats.nl/233163470
leek mij wel geschikt, ik denk in het echt ook in goede staat en de prijs valt binnen het budget. Het merk Puky zegt mij vrij weinig, al hoewel ik de nieuwprijs (internet E 180) van deze fiets ook aan de maat vind.
De huidige 16 inch heb ik ook van marktplaats, het ding was geloof ik 20 euro en er mocht van mij mee geragt worden (dochter legt fiets op de grond, andere te grote kinderen zitten er ook op etc). De nieuwe fiets is straks voor dochter om naast mij te fietsen want ze mag dan niet meer achterop.

Yvon Meijer
02-03-2009 om 10:42
Manda, te info
Deze vind ik erg gaaf, en lijkt me ook comfortabel fietsen maar ja veels te duur.. En tweedehands niet goedkoop aan te komen denk ik. anyway.. http://www.shopfun24.com/beachcruiser/xtcommerce/product_info.php/info/p791_Electra-Betty-Black-20-.html

Manda Rijn
02-03-2009 om 10:56
Ja zo'n beachcruiser
http://www.bikesonline.nl/shop/shop_photo.asp?ProductID=5416&Naam=Electra Mini Rot 1 boys&NotBack=1
Echt gaaf en mooi rood, zou mijn dochter fantastisch vinden (snap niet waarom er alleen boys bij staat, mijn dochter is super stoer). Helaas toch iets te duur E 224 en niet in 18 inch op die website.
Misschien wel gaaf voor een verjaardag een keer zo'n gave fiets. Ze zal toch altijd een kleinere fiets hebben dan haar klasgenootjes dus dan is het misschien wel leuk dat het zo'n gaaf stoer ding is, ik zie een kado voor haar 8e verjaardag voor mij

ayla
02-03-2009 om 11:00
106 en 18 inch
dochter van bijna vijf is 110 cm groot en fietst nog op een 16 inch, ik dacht eigenlijk dat ik makkelijk nog een jaar kon wachten met een grotere fiets. Ook omdatz e nog niet los fietst moet ze dan och al naar een grotere maat

Manda Rijn
02-03-2009 om 11:39
Zo morgen een nieuwe fiets
heb een deal voor die puky, hij wist vrijwel zeker dat het 18 inch was want dat staat op de aankoopbon. Mooi, dan kunnen we vanaf morgen goed gaan oefenen met naast ons fietsen.

Manda Rijn
02-03-2009 om 11:52
Ayla
hier heb ik dochter op in 2 dagen los leren fietsen ik geloof dat ze nog geen 4 jaar was, gewoon de zijwieltjes eraf, sjaal over de borst onder de oksels en erachter aan rennen en een beetje bijsturen met die sjaal. Het zadel laag zodat ze bij de grond kunnen om het evenwicht beter te bewaren en dat zadel kan weer omhoog als ze het door hebben.
Bij het vorige huis op het geasfalteerde schoolplein, mooie lentedag en daar ging ze op haar 12,5 inch, super trots.

Vera*
02-03-2009 om 12:47
Hoog frame
Als je dochter een oude fiets heeft zal het waarschijnlijk ook een hoog frame zijn. Oftewel de afstand grond-zadel of trappers-zadel is (relatief) hoog. Tegenwoordig kunnen zadels al bijna komen tot bovenkant fietsband. Meet het maar eens na, op de websites staan vaak framehoogtes aangegeven. Dit is de afstand van middelpunt trapas tot het eind van de zadelbuis.
Hier krijgt dochter ook relatief snel een nieuwe fiets. Door de grotere wielen kan ze ook gemakkelijker meefietsen (behalve bij bergop). Dat lijkt me voor jou ook wel handig als ze straks niet meer achterop kan door het brusje.
Zelf kopen wij ook de kinderfietsen tweedehands. Ik kijk dan naar eentje die voor één kind gebruikt is, dus ongeveer twee jaar oud. Deze fietsen heb ik tot nu toe ook weer voor een heel goede prijs kunnen verkopen.

krulleke
02-03-2009 om 12:59
Laag frame
een laag frame met gewoon 20 inch wielmaat, die heb je van batavus, heb ik toen ook gehad voor mijn dochter die is niet zo heel groot en wij fietsen toch veel, ze kan dan toch goed mee komen.
gr krulleke

wiggie
02-03-2009 om 14:00
Ook 18 inch
Hier heeft dochter van 4,5 ook een Puky 18 inch (van Sint gekregen). Ze is er reuze blij mee en fietst er heel goed op. Als ik op de bakfiets ben, kan ik haar niet bijhouden.
Ik vind het een mooie stevige fiets en wat ik fijn vond is dat er een standaard op zit. We hebben zelf licht erop gemaakt (van die lampjes met een batterijtje). Dat was in de winter wel nodig, nu niet meer. En ik heb nog een slot erbij gekocht.

Manda Rijn
02-03-2009 om 15:12
Oh ja een slot
en toch ook maar weer een vlaggetje erop. Die kralendingetjes en troep voor op de spaken kan ze krijgen als ze weer een badje verder is met zwemmen

Manda Rijn
03-03-2009 om 20:51
Leuk
en daar ging ze dan vanmiddag op haar nieuwe fiets! Iedereen tevreden, en dan morgen moet ze naast mij fietsen naar school en zwemles, hopelijk overleven we dat.