Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Het is al juni - tijd voor een boekendraadje!

Nou ja, in ieder geval een boekenposting, hopelijk wordt het een draadje. Op mijn lijst boeken-die-mee-op-vakantie-gaan staat nu:
Veritas – Monaldi & Sorti (historische relithriller)
Mijn naam is Garrigue – Henk Romijn Meijer
Verhoudingen - idem
Oprechter trouw – idem
Binnen de huid – Voskuil
Het leven van Pi – ff auteur kwijt sorry
Alleen maar nette mensen – Robert Vuijsje (“moet” voor de leesclub)
The Hitchhiker’s guide to the Galaxy – Douglas Adams
De kleine keizer – Martin Bril
Vreemdeling in een vreemd land – Heinlein (sf)
Voorij de horizon – Heinlein (sf)
Het vuurevangelie – Michel Faber
Eindelijk volstrekt alleen – L.H. Wiener
Atmosferische storingen – Rivka Galchen
Een rommeltje van Nederlandse schrijvers (die probeer ik een beetje te volgen, maar ik heb zo verrékte weinig tijd om te lezen), SF en wat ik al grasduinend in het archief van OO tegenkwam (Pi bijv.).

Hm, tja, ik heb er nog niks van gelezen dus kan er weinig verder over meedelen. Maar ik wil best nog ff denken over wat aanraders, al vrees ik dat ik weinig handen op elkaar krijg met mijn voorkeuren (hoor ik al iemand rillen bij de naam Rosenboom? En ik lees al helemaal geen koude boeken, en ook weinig Angelsaksische literatuur....geen reden voor hoor, gewoon te weinig tijd en dan moet je keuzes maken.
Oké, toch een paar:
Perlmann's zwijgen- Pascal Mercier (linguïst worstelt op zelf georganiseerd congres met enorm writer’s block – eigenlijk algehele blokkade. Ontwikkelt zich tot een paranoïde beleving van de werkelijkheid. Spannend, intrigerend, beklemmend, en ondanks alles, en dankzij de stijl zeer invoelbaar.
We moeten het even over Kevin hebben – Lionel Shriver; een vrouw beschrijft in brieven wat er zich in de jaren voordat haar zoon een massamoord pleegde, moet hebben voltrokken zodat dit heeft kunnen gebeuren. (poehee wat een lelijke zin, sorry).
De eerste 2 uit de reli-thriller-reeks van Monaldi & Sorti (niet na te vertellen, kun je beter ff googlen): Imprimatur en Secretum
Ben net begonnen in de Schijfwereld-serie van Pratchett (SF/Fantasy). Jeemig, wat een bizar verhaal is dát zeg. Erg grappig, ik ga voorlopig even door (er zijn wel 35 delen geloof ik).
Als je wat klassiekers mee wil: Dostojewski (Schuld en Boete, maar vooral: De Idioot) is prachtig, of Dode Zielen, van Gogol. Narziss en Goldmund, Tussen de raderen, beide van Hermann Hesse. Lelieblank, scharlaken rood (ik lees alles in het Nederlands, heel lui, en ik weet ff de originele titel niet): over een hoer in 19e eeuws Londen, mooi van sfeer, zeer onderhoudend geschreven. Dood op krediet van Céline. Maria Stahlie heeft erg mooie boeken geschreven (de Lijfarts bijv., maar ook: Honderd deuren, Rascha Peper ook, Een Spaans hondje bijvoorbeeld.
En dan toch: Rosenboom! Probéér het, sla Gewassen vlees maar over, maar probeer dan toch Publieke werken eens. Geweldig, zoals hij de tragiek van een persoon neer kan zetten. Ach, ik wilde dat ik dat nog eens voor het eerst kon lezen. Waar blijft die man trouwens met een volgend boek?
Nog een vraag: die Pilaren van de aarde en zo (Ken Follet) is dat wat? Ik twijfel steeds.
Nou, ik ben ff uitgerateld, hoop op jullie input!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IsaBella*

IsaBella*

03-06-2009 om 22:50

Even kort, later meer

Deze twee heb ik net uit:

Haar naam was Sarah - Tatiana de Rosnay
De eenzaamheid van de priemgetallen - Paolo Giordano

amk

amk

03-06-2009 om 22:59

Vakantie

tijdens mijn vakantie in Zuid-Afrika zaten van de 16 personen (11 volwassenen) er 3 het eerste deel van de triologie van Stieg Larson te lezen. Wat een mega spannende serie. We hoeven ook niet te wachten op meer dan de bestaande 3 delen, de beste man is in 2004 overleden.

Ik vond Imprimatuur werkelijk vreselijk. Hij ligt nu als bed verhoger onder het bed van dochterlief en blijft daar wel liggen tot zij 'm wil lezen.

Ik ben nu bezig met Onder Professoren van Hermans. Verrassend leuk.

Zal de lijstjes bijhouden want ik heb nu weer wat meer tijd.

