Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Grrrr! ouderschapsverlof

Grrr. Ik ben nu net mijn verlof aan het uitrekenen dit jaar, mijn ouderschapsverlof liep tot september, daarna heb ik eigen vrije dagen opgenomen, in afwachting van de nieuwe regeling:
http://home.szw.nl/index.cfm?rubriek_id=391818&hoofdmenu_item_id=13826&link_id=126174

Per 1 januari krijgt iedereen 13 weken extra ouderschapsverlof per kind, behalve als je al eens verlof hebt opgenomen voor je kind. Mijn man heeft nog geen verlof opgenomen (hij werkt maar drie dagen), dus die krijgt 26 weken, maar ik heb mijn (oude) ouderschapsverlof al opgebruikt (werkte 4 ipv 5 dagen) en ik krijg er maar 13!!! Dat is niet eerlijk!!! En er valt vast niets aan te doen....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

24-10-2008 om 10:18

Wees blij

dat je tenminste van die weken gebruik hebt kunnen maken. Ik heb er recht op, maar kan het me niet veroorloven om ze te gebruiken. Dan kom ik financieel volledig in de problemen.

groet,
Angela

liora

liora

24-10-2008 om 10:29

Ach

Hoi,

Die extra 13 weken zijn dan wel voor eigen rekening. Niet zoveel mensen die dat kunnen betalen!

Liora

Jaymza

Jaymza

24-10-2008 om 11:07

En vroeger

Toen mijn kinderen klein waren bestond het helemaal niet.

Mamvantwee

Mamvantwee

24-10-2008 om 11:30

Eigen geld

Idd, ouderschapsverlof is een leuk recht, maar ik ga er ook geen gebruik van maken - tenzij ik ergens een zak met geld vind om die maanden te betalen.

Betalen uit de levensloop is ook pas leuk als je dat een beetje bij elkaar gespaard hebt. Het zakcentje dat je nu aan belastingvordeel krijgt, is toch niet voldoende om je hypotheek te blijven betalen.

Zwangerschapsverlof

Er gaan ook stemmen op om het zwangerschapsverlof langer te maken ook zo oneerlijk.

Diaantje

Diaantje

24-10-2008 om 13:07

Pffff....

Ik heb niet de mogelijkheid gehad om ouderschapsverlof op te nemen, viel met de kosten voor de kinderopvang niet echt met m'n neus in de boter (geen tegemoetkoming van de overheids destijd, geen bedrijfsplaats, dus lekker alles zelf betalen) en ben nu dus ook straks gedupeerd als ze de zwangerschapsverof gaan verlengen...... Bovendien regent het!!!

Mijn dag komt niet meer goed.......

Diaantje

Diaantje

24-10-2008 om 13:09

Ik zie...

.... dat ik van pure ellende behoorlijk wat typefouten heb gemaakt....

angel3

angel3

24-10-2008 om 13:35

Snap het niet helemaal

ouderschaopsverlof is toch meestal onbetaald?ook die 13 weken? dat maakt toch niet uit?
Begrijp ik nu goed dat voorheen het verlof 13 weken was en je nu 26 weken op mag nemen....tja er verandert wel meer qua regelingen door de jaren heen.
Helaas pindakaas

Mamasan

Mamasan

24-10-2008 om 14:27

Ja, het is flauw

Wij zijn inmiddels op het werk geïnformeerd dat voor reeds ingegane regelingen de nieuwe regels niet gaan gelden. Da's lullig als je je verlof over 14 maanden (1 dag per week) uitspreidt. Iemand die dan op 1 januari begint krijgt twee keer zoveel. Overigens is alleen de eerste 13 weken (bij ons) gedeeltelijk doorbetaald, de andere helft van de 26 weken zijn voor eigen rekening.

Je hebt ook nog zoiets als de waa

Blijkbaar bij niemand bekend, maar we hebben in nederland de Wet Aanpassing Arbeidsduur...
Als je langer dan een jaar in dienst bent bij je werkgever mag je ( 4 maanden op voorhand) aan je werkgever aangeven dat je meer/minder wilt werken.
Er meot binnen 1 maand een formele inhoudelijke reactie komen van werkgever anders is het de facto akkoord.

Jurisprudentie leert dat er maar heel weinig redenen zijn waarbij een werkgever mag weigeren, en doorgaans houden ze geen stand bij de rechter.

Kortom: ga minder werken, al dan niet tijdelijk. Maakt weinig verschil met ouderschapsverlof: in beide gevallen loopt je salaris uitbetaling vaak niet door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.