Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

huisverkoper

huisverkoper

28-11-2008 om 10:05

Help mijn droomhuis verkocht

Een paar maanden geleden hadden we ons huis verkocht onder voorbehoud.
We zijn toen hard op zoek gegaan naar een nieuw huis. En hadden na een poosje ons droomhuis gevonden. Vanaf dat moment zag ik me hier helemaal wonen ik wilde alleen nog maar dit huis en geen enkel ander huis.

We hadden al een afspraak om nog een keer met een aankoop makelaar naar dit huis te gaan om daarna een bod uit te brengen.
Maar twee dagen daarvoor kregen we een bericht dat de kopers van ons huis hadden gelogen over hun financielle situatie en met geen mogelijkheid een hypotheek konden krijgen.
Wij durfde niet het risico te lopen om met twee huizen te blijven zitten. En zijn met de onderhandelingen gestopt.
In de hoop alsnog snel ons huis te verkoppen.

Helaas sinds de kredietcrisis geen kijkers meer gehad. En gisteren las ik op funda dat ons droomhuis verkocht is.
Ik moest dit gewoon effe kwijt Want ik loop nu al sinds dit berichtje hevig te balen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

28-11-2008 om 10:21

Maar de zonnige kant is...

...dat jullie heel verstandig zijn geweest en niet nu met dubbele maandlasten zitten! Er bestaat vast nog wel ergens anders een droomhuis, tegen de tijd dat je weer gaat zoeken zijn er weer nieuwe huizen op de markt.

Jammer

Wat jammer voor jullie zeg! Kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt.
Succes met het verder verkopen van jullie huis en met zoeken naar een nieuw (misschien wel ander droom-)huis!

Oooh wat erg

Balen zeg. Maar misschien krijgen die kopers ook de financiering niet rond en komt het huis terug op de markt.

Droomhuis

hmm, ik woon nu in ons voormalige droomhuis al een maand of 9. Ik kan nu niet zeggen dat ik het hier zo verschrikkelijk geweldig vind zo in de financiele crisis. De overwaarde a 60.000 die we in het huis gepompt hebben is tot de laatste cent opgegaan, nu weer 12.000 erin en dan is het nog niet af. We kunnen voorlopig de last niet aan om nog duizenden bij te bij te financieren dus wonen we nog een jaar langer met een keuken uit het jaar gruwelijk-na christus en een woonkamer waar nog heel veel aan moet gebeuren.

De buren rechts zijn aso's, hebben we een jurist nu voor moeten nemen, verhaal is nog steeds niet klaar helaas dus dat kost ook klauwen van energie en geld.

En de buren links zijn heel aardig maar die zie ik nu nauwelijks omdat de kinderen niet op straat spelen. Ik hoor ze wel lopen boven mijn hoofd terwijl ze naast mij wonen.

ach, droomhuis. MIsschien als het hier ooit af is en we meer verdienen... Als het af is wil ik weer weg, dan wil ik echt mijn droomhuis en minder grootschalig verbouwen, het kost meer dan mij lief is.

Anna3

Anna3

28-11-2008 om 22:06

Droom

Beste huisverkoper,
Mijn ervaring is vaak dat, zodra iets ineens niet meer tot de mogelijkheden behoort, het in je dromen alleen maar mooier en mooier wordt.
'We hadden al een afspraak om nog een keer met een aankoop makelaar naar dit huis te gaan.' Misschien was je die tweede keer wat kritischer gaan kijken en was de glans er al een beetje af.
Nog een positief puntje: de huizenprijzen zijn aan het dalen, straks vind je een nieuw droomhuis voor veel minder geld.
Er zijn vast wel meer droomhuizen.
Succes, Anna
(die zelf ook op zoek is naar haar droomhuis.)

Nasha the first

Nasha the first

29-11-2008 om 09:55

Nadeel...

is alleen dat je eigen huis ook minder oplevert

Ik woon al in mijn droomhuis, iedereen die hier komt zegt dat we hier zo heerlijk wonen, groot plein voor de deur, woonerf, waar de kinderen heerlijk kunnen spelen...Ja, het is een mooi huis, mooi gelegen, maar ook aan een droomhuis kleven nadelen....dit is jaren 70 en behoorlijk gehorig....als de buren visite hebben van kinderen gaat de deur met klappen dicht dat ik stijf op de bank zit en als ze de trap oplopen lijkt het een kudde olifanten.....

Als we ooit de grote klapper maken, misschien dat we dan echt ons droomhuis kunnen kopen

huisverkoper

huisverkoper

29-11-2008 om 16:09

Reactie

Het huis was voor ons bijna af. En wat voor ons belangrijk is in een heel kindvriendelijke buurt. We hadden alleen een andere vloer erin gewild en hadden onze overwaarde van het huis waar we nu in wonen bijna helemaal in de hypotheek gestopt.

We blijven nu maar hopen dat we op een dag ons huis verkopen en dan gaan we maar opnieuw zoeken.
Helaas is er in de buurt waar wij wonen niet zo heel erg veel te koop.

Stopverf

dat gevoel wat jij hebt dat wil ik ook ik ben alleen de persoon (nog) niet om ergens 100% gelukkig en tevreden mee te zijn.

zucht.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2008 om 20:25

Manda rijn

Dat komt vast nog wel. Ik zeg niet dat ik honderd procent gelukkig en tevreden ben, maar ik heb inmiddels wel vrede met mijn leven en ik heb niet meer het gevoel dat al het interessante zich buiten ons huis afspeelt. Daarnaast wacht ik geduldig af of er ooit een grote prijs op mijn loten valt

Ja die buren

die aso's verpesten het voor 50%
25% mis ik het centrum
25% word ik gek van de hoeveelheid geld en energie dit huis opslokt

maar komende maanden worden weer 2 kozijnen vervangen (kunststof eruit, hout erin) en geschilderd dus dat is al weer een grote stap voorwaarts.

Als die verrekte aso's zich nu ook aan de afspraken gaan houden en we klaar zijn met de advocaat dan komen ze ook niet meer op onze grond en hebben we een stuk minder met ze te maken.

Zonneschijn

Zonneschijn

01-12-2008 om 11:05

Ter relativering

Ik woon in mijn droomhuis. Op het moment dat het te koop kwam zijn we er direct achteraan gegaan, dit is het helemaal. En nu, na drie maanden, besluit mijn partner dat hij het eigenlijk toch niet zo leuk vindt om met mij en mijn kinderen te wonen. Heerlijk op tijd, als je net een hoge hypotheek hebt afgesloten en al je spaargeld in de verbouwing hebt gestoken (maar het is ook echt heel mooi geworden). Lijkt wel een scenario voor een slechte film 'droomhuis wordt nachtmerrie'.

Zonneschijn

Zonneschijn

01-12-2008 om 11:08

Aanvulling

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet mag klagen overigens. Het is onwijs balen als je je favoriete huis aan je neus voorbij ziet gaan.

huisverkoper

huisverkoper

02-12-2008 om 11:15

Blijft jammer maar er zal wel weer een ander huis komen

Ik ben natuurlijk wel blij dat ik niet met twee hypotheken zit. Ik moet er niet aan denken.
En hoewel ik het nog steeds jammer vind dat het huis weg is. Zal er vast nog wel iets anders komen.
Ik hoop nu maar dat ons huis nu eens verkocht wordt maar voorlopig zit er niet veel schot in.

huisverkoper

huisverkoper

02-12-2008 om 11:18

Zonneschijn

o wat verschrikelijk dat is zeker een nachtmerrie.
Kan je er wel in blijven wonen of moet je weer verhuizen.
Veel sterkte ermee verder

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.