Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Haast: restaurant in utrecht voor vanavond

Al drie maanden geleden heb ik met ouwe vriendinnen afgesproken om de 20ste uit eten te gaan...ik zou een restaurant in Utrecht uitzoeken. Ze komen speciaal mijn kant op omdat ze vinden dat ik anders te vroeg naar huis wil.

Een hele eer. Alleen ben ik in de Kersthectiek vergeten om op tijd te reserveren.

Weet iemand een beetje grote rustige restaurants waar nog plek zou kunnen zijn? Heb gisteren even gebeld maar het lijkt erop dat veel kleine al volzitten. We zoeken iets waar we rustig kunnen bijkletsen. Mag wel wat kosten - we doen dit 1x per jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou, bijvoorbeeld

Het Oude Tolhuis, of De Colonie (in Houten), of Restaurant Roos vlakbij de bioscoop.... misschien even googlen op restaurants?

Yta Chalne

Yta Chalne

20-12-2008 om 10:30

Neude

Mijn favoriet van het moment: Delphi, op het Neude. Ook erg populair (geheel terecht), maar wel redelijk veel plek dus wie weet. Qua prijs valt het in de middenmoot, vrij duur voor een Griek maar waanzinnig lekker en buitengewoon gastvrij. Ook heel goed met vegetarisch etc.

rodebeuk

rodebeuk

20-12-2008 om 10:30 Topicstarter

Heb gisteravond gegoogled kajoes

Maar de restaurants die ik toen belde, dat waren de kleinere in Oost, zaten toen al vol.

Bedankt voor de tips, ik ga meteen effe kijken.

Ik ben hier zeven jaar geleden komen wonen met een baby en daarna heb ik nog zo'n worm gekregen. Ik weet nog steeds meer restaurants in Amsterdam, waar ik 13 jaar gewoond heb, dan hier..

Bij Luden op het Janskerkhof hebben we bv een keer rustig gezeten. Maar bij Broers vond ik het eten veeel te zout.

Ik dacht misschien de Kade op de Oosterkade. Ook nog nooit geweest, wel 100x langsgefiets.

Paar weken geleden ook

gegeten in Utrecht met een vriendin, beland bij "'t Gras van de Buren", erg lekker en vooral erg leuk! Aparte hapjes, soort van tapas!
Google even!
Veel plezier!!

angel3

angel3

20-12-2008 om 11:19

Heerlijk en apart

Rest. DEEG (biologisch)
Leuk is ook 030 (streetfood)op de voorstraat. Best groot dus wellicht nog wel plek.
En anders richting Breukelen heb je Slangevegt, prachtig gelegen en lekker eten.
fijne avond

rodebeuk

rodebeuk

20-12-2008 om 11:22 Topicstarter

Gereserveerd bij gras van de buren

..nu belt vriendin dat ze liever naar Julii in de Scorelstraat wil, dat wordt dubbel reserveren en dan beslissen denk ik.

Hartstikke bedankt voor de leuke tips!

Jujube

Jujube

20-12-2008 om 11:42

Voor een volgende keer

Laatst gegeten bij Opium op de Voorstraat (of heet 't daar nog Wittevrouwenstraat?). Was erg lekker en is een mooi restaurant. Vorige week vrijdag bij Badhu gegeten. Da's een nieuw restaurant op het Willem v. Noort plein in het oude badhuis. Was goed en in een een prachtige en sfeervolle ambiance!
Groet,
Jujube

rodebeuk

rodebeuk

20-12-2008 om 13:29 Topicstarter

Vriendin vindt gras te hip!

Dus we gaan weer verder zoeken..

rodebeuk

rodebeuk

20-12-2008 om 13:34 Topicstarter

Volgens mij kan ik beter met jullie uit eten gaan

...dan met die vriendinnen hihi...in ieder geval is het makkelijker om mijn smaak met die van jullie te matchen.

We komen er wel uit, heb een hele rits die ik nog moet bellen.

Huh?

Gras van de Buren te hip???
Het is een heel leuk eettentje, met lekkere hapjes, kleine gerechtjes, kijk maar eens op hun kaart!
Ik vind het zelf altijd lekker, dat ik niet een groot gerecht hoef te nemen, maar meerdere kleine gerechtjes!
maar ja, ieder zo zijn smaak dus!
In ieder geval veel plezier!!

rodebeuk

rodebeuk

20-12-2008 om 13:42 Topicstarter

Ze wilde genoeg te eten hebben

..en haar smaak is wat duurder dan de mijne. Vandaar Nor@. Ik had het niet helemaal goed neergezet misschien. Ze was bang om daar niet genoeg te krijgen.

