Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-01-2013 om 23:20
Drie jaar geleden hebben wij een kat uit het asiel gehad, nadat onze vorige kat was overleden. Kat was enige weken daarvoor zwaar ondervoed van de straat geplukt en werd geschat op 6 jaar.
Eerste tijd moesten we nog wat wennen aan elkaar en daarna dacht ik dat de liefde wel zou groeien, maar helaas het is er nooit van gekomen en ze zit inmiddels zwaar in mijn irritatiezone. Al die tijd probeer ik haar te leren niet naar boven te gaan (onze vorige katten snapten dat) en het lukt niet. Probleem is dat zij vervolgens ergens inkruipt (kast, la, doos, kamer) en dan vast komt te zitten. In het beste geval mauwt ze ons midden in de nacht wakker vanuit de kledingkast (kan ik nog wel om lachen ook), maar op een minder goede dag (paar keer per maand) heeft ze daar gepoept of gepist. Ik heb 3 jaar lang van alles geprobeert om haar dit af te leren, zonder enig resultaat.
De bloody-limit is dat zij een grote voorliefde heeft voor lekker krabben in haar kattenbak en dan op tafel of het aanrecht springen. Het is zo ontzettend vies. Ik heb afgelopen 1,5 jaar een aantal nare darminfecties gehad en ik weet niet of het haar schuld is, maar ik ken wel het belang van een hygiënisch huishouden! Ook dit kan ik haar niet afleren en we hebben een open keuken. Als er zwakbegaafde katten bestaan dan is zij er één van, een volkomen vlakke leercurve(((
Wij hebben een huishouden van 6 (waarschijnlijk te druk voor haar) en ik ben al maanden bezig om al het eten onmiddellijk op te ruimen, deuren dicht te houden en mijn huisgenoten hierin te instrueren en het wordt er niet gezelliger op. Gisteren heeft ze op de bank van mijn dochter gepist, vanochtend liep ze weer recht uit de kattenbak op tafel, ik ben er klaar mee!
Is hier iemand met een gouden tip? Ik kan nog maar één oplossing verzinnen: terug naar het asiel.
26-01-2013 om 10:17
Aluminiumfolie
Dat is grappig....die kat van ons is juist gek op aluminiumfolie! Dat is haar meest geliefde 'speelgoed'. Een stuk folie op het aanrecht zou haar juist aantrekken i.p.v. afschrikken. Die ballon w.s. zou haar wel afschrikken...denk ik. Water is ook niet erg geliefd bij haar, dus watersproeien helpt wel, maar ik wordt zelf niet zo blij van al dat water op tafels enzo. Dus die krant is tot nu toe nog de beste afschrikmethode. Heb er nu 1 naast me liggen omdat ze de hele tijd aan de punten van een tafelkleedje wil trekken....Als het een beetje doorgedrongen is dat ik dat niet wil,leg ik de krant op tafel. Mocht ze er nog aan trekken als wij er niet zijn valt ie geheid op haar of in ieder geval naar beneden dat vind ze doodeng. De krant naast mij is genoeg om haar ervan voorlopig te weerhouden. Kat heeft intussen haar aandacht verplaatst naar een balletje folie, die ze de hele kamer doormept en achternazit
groeten albana