Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mathilde

Mathilde

16-12-2008 om 14:40

Help: wasmachine gedoe (is rinus nog wel eens hier?)

Oké, hier een vraag voor de echte wasmachine cracks .
De deurmanchet van onze Rondo WA295 model WA1410 is gescheurd. Volgens de winkel/technische dienst is dat onderdeel niet meer verkrijgbaar, dus ik zou een nieuwe wasmachine moeten kopen. Slik. Maarrrrrr, ik weet dat Rondo nu Brandt of Blomberg heet. En voor een Brandt/Blomberg WA295 is nog wel een manchet verkrijgbaar, met nr 55X5379. Grote vraag: past die op mijn Rondo?
Diverse onderdelen winkels kunnen mijn vraag niet beantwoorden, de technische dienst van Brandt/Blomberg ook niet. En ik vind het zo zonde om een verder prima apparaat dat nog maar 10 jaar oud is, te moeten vervangen. Bovendien stapelt de was zich hier al drie weken op. Dus: HELP!
Mathilde

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

16-12-2008 om 15:27

Geen idee maar

hoe duur is zo'n manchet? Als het niet te duur is zou ik het proberen, je kunt als het niet lukt daarna altijd nog een nieuwe (of 2e handse) wasmachine kopen.
Kortom, ik zou altijd eerst zo'n manchet proberen.

Datrepareerikzelfwel

op de bovengenoemde site wordt aangegeven dat het artikelnummer dat jij noemt gebruikt wordt op de volgende apparaten:

WA3300

WA3312

WA3314

WA3320

WA3340

WA3330

WA3301

WA3306

WFH1261

WFH1264

WFH1681

WFH1461

WHF1684

Niet het nummer van jouw machine, zo te lezen. Het onderdeel kost meer dan 50 euro. Kan je niet het oude rubber eruit halen, ermee naar de onderdelenboer en ze naast elkaat houden? Of afspreken dat je het bestelt, probeert en als het niet past teruggeeft (desnoods tegen verzendkosten?)

Succes ermee!
MArlies

Mathilde

Mathilde

17-12-2008 om 09:17

Snik

Ik heb al bericht van een onderdelen huis, dat alternatieve manchet gaat niet passen op mijn Rondo model. Snif. Ik ga maar een Miele bestellen vandaag . Wie weet vinden we ooit nog een gelijk model wasmachine van Rondo op marktplaats of zo, waarvan het manchet nog wel heel is. Twee machines is ook wel handig .
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.