Jesse_1

Jesse_1

20-12-2008 om 15:22

Als je er van houdt

Ik weet niet of het er nog zit met dezelfde eigenaar, maar River Kwai aan de Oude Gracht heeft heerlijk Thai's eten. Niet heel goedkoop, niet buitengewoon duur.
Jesse

Jujube en angel3?

Angel3, dat DEEG, is dat een vegetarisch restaurant?
En dat Badhu Jujube, wat voor keuken is dat? Alleen Nederlands of wat exotischer?
Krijg spontaan ook zin om uit eten te gaan! Denk dat ik dat ook nog wel ga doen volgende week.
En Rodebeuk, succes met het vinden van een restaurant dat aan alle eisen voldoet (tjongejonge). De volgende keer zou ik haar zélf laten kiezen hoor ;0)

rodebeuk

rodebeuk

20-12-2008 om 16:49 Topicstarter

Hier ook zin!

(is ook nog een winkel in de Reigerstraat maar dat terzijde)..
Ik krijg door dit draadje ook zin om nog een keer uit eten te gaan. Nor@, gras bij de buren daar ga ik zeker binnenkort een keer heen met iemand anders. Maar dan gewoon iemand die het ook leuk lijkt. En Jujube, jouw keus lijkt me super om een keer met mijn man heen te gaan. En Yta, Delphi lijkt me perfect om snel een keer met de kinderen heen te gaan. Wat bestel jij daar, mijn oudste is niet glutenintolerant maar had tot zijn vierde wat andere gevoeligheden en eet nog steeds een beetje tiepies.

En Kajoes, het is deeg geworden. Daar waren we ook al geweest toen het nog het Hemels Gerecht was.

Leuk draadje geworden zo, lekker ff cocoonen in de decembermaand...

Jujube

Jujube

20-12-2008 om 19:31

Kajoes

Badhu serveert arabische gerechten. Kijk maar even op www.badhu.nl
Het is pas sinds oktober geopend en begint in 2009 ook met lunch, ontbijt en hun hotel (boven het restaurant) gaat in de loop van 2009 open. De libanese wijn was ook zeer goed te drinken!

Groet,
Jujube

Yta Chalne

Yta Chalne

21-12-2008 om 09:31

Rodebeuk

Bij Delphi kan ik bijna alles bestellen wat ik maar wil, de gastheer en de kok zorgen ervoor dat ik het dan kan eten. Ze maken een variant, met veel zorg. Dat noem ik nou gastvrij Als jouw oudste meldt wat hij graag wil eten krijgt hij dat waarschijnlijk gewoon, en met plezier.
Ik heb er nog nooit een kind gezien overigens, hoewel ik denk dat het prima kan voor kinderen die geen haast hebben en gewoon aan tafel kunnen blijven. Het is geen 'snelle Griek', dat waren ze vroeger maar die fase is voorbij, ze zijn nu Griek-op-niveau
Die winkel op de Reigerstraat heet Zinin, trouwens. Qua restaurants eten wij trouwens nooit ergens hier in Oost, ik zie er nu weer verschillende op loopafstand voorbijkomen, grappig. Over het algemeen wisselen ze sneller van eigenaar dan ik uit eten ga, dat trekt me niet zo, en de Oost-prijzen zijn vaak ook niet gerelateerd aan de kwaliteit van het eten, maar meer aan de inrichting... Overigens hoor ik veel goeds over dat restaurantje wat op de Reigerstraat zit aan de kant van AH, Amberes. Maar dat is klein, je komt er vast niet in zonder een week van tevoren te reserveren.

rodebeuk

rodebeuk

21-12-2008 om 12:56 Topicstarter

Zinin

Ja, dat wist ik hoor Yta, dat ie zo heet (maar dat paste niet in mijn zin over zin in uiteten hebben...beetje lastig). Heb er een tijd dagelijks langs gefietst en het mooiste vond ik de eerste regel van het lijstje met openingstijden..maandag "geen zinin"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.