Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

14-09-2008 om 10:19

Henna als haarkleuring

Wie heeft er ervaring met henna als haarkleuring.
Mijn huidige kleur is donkerblond en ik heb nogal fijn haar. Chemische haarkleuring maakt mijn haar pluizig en beschadigd het, maar toch ben ik het peper-en-zout kleurtje wel zat.Wie heeft hier ervaring mee?
Ik weet alleen van mensen met donkerder haar waarbij henna niet pakt. Zijn er kappers die met henna verven?
Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

14-09-2008 om 11:51

Doet me denken aan mijn examentijd

Het is al een hele tijd geleden, meer dan 30 jaar. Een meisje met van zichzelf erg lang blond haar, wilde het ook eens kleuren met henna. Nu hadden we natuurlijk nog niet zoveel verstand van haarkleuren, zeker niet als je het zelf deed. Maar zij kwam dus op de eerste examendag met worteltjeshaar naar school. Eerlijk, het was knaloranje. Durfde natuurlijk niet thuis te blijven, ivm examen.
Hier heb je natuurlijk niks aan wat betreft je vraag en ik weet ook niks van henna, maar ik moest er opeens aan denken.
Klaartje

Bastet

Bastet

14-09-2008 om 18:02

Ja hoor

Ik heb het jaren geverfd met henna.Hoe langer het erin blijft,hoe intenser de kleur.Van het merk Himalaya heb je diverse kleuren,van helrood,oranjerood tot diepzwart,en zelfs kleurloze,om je haar te verbeteren.Er bestaat ook henna van Gyma.The Bodyshop verkoopt geen henna meer,maar veel natuurwinkels of new age winkels hebben het wel.
Je kunt er zelfs een nacht mee slapen,maar dat durfde ik niet,ivm beddegoed.
Ik heb het ooit bij de kapper laten doen,omdat ik toen heel,heel lang haar had,en het nogal een gedoe vond.
Groetjes,Bastet

Manus

Manus

14-09-2008 om 19:34

Prima spul

Vanaf mijn 16e heb ik mijn haar geverfd met henna. Inmiddels doe ik dat niet meer, want de grijze haren komen er inmiddels zo snel doorheen dat daar niet tegenop te kleuren valt.
Zelf ben ik ook donkerblond en heb lang haar. Ik haalde altijd pure henna; liefst merkloos en anders van Jacob Hooij. Kostte geen drol. De henna maakte ik aan met hete sterke koffie ipv met heet water; hiervan krijg je een iets donkerrode tint en wordt je niet zo erg oranje. Hennapap ook even voorzien van of een scheutje azijn of wat citroensap. De henna liet ik zo'n 2 a 3 uur in mijn haar zitten (haar omwikkeld met alufolie) en daarna uitspoelen... dat vond ik altijd het meest vervelende gedoe, vooral omdat dit erg veel tijd kostte.
Tja, ik ben altijd erg gelukkig geweest met mijn hennaharen. Erover verver kan, maar dan moet je echt een flinke tijd wachten (geloof zo'n week of 6). Kappers zijn er niet altijd dol op om dit uit te proberen. 't Is even kiezen: henna (goedkoop en natuurlijk en prima voor je haar) of verf (duurder en soms irriterend voor de hoofdhuid.)

Manus

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-09-2008 om 21:21

Groen haar

Ik heb heel wat afgeverfd in mijn leven, en het is slechts één keer groen geworden.

Dat was met zwarte henna. Mijn haar is donkerbruin van mijzelf en ik wilde het zwart kleuren, pakje was wat oud (weet niet of dat er mee te maken heeft), en het werd donkergroenig.

Toen toch maar een pakje gewone verf eroverheen gedaan en dat kwam goed.

Groet, E;;em

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-09-2008 om 21:21

E;;em?

Ondertekend en verstuurd zonder te kijken, zucht.

Jujube

Jujube

15-09-2008 om 00:06

Zelf

Ik kleur het zelf met Henna van Spiritual Sky. Ik meng 2 delen bruine henna (1 heel doosje) met 1 deel donkerrood (auburn). Dat is net iets intenser dan mijn eigen haarkleur (kanstanjebruin). Het is wel een gedoe. Daarom stel ik het vaak lang uit. Ook nu ligt het al 2 maanden in de kast...
Groet,
Jujube

Juno

Juno

15-09-2008 om 00:10

Henna

Ik kleur al jaren met Henna (Henna Color) in roodachtige kleur.
Als je eenmaal met henna begint kun je er geen normale (chemische) kleuring overheen doen. Dan zal je je haren af moeten knippen of helemaal uit laten groeien.

Ook een aantal jaar

Ik haalde het op de Dappermarkt in A'dam. Heeel gezond voor mn haar, maar ik moest het inderdaad 2 of 3 x verven (met tussenpozen) voordat het echt echt die mooie donkerrooie kleur gaf (ik heb donkerblond haar met lichtblonde plukken vd zon).
Ooooh, nu ik erover nadenk zou ik het zo weer willen....

Jujube

Jujube

15-09-2008 om 17:13

Metaalzouten

In sommige Hennasoorten zitten metaalzouten (sodium picramate). Dan kun je idd je haar niet kleuren met 'gewone' verf. Maar er zijn ook hennasoorten die geen metaalzouten bevatten en dan kun je daarna gewoon je haar verven met reguliere verf. De metaalzouten bewerkstelligen een diepere kleur en kleurt ook sneller dan henna zonder deze zouten.
Verder is bij mij de Henna na een aantal maanden nauwelijks meer te zien, het wast er toch 'af' bij mij.
Groet,
Jujube

juno

juno

16-09-2008 om 01:14

Jujube

Weet je merken zonder die metaal zouten?

Jujube

Jujube

17-09-2008 om 00:52

Merken

Hennaplus is zonder metaalzouten en ook Jacob Hooy henna en Atabaki henna zijn goed. Verder wordt in veel oosterse en marokkaanse winkels pure henna verkocht zonder toevoegingen. Je kunt zelf dingen toevoegen zoals saffraan om de kleur te beinvloeden.
Groet,
Jujube

juno

juno

17-09-2008 om 14:20

Jujube

De enige die ik hier kan krijgen is 'Henne Color'. Ik heb eens gekeken op de doos maar kan niet vinden of er metaalzouten in zitten. Het is volgens mij pure henna, (groenige) poeder waarvan je een papje maakt.

Jujube

Jujube

18-09-2008 om 17:51

Henne color

In de rode varianten van Henne color zitten wel metaalzouten, las ik. In de bruine waarschijnlijk niet. Dat is in ieder geval zo bij het merk dat ik gebruik (Spiritual Sky). Maar je kunt natuurlijk altijd aan familie in Nederland vragen of ze jou Hennaplus willen sturen. Als op het doosje/pakje staat dat er sodium picramate inzit, weet je dat er metaalzouten in zitten.
Groet,
Jujube

juno

juno

21-09-2008 om 14:37

Jujube

............dan moet je daar wel familie hebben.

Bastet

Bastet

21-09-2008 om 18:55

Juno

Er zijn zat online winkels die het verkopen,even googlen.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.