Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goede praktische ideeën over inrichting?

Er zijn in mijn huis een paar plekken dat rommel aantrekken: ten eerste omdat ze niet goed ingericht zijn (de schuur bijvoorbeeld, of de gang) en ten tweede omdat ik door drukte en niet goed ingerichten plekken soms dingen neerzet waar het op dat moment uitkomt. Een paar voorbeelden: de brokken van de hond. Die bestel ik per grote zakken van 14 kg via internet, veel goedkoper, maar die zak is erg groot. Lang heb ik het in de schutting opgeruimd, maar muizen wisten de weg te vinden. Nu staat het op de gang (geen muizen) waar het in de weg staat. Idem ditto met de riem en halster. Er hangt een mandje op de radiator en daar pleur ik het in, mooi is het niet.

In de keuken heb ik een chronisch ruimtegebrek, ondanks het in elkaar knutselen van een extra brede vensterbank waar mijn keukenapparaten staan (koffiezetapparaat, keukenmachine, broodrooster en waterkoker). 

Ik zou op zich wel een paar duizenden euros kunnen investeren in betere meubilair, maar ergens vind ik het onzin want het is een (veel te dure vrije sector) huurwoning waar ik nog een jaar of twee zal zitten denk ik (maximum), zodra mijn zoon niet meer thuis woont vervalt zijn bijdrage en wordt de huur voor mij waarschijnlijk te hoog.

Kortom: organiseer ideeën die zo goed als niets kosten... dat zoek ik. Waar kan ik kijken?

Bedankt

Sini

Brokken

Voor die brokken is een simpele oplossing. Je koopt een goede afsluitbare bak bij Ikea of Action oid waar 14 kg hondebrokken in kan. Daarin sla je de boel in de schuur op, daar knagen muizen niet doorheen. Eventueel zet je dan in huis een blik met voorraad voor een paar dagen, hoef je  maar af en toe de schuur in.

Wij bewaren de rijst in zo'n Ikeabak, omdat we rijst per tienkilozak kopen. Werkt perfect. 

Wat meubilair betreft: meubels kunnen gewoon mee naar een volgend huis.

Groeten,

Temet

Rommel ontstaat meestal omdat er teveel spullen zijn. Daardoor verlies je overzicht en zet je het maar ergens neer waar nog een plekje lijkt, en niet omdat het een praktische plek ís. 

Bekijk al die spullen nog eens opnieuw: wat gebruik je nauwelijks, wat heb je dubbel, waar kun je prima zonder, wat sleep je al jaren achter jezelf aan zonder dat het echt een doel dient en de kans klein is dat je het ooit nog nodig zal hebben?  

Gooi lekker weg! Voor je het weet heb je plek zat in dr schuur voor die kilo’s hondenvoer. 

In mijn vorige huis hing de riem aan de kapstok, nu ligt hij in de bovenste la van het kastje in de gang.

Wij hebben de grote zak hondenbrokken in een vuilnisbak zitten. De riem hangt aan de kapstok.

Kun je op de vensterbank nog een hoger plank zetten zodat je  2 lagen hebt?

In de schuur zo'n stellagekast, pasta dat. Ideaal om lekker veel op te bergen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.