Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moeke

Moeke

15-03-2019 om 13:32

Haar ongewassen verven?

Hoi, ik heb me weer eens aan een blondering gewaagd en ben verbaasd over de handleiding. Vroeger moest je schoongewassen haar hebben, maar tegenwoordig staat er: ongewassen haar. Tsja, maar als je conditioner gebruikt en gel of olie, pakt dat spul toch niet?
Ik heb er een blondering in gedaan en die valt me iets te rossig uit, dus nog eens.
En hoe zit het met knippen? Moest je niet ene weekje wachten voor je geverfd haar mag knippen of is dat ook passé?

Bengeenkapper

Bengeenkapper

15-03-2019 om 13:55

Maar

Als ik naar de kapper ga wordt de verf in mijn ongewassen haar gezet en daarna uitgewassen. Daarna wordt het geknipt. Nog nooit een week ertussen gehad eigenlijk. Maar vroeguh verfde ik mn haar niet

Schot voor de boeg; shampoo en conditioner leggen laagje over haren om t na t wassen mooi te laten glanzen enzo en dat slijt er dan tussen de wasbeurten af. Laagje zorgt ervoor dat verf minder pakt, zoiets?

Flavia

Flavia

15-03-2019 om 13:55

knippen

knippen heeft geen invloed op de verf of blondering, dat is geen probleem. Er werd wel aangeraden om minimaal een week te wachten met permanent na een kleuring.

Die verf is zodanig agressief dat het niet uit maakt of je styling producten wel of niet op je haren hebt.

40er

40er

15-03-2019 om 14:54

Ongewassen!

Idd op ongewassen haar! Zo leert de kapper het ook. Liefst nog van minimaal 2 dagen geleden gewassen haar. Je huid heeft dan een vetfilmpje. Na de tijd goed nat maken, verf laat je dan opschuimen en goed uitspoelen. Na behandeling erin (zit er over het algemeen bij). Knippen is juist geen probleem, door de chemische stofjes zal je haar droger zijn, de droogste puntjes haal je er zo af!

Mocht je haar straks nog niet correct van kleur zijn (te geel bv) gebruik dan een zilvershampoo (er is er ook 1 voor oranje achtig haar, van bv fanola).

Succes ermee!

40er

40er

15-03-2019 om 14:56

@Flavia

Eerst permanent, dan pas verven. Kan direct na elkaar, maar dan moet je daarna wel lief zijn voor je haar.

bieb63

bieb63

17-03-2019 om 18:44

inderdaad

Heeft er volgens mij mee te maken, dat het dan minder agressief is voor je hoofdhuid (vetlaagje)

Wilgenkatje

Wilgenkatje

17-03-2019 om 19:11

....de verf is zodanig agressief dat....

Vooraf excuus over een zuurtje in deze draad.

Er is steeds meer te doen over medicijnresten in ons afvalwater - en de problemen die dat oplevert voor de waterkringloop. Hoe zou dat zijn met de agressievere haarverf van tegenwoordig ? Zou de kapper iets regelen voordat het spoelwater wordt geloosd ?

Kanhetnietlaten

Kanhetnietlaten

17-03-2019 om 20:05

Wilgenkatje

Vind je dan dat het aan de kapper is?
Moeten we niet *gewoon* minder verven of minder agressieve producten gebruiken?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

17-03-2019 om 21:07

Lastige vraag Kanhetnietlaten

De kapper zou er niet blij van worden als er een anti-verf-actie ontstaat. Al denk ik dat het intensieve permanenten wat nu terugloopt ook niet bepaald bijdroeg aan de waterkwaliteit.
We zijn als consumenten gewend geraakt aan ‘ Omdat het kan ‘. En ‘ Het moet wel leuk blijven’. Dat onze luxebehoeften nare bijeffecten hebben, dat blijft vaak buiten beeld.

Ik vind dat het aan de kapper, de ontwikkelaars van haarproducten en de klanten van de kappers samen is om oprecht oog te hebben voor milieu-effecten. Schoon water is voor elk levend wezen onmisbaar.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-03-2019 om 00:41

Verven

Ik heb me nog nooit echt verdiept in de daadwerkelijke chemische samenstelling van haarverf, maar wat ik weet is dat het een onomkeerbare reactie is die na 30 minuten uitgewerkt is. Het is nog maar de vraag of het restproduct dat uitgespoeld wordt daadwerkelijk nog zo schadelijk is. In ieder geval: eindproct is niet gelijk aan beginproducten.
Ik weet dat er meer chemici rondlopen hier, wellicht dat één van hen hier meer vanaf weet.

Triva

Triva

18-03-2019 om 08:52

grappig

"Eerst permanent, dan pas verven. Kan direct na elkaar, maar dan moet je daarna wel lief zijn voor je haar."

Dit klinkt voor mij als: geef iemand eerst een kopstoot en schop hem dan in de buik maar daarna moet je wel lief zijn voor die persoon.

40er

40er

18-03-2019 om 12:23

Triva

Er zijn mensen die dat willen, maar het is natuurlijk best een aanslag op je haar. Vandaar dat ik zei, lief zijn voor je haar.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-03-2019 om 18:22

Lief zijn voor je haar

Vervolgens niet föhnen dan? Eens per week wassen ? Geen staartje met een elastiekje ? Veel conditioner ?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-03-2019 om 21:59

Haarproleten

Maskertje, oliebadje, speciale shampoo en conditioner, van dat extra verzorgende leave-in spul.
Noem het op en het is te koop.

Ik neem aan dat jij heel makkelijk haar hebt Wilgenkatje?

Raffie

Raffie

19-03-2019 om 15:19

ik doe

altijd de keer voordat ik mijn haar ga verven, geen conditioner. Weet niet of het nodig is, maar had 1 keer tegenvallend resultaat en heb de conditioner als boosdoener bestempeld.
Dus wassen zonder conditioner, een dag later verven, dan heeft mijn hoofdhuid een dag de tijd gehad vet te produceren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.