Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kari1

Kari1

25-11-2008 om 14:43

Help ik moet met de metro

en ik ben een an-OV-beet...wie helpt?
Overmorgen moet ik bij halte Reigersbos in Amsterdam zien te komen. Netjes route opgezocht via 9292, moet vanaf station met lijn 54 richting Gein, uitstappen bij Reigersbos. Staat daar als speciale boodschap bij:
"waar: amsterdam: bij halte reigersbos geldigheid: van 22-11-08, 04.00 uur t/m 01-12-08, 03.59 uur
lijnen: metro gvb 50 gein 54 gein
oorzaak: herstelwerkzaamheden ; herstel beton op perron gevolg: vervallen halte(n) maatregel: er wordt via een andere route gereden
vervangende halte: advies: in-/uitstappen: passagiers kunnen op station gein overstappen op lijn 50/54 naar station reigersbos"
Bedoelen ze daarmee dat ik helemaal door moet rijden naar het eindpunt en dan weer de metro terug moet nemen? Aan die kant is de halte dan wel open? Hoeveel extra tijd zou dat kosten?
Kari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

25-11-2008 om 16:04

van de site van www.gvb.nl
Reis voor de bestemming Reigersbos met metro 50 of 54 naar Gein en vervolgens één station terug naar Reigersbos.

Wilt u van Reigersbos naar Gein, reis dan eerst één station in de "verkeerde" richting en reis dan terug naar Gein.

Zoals ik het hier lees gaat het om 1 halte extra. Ik denk dat je dan al met al 15 minuutjes extra bezig bent. Ik ga ervanuit dat de metros om de paar minuten rijden en dat de haltes niet mijlenver uit elkaar liggen maar goed ik ben er eerlijk gezegd nooit geweest.
Gaat er geen bus of tram anders?

Kost niet veel tijd

Metrostation Reigersbos en Gein liggen heel dicht bijelkaar. Je kunt metrostation Gein zien als je op station Reigersbos staat. Rijtijd van station tot station: ongeveer 2 minuten. Daarbij komt de tijd dat de mentro even op het eindpunt wacht (Gein). Dat zal niet meer dan 10 minuten zijn.

Goede reis!

Kari1

Kari1

25-11-2008 om 19:30

Bedankt

ik begreep het dus idd goed. Ik ga gewoon eerst 1 halte verder naar Gein en dan weer 1 halte terug.
Kari

Wat een fraai woord, kari

An-OV-beet, schitterend. Zelf bedacht?

Kari1

Kari1

25-11-2008 om 21:53

maar een beetje dommig vind ik het wel....het -beet zijn dan, niet het woord.
Ik ga zo zelden met de trein dat ik het een vorige keer (na jaaaaaren geen klant van de NS te zijn geweest) bestond om met een tweede klas kaartje in een eerste klas afdeling terecht te komen. Dacht nog wel: goh...dat is er wel op vooruit gegaan sinds ik de laatste keer dat ik in een trein zat! Ik kwam er pas achter bij het uitstappen. Gelukkig geen controle gehad.
Kari

Mwoh

Ik had het pas echt dom gevonden als je het niet had gevraagd en daardoor verkeerd terecht was gekomen En dan trakteer je mij even op zo'n leuke uitdrukking; mijn avond ging er gewoon van glimmen.

Lopen is niet zo heel handig

Je raakt in die buurt best snel de weg kwijt. Veel straten lijken op elkaar, dus als je daar niet bekend bent...

saskia

saskia

27-11-2008 om 11:09

In de eerste klas...

Hoi Kari, ik heb een eersteklas-abonnement en ik zie daar heel vaak mensen waarvan ik zo inschat dat ze geen eersteklaskaartje hebben maar niet in de gaten hebben waar ze zijn gaan zitten. Er wordt niet zo vaak gecontroleerd in de trein dus meestal gaat dat goed. Zeker als je niet zo vaak met de trein reist let je niet op die cijfertjes en die strepen op de trein.
(Strepen? Ja, er staat een streep aan de buitenkant van de trein waar de eerste klas is. Ik geloof niet dat veel mensen dit in de gaten hebben...)
Saskia

Kari1

Kari1

28-11-2008 om 11:08

Hoe overleeft een an-ov-beet

Nou, ik heb mijn reis gister overleefd. Het was weer een heel avontuur .
Ik was van plan een trein eerder te nemen om wat ruimer in de tijd te zitten. Eerst moet je dan op het station het juiste kaartje aan een automaat zien te ontfutselen. Bestemming, retour, 2e klas, betalen via pin, pinpas erin, pincode, OK, pas terug en...geen kaartje. #@%&?? Iets fout gedaan? Opnieuw proberen? Maar dan wordt het misschien dubbel afgeschreven. Naar het infopunt dan maar. In de rij. Wachten. Aan de beurt, verhaal gedaan: ja klopt, er is een pinstoring, u kunt bij de automaat niet met pin betalen. U kunt een kaartje halen bij de loketten.
Naar de loketten. Rij á la Efteling. Wachten. (Trein eerder is inmiddels out of option.) Wachten. Wachten. Aan de beurt. Kaartje bestellen, graag X betalen. ?? Kaartje is toch goedkoper? Ja, maar als u aan het loket koopt moet u meer betalen. Ja hallo, jullie hebben een pinstoring! Daar kan ik toch niks aan doen? Schouderophalen achter loket. Grrr. Betaald, naar perron. Omroeper: de treinen naar Amsterdam zullen niet/soms/onregelmatig/onvoorspelbaar rijden. OK. We zien wel. Op een keer komt een trein die bestormd wordt. Ik kan er nog in. Op bestemmingsstation via centrale hal naar het metrospoor. Ik moet, volgens de geraadpleegde 9292 info, lijn 54 hebben en wacht daar braaf op. Er komen voortdurend lijnen 50 langs, geen 54. Maar eens op plaatelijke lijneninfobord gekeken, hé, lijn 50 en 54 gaan langs hetzelfde stukje, die kan ik dan toch net zo goed...? Ingestapt in de eerstvolgende 50, met strippenkaart in de aanslag. Waar moet ik afstempelen?? Medereiziger: dat had ik in de centrale hal moeten doen. Daar staat een automaat, met een flinke rij ervoor. Ja zeg, bij ons thuis stempel je gewoon af als je instapt in bus of tram. Zwartijden dan maar, ik ben al te laat inmiddels.
De terugreis was evenmin een onverdeeld genoegen: bomvolle trein, de hele weg als haringen in een ton in het portaal geklemd gestaan tussen natte jassen en lijfluchten. Beetje misselijk uitgestapt. Maar, het is volbracht!
Mijn OV-kaartkinderen schrikken er niet van: ach mam, dat is normaal, je moet altijd maar afwachten of, hoe laat en via welke route je er nu weer komt...als je ergens echt op tijd moet zijn moet je toch minstens een uur speling nemen.
Ik denk dat ik mijn an-OV-beet status maar zoveel mogelijk wil behouden...
Kari

Haha kari

Dit is weer een levendige illustratie van wat wij "opgebaard vervoer" zijn gaan noemen...
Dank je wel voor je fraaie verslag.

Kari1

Kari1

28-11-2008 om 13:56

Joho genista

die houden we er in: opgebaard vervoer!
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.