Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Grote reiskoffers, bewaren of weg?

Hoi,

Ik ben de zolderkast aan het leegruimen. Ik stuit op 3 grote reiskoffers die we al 20 jaar niet meer hebben gebruikt. Ik zou ze graag weg hebben en eventuele reizen maken met een trolley.

Mijn man (in zijn vorige leven hamster geweest) wil ze echter niet weg doen, met het argument "je kunt nooit weten wanneer je ze nodig hebt".
Wat vinden jullie?

20 jaar niet gebruikt=weg. Je zou nog kunnen overwegen om 1 of 2 exemplaren te gebruiken als opslagruimte, dan kun je ze als je ze nodig blijkt te hebben alsnog gebruiken. Maar 3 lijkt me overdone. Hebben ze wel wieltjes en zo’n uittrekbaar handvat? Moderne koffers zijn zoveel gebruiksvriendelijker dan oude koffers! Ik ga op vakantie echt niet meer tillen met zo’n onhandig ding..

Gewoon verkopen of iemand blij mee maken en als je ze ooit nodig hebt koop je 'm tweedehands. Gebruik het argument dat iemand die kan reizen kan ook een ( 2e hands) koffer kan kopen met de opbrengst van de oude.

Als je het al twintig jaar niet hebt gebruikt, kan het weg. Mocht je toch nog ooit een grote koffer nodig hebben, dan kun je die (eventueel tweedehands) aanschaffen.
Het hebben van ruimte in je huis is ook wat waard. 

Mijn standpunt bij opruimen is: alles wat ik 2 jaar niet gebruikt heb, mag weg. Ik maak natuurlijk een uitzondering voor spullen met sentimentele waarde. En voor mooie boeken. Maar oude, te grote koffers waar je al 20 jaar niks mee gedaan hebt? Snel op een weggeefsite of tweedehandsite zetten! 
Als je ooit toch nog een lange, verre reis gaat maken, regel je moderne koffers met wieltjes: je leent ze of koopt ze (nieuw of tweedehands).

IMI-x2 schreef op 06-01-2023 om 13:44:

Mijn standpunt bij opruimen is: alles wat ik 2 jaar niet gebruikt heb, mag weg. Ik maak natuurlijk ern uitzondering voor spullen met sentimentele waarde. En voor mooie boeken. Maar oude, te grote koffers waar je al 20 jaar niks mee gedaan hebt? Snel op een weggeefsite of tweedehandsite zetten!
Als je ooit toch nog een lange, verre reis gaat maken, regel je moderne koffers met wieltjes: je leent ze of koopt ze (nieuw of tweedehands).

Nou… Ik heb voor onze safarireis in 2019 dure reistassen gekocht en we gaan ze (pas) dit jaar weer gebruiken. Blij dat ik ze heb.

Grote koffers met slechts twee wieltjes die ik sinds 1993 had, heb ik wel een paar jaar geleden weg gedaan.

MMcGonagall schreef op 06-01-2023 om 13:59:

[..]

Nou… Ik heb voor onze safarireis in 2019 dure reistassen gekocht en we gaan ze (pas) dit jaar weer gebruiken. Blij dat ik ze heb.

Grote koffers met slechts twee wieltjes die ik sinds 1993 had, heb ik wel een paar jaar geleden weg gedaan.

Twee jaar is vrij kort, zeker voor reisspullen die je niet dagelijks gebruikt en die je ook een paar jaar niet echt hebt kunnen gebruiken vanwege een pandemie.

Twintig jaar niet gebruiken betekent dat je het ook niet mist als het weg is.

Toevallig laatste de (grote) koffer nog gebruikt omdat de wasmachine kapot was en ik alle was mee moest nemen naar mijn moeder 😂. Maar eigenlijk kan hij gewoon weg.
Waar was je man van plan hem ooit voor te gebruiken? Kan hij een hypothetische situatie bedenken?
Die van ons gaat echt weg als we andere hebben gekocht denk ik. Nieuwe, met een harde buitenkant en wieltjes.

Hoe ouder jullie worden, hoe lastiger het wordt om die koffers, eenmaal gevuld, te hanteren. Weg ermee, zou ik zeggen.

"je weet maar nooit of het ooit nog eens ergens goedvoor is" is iha geen goede reden om spullen die je niet gebruikt te bewaren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.