Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Haakgaren vraag

Daar ben ik weer, nog steeds druk beestjes aan het haken, maar mijn ( ruim 15 jaar oude) voorraad katoen raakt op. Ik heb inmiddels uit Nederland Catania laten komen, mooi garen, mooie kleuren maar ik haak met met naald 2,5. Het garen is me eigenlijk te dun, de beessies worden wel erg klein, met dubbele draad haken vind ik niet prettig.
Ook heb ik hier Rico baby cotton soft besteld (haak ik met 3), dat is iets dikker, maar ik zoek nog een slagje dikker, mag dus een mengdraad zijn, als het maar katoenig lijkt. Wie heeft er een tip, graag felle kleuren en niet te duur

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aunt lydia's

Ik gebruik vaak Aunt Lydia's crochet thread fashion 3, met een naald 3,5-3,75. Hier in Texas makkelijk te krijgen en niet duur. Het is van Coats and Clark. Je kunt online bestellen, maar dan betaal je wel weer veel shipping costs. Kun je niet een online shop in de UK vinden?

Succes ermee!
Muusje

Shonagh43

Shonagh43

13-05-2013 om 17:20 Topicstarter

Muusje

Dank je wel, maar dit lijkt me dus een te dunne draad. En dat is nu ook het lastige, wel veel online te koop,maar je kunt het niet goed "zien". Doordat ik er knuffels van maak, moet er strak gehaakt worden, anders zie je de vulling. Van mijn oude voorraad is online niets meer te vinden.

Wibra

verkoopt mooi haakkatoen in leuke kleuren.

Yaron

Yaron

13-05-2013 om 20:07

Rico

Rico Creative Cotton is dikker dan Catania, 85 meter per 50 gram, Catania 125 meter per 50 gram. En er is Catania Grande, zelfde kwaliteit als gewone Catania, maar dikker en niet zoveel keus in de kleur. Volgens mij is de Rico Creative Cotton ook in Engeland verkrijgbaar (daar woon je toch?), want Lucy van het blog Attic24 haakt er ook mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Shonagh43

Shonagh43

13-05-2013 om 20:52 Topicstarter

Bedankt

Lisa, als ik eens in weer in Nederland kom, ga ik weleens kijken bij de Wibra, hebben ze die altijd in hun assortiment ?
Yaron, bijna goed, ik woon in Schotland Van Rico had ik de Baby Soft pas van besteld, maar ga nu de dikkere eens proberen. Had ik al gezien en helaas ook niet zoveel kleuren.

Shonagh43

Shonagh43

13-05-2013 om 21:02 Topicstarter

Rectificatie

Zie net dat de dikkere Rico er in 28 kleuren is !

Shonagh

Het probleem met online garen kopen is ook dat je de kleur niet goed kan beoordelen. Ik heb het geluk dat er bij mij in de buurt wat handwerkwinkels te vinden zijn. Ik maak oa sierraden, dus dun vind ik wel fijn. Een ander merk katoengaren hier is Lily Sugar and Cream. Dit moet met 5mm gehaakt worden, best dik dus. Maar dat is ook een Amerikaans merk. Geen idee of je dat in Schotland kan krijgen.

Laten we hopen dat de Schotten het handwerken weer ontdekken, dan komt er vanzelf meer aanbod

Shonagh43

Shonagh43

14-05-2013 om 12:10 Topicstarter

Muusje

Ja inderdaad, de brei- en haakactiviteiten kunnen best overwaaien, in Nederland liep dat ook een aantal jaren helemaal niet, volgens een nicht die een handwerkwinkel heeft.

Ik heb wel mooie katoen gezien bij John Lewis (warenhuis), maar dat kost £ 4.50 (5 € ) per 50 gram en dat vind ik niet leuk meer. Maar ik houd wel de sale in de gaten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.