Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goede stofzuiger

Wie heeft tips voor een goede en betaalbare stofzuiger? We hebben nu een zakloze van Philips. In het begin zoog hij prima, maar dit wordt helaas steeds minder. Hebben nu wel het filter heel goed schoongemaakt en gaan kijken of dit beter gaat, maar ik vrees dat het niet het hele probleem gaat verhelpen.
Ik zie ook dat tegenwoordig de meeste stofzuigers maar een vermogen hebben van hooguit 800 watt, terwijl dat vroeger al gauw 1200 was. Dat verschil zal je toch ook merken lijkt me.
Ik zoek dus een exemplaar dat goed zuigt, hooguit 100 euro kost en het liefst zakloos. Maar eentje met een goed verkrijgbare zak die beter zuigt is ook prima. En oja, ook nog een beetje compact, anders past hij niet onder de trap in de trapkast. 

Voor max 100 euro gaat dat je niet lukken. 

Je kan op marktplaats kijken voor een tweedehands van Dyson of Miele.

Geen (2e hands) dyson doen! De accu is heel gauw slecht, na anderhalf jaar niet meer te gebruiken (is dan na 2 minuten zuigen alweer leeg). De reactie van Dyson is dan: uw accu is aan vervanging toe, u kunt er direct 1 bij ons bestellen voor slechts 90 euro!
Wij hadden hem nieuw gekocht, dus bij een tweede hands is de kans groot dat de accu al direct slecht is.

Voor ons 1 keer nooit weer...

Ik krijg bij mijn cliënten heel wat verschillende stofzuigers door mijn handen heen. Met en zonder zak. Dyson en andere steel stofzuigers.
En het fijnste vind ik toch de Miele ( https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_miele-complete-c2-black-pearl-zwart-1525128.html ).
Ik heb hem zelf ook gekocht nadat de AEG vampyr mankementen begon te vertonen.
Zit boven je budget, dat wel.

Bijtje82

Bijtje82

24-11-2021 om 22:17

Nadeel van huidige stofzuigers is dat er sinds een paar jaar een wet is ingevoerd die verkoop van normale stofzuigers boven x watt verbiedt. 
Wij hebben een geweldig goeie Phillips, 2100 watt. Helaas begint deze uit elkaar te vallen.
Hebben zijn opvolger gekocht van 700 watt.. Maar het zuigt gewoon niet. 

Nu we uit elkaar zijn heb ik besloten een nieuwe te kopen. 2000 watt met waterfilter. Kan ook water opzuigen, is maar 99 euro en zuigt geweldig.

Enige minpunt vind ik de nogal goedkoop aanvoelende steel en zuigmond. 
https://www.bol.com/nl/nl/p/zilan-alleszuiger-waterzuiger-stofzuiger-zonder-zak-met-waterfilter-2000-watt-voor-binnen-en-buitenreiniging/9300000007710236/?referrer=socialshare_pdp_www

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.