Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petronella

Petronella

04-04-2014 om 06:57

Handig in de badkamer


Tine Winkel

Tine Winkel

10-04-2014 om 20:16

grote vlakke wastafels vind ik niet handig

zoals Temet al aangeeft: 't duurt tijden voor je een flinke laag in de bak hebt staan. Ook vind ik de afwatering vaak net niet helemaal top, zodat er net een laagje blijft staan.

Zelf was ik me regelmatig bij de wastafel, dat vindt mijn huid fijner dan elke dag douchen. Maar dan vind ik twee kleine wastafels dus veel handiger dan één grote, je hebt immers veel minder water nodig om een laagje water in een kleine wastafel te krijgen. En dan het liefst komvormig, dan gaat dat nog weer wat beter.

Petronella

Petronella

13-04-2014 om 16:47

Wat was dat een enorme ...druif!

Nou, we zijn naar de badkamerboer geweest en wat was dat een desillusie.. Ten eerste kon die man echt niet verkopen, niet inspireren en niet één vraag positief beantwoorden. Na drie uur kreeg hij dan ook een zenuwtic bij zijn mond en werd zijn hoofd steeds roder en zijn boord steeds strakker, leek het wel. Ik had het na die tijd helemaal gehad met hem en toen we in de auto stapten, hadden lief en ik aan één blik genoeg. Wat een druif!!! Tsjonge jonge.. Iedere keer liep hij naar het hoekje achterin de winkel, waar het standaard spul stond dat bij onze nieuwbouw zou worden geleverd. Op zich niet zoveel mis mee, dus we gingen akkoord met fonteintjes, kraantjes. Maar toen kwam de indeling van de badkamer aan de beurt; hij kon gewoon niets anders bedenken dan wat er al op de plattegrond als standaard was ingevuld. Wacht, nee, toch wel: het bad er uit en daar 3 kasten neerzetten. En dat was het dan. Ik heb hem letterlijk gevraagd om te verkopen, om ons een badkamer aan te smeren maar dat kon hij niet. Zijn talenten lagen bij het digitaal invullen van de offerte en veel klikken achter de pc. En hij had hele stoere grijze slangenleren schoenen aan met een rode neus. Zo, heee.
Affijn, een week later hadden we een afspraak in een andere zaak en de verkoper daar had binnen een half uur twee hele andere en hele leuke opstellingen in de badkamer bedacht. Dus ons besluit was snel genomen: weg met die druif, dan maar casco en de badkamer door deze andere leverancier laten doen. Concreet:
vloerverwarming (electrische - wat volgens de druif niet kon want in badkamer, en aan de CV moest ik maar aan de aannemer vragen, dat leverden zij niet. Okee, ik hou op over die druif..)
Ligbad met aangebouwd opstapje, met daaronder ledverlichting-strip.
Twee wastafels met meubel eronder, met een composiet soort aanrechtblad dat doorgetrokken wordt tot aan de zij-muur. Daarmee krijgen we een heel breed blad, waar we dan spullen op kwijt kunnen. Dat loopt over het voeteneind van het bad heen en onder het raam door. Mogelijk is dat toch niet zo handig, bedacht ik later, omdat je dan niet met z'n tweeen in bad kan. Maar hoe vaak gebeurt dat nou..?
Verder inloopdouche aan de andere kant van de badkamer en een radiator voor de handdoeken. Ik twijfel nog of we meer kastruimte moeten nemen, want weet niet precies waar.
Een ander plan van de leuke badkamermeneer (die badkamer, niet de meneer..) was om aan weerszijden van het bad kasten als zuilen te plaatsen, en dan niet het blad van de wastafels laten doorlopen.
Er komt een afvoergootje in de douche, ruwe tegels op de vloer, een opstaand randje bij de deur dat water tegenhoudt, de douche en vloer zijn op dezelfde hoogte dus zonder drempel of randje, er komt een grote spiegelkast boven de wastafels en goede verlichting. Volgens mij was dan wel 80% van mijn lijstje afgevinkt - met dank aan jullie input!
We verwachten de offerte komende week, hopelijk leidt die niet alsnog tot een hartverzakking..

Petronella

Jasmijn

Jasmijn

13-04-2014 om 19:59

wat je gewend bent

Ach het is maar wat je gewend bent, toch? Wij hebben een hele kleine badkamer dus er kán geen tweede wastafel in. Opmaken gebeurt op de eigen slaapkamer, daar hebben we dus een spiegel hangen met een plankje eronder voor de make-up e.d. Scheelt ook weer tijd voor de volgende persoon die wil gaan douchen. Tandenpoetsen doen we net zo makkelijk met zijn drieën, daarvoor hoef ik niet naast de wastafel te staan, meestal loop ik nog wat rond om daarna weer bij de wastafel te eindigen om even uit te spugen en mijn mond te spoelen, dat kan wel ombeurten.

petronella

Volgens mij kan je door spelling onderscheid aanbrengen tussen de leuke badkamermeneer en de leuke-badkamermeneer. Jij trof de tweede variant, kennelijk

Zo'n druif, die hadden wij ook. Maar wij hadden geen woeste plannen dus dat gaf bij ons niet. Ik had gemist dat het om een nieuwbouwwoning gaat, maar ik herken het fenomeen van de projectleverancier met erg weinig keus; dat was bij ons ook zo. Alleen konden wij prima uit de voeten met het standaardsanitair en het enige dat wij extra hebben laten doen is een douchecabine laten plaatsen. Daardoor was de badkamer dus bij oplevering al klaar (nou ja, muv die douchecabine, die kwam een week nadien), dat was wel prettig moet ik zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat je liever casco doet als je echt aparte plannen hebt.

Overigens: als je een hartverknettering krijgt van de offerte van de leuke-badkamermeneer kan je altijd met de tekening nog terug naar de druif en vragen wat het bij hem kost. O nee, hij wou geen vloerverwarming regelen, da's waar ook.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.