Jolijt

Jolijt

03-06-2009 om 23:41

Alvast een paar

In neem geen boeken mee (nou ja, eentje voor in het vliegtuig), maar heb een verlanglijstje voor in Amerika.
Daar staan oa op:
- The zoo-keepers wife / Diane Ackerman
- Honeymoon with my brother / Franz Wizner
- Eyewitness Auschwitz / Filip Muller
- Cane River / Lalita Tademy

Heerlijk om regelmatig een paar uur door de boekwinkel te struinen, stapel boeken mee, grote ijsthee en dan die boeken uitzoeken die meegaan tot en met de kassa.

Vera*

Vera*

04-06-2009 om 10:05

Jaloers

Ik lees heel graag en het lijkt me niets leuker dan in een boekwinkel te struinen en wat uit te zoeken. Helaas kan ik ze niet lezen maar moet ik wachten tot Harry Potter ruim een half jaar na verschijnen is ingesproken of dat interessante gewoon niet in gesproken vorm zijn.

mirreke

mirreke

04-06-2009 om 10:56

Vera vraagje

Ik zie dat je wel kunt internetten. Doe je dat met megagrote letters, of met zo'n lint voor bij je toetsenbord? Want heel veel (engelstalige) boeken kun je tegenwoordig ook digitaal online aanschaffen, dan heb je zo'n leesprogramma nodig. Is dat niet wat voor jou? Kan dat ook via zo'n lint, of met megagrote letters? Ik hoop het voor je. Lees je ook Duits? Want in Duitsland bestaan van heel erg veel boeken ingesproken cd's. Daar wordt alles nagesynchroniseerd voor de tv en gaan ze voor het gemak ook maar door met boeken. Zou je Harry Potter in het Duits kunnen horen... (brrr).

Joehoe!

Ons jaarlijkse boekendraadje!

Ik kom snel meedoen. heb dit weekend bij gebrek aan nieuwigheid maar eens wat oude favorieten herlezen (hadden een paar dagen vakantie) en ik heb het gemist. ik moet weer meer lezen!! Ik zag in de gauwigheid op Anneques lijstje heel wat favorieten van mij van vorig jaar en eerder.

Ik kom snel uitgebreid meebrainstormen (het is over 4 weken al vakantie!! Whaaah!)

Ingrid

Anneque

Anneque

04-06-2009 om 11:48 Topicstarter

Ah, mooi!

Reacties, leuk! Ik wacht vol spanning af en ga vast wat googlen op de titels.
Bedverhoger, amk *proest*, mag ik vragen welke boeken er onder de andere poten liggen, of kon je volstaan met Imprimatur?

amk

amk

04-06-2009 om 15:50

Andere poot:

studieboeken. Maar die liggen onder de poot die ik makkelijk kan bereiken. Die dacht ik misschien nog nodig te hebben bij mijn afstuderen. Maar die kunnen binnenkort ritueel op de oudpapierstapel want dat kunstje is gelukt. Tijd om te lezen dus weer.

Kwam er trouwens net achter dat imprimatuur even dik is als deel 3 van Stieg Larson. Maar die laatste had ik in 3 dagen uit. Dochterlief was bij papa.

Vera*

Vera*

04-06-2009 om 15:59

Mirreke

Ik heb inderdaad supergrote letters op mijn beeldscherm en af en toe gebruik ik ook spraak. Maar als ik voor de lol een boek lees dan wil ik dat niet op een rechte stoel met mijn neus op mijn scherm gedrukt. Via iemand heb ik Hp deel 7 als pdf gekregen in het Engels en toen heb ik het wel gedaan maar dat valt bij mij niet onder de categorie relaxt lezen.

Jolijt

Jolijt

04-06-2009 om 16:37

Vera

Is een book reader dan niks voor jou? Daarop kun je het lettertype echt vrij fors maken en het leest als krantenpapier...
Het neusje van de zalm op dit gebied is helaas in europa nog niet verkrijgbaar (maar misschien heb je wel connecties in de VS..), maar er zijn er ook zat in Europa!

http://www.amazon.com/gp/product/B0015TCML0/ref=sa_menu_kdx3_gw?pf_rd_p=328655101&pf_rd_s=left-nav-1&pf_rd_t=101&pf_rd_i=507846&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1129D9SK82ERXFJRK825

Wat een link...het gaat om de amazon kindle dx..
Je kunt ze ook voor laten lezen; al klinkt dat wel ietwat computerachtig.

mirreke

mirreke

04-06-2009 om 20:09

Precies vera

Dat wilde ik dan als tweede voorstellen, maar ik wist nog niet of je wel kon zien. De bookreader. Je hebt er meerdere, en hierboven is een draadje met bedrijfjes die vanuit de VS naar Europa doorsturen (als je het in de VS zou kopen).
Je kunt al veel boeken digitaal krijgen en gemakkelijk downloaden. Nog even op zo'n reader 'knallen' en klaar! Idd kun je het lettertype groot zetten. Je kunt ze ook nog op allerlei manieren instellen, bv doorscrollen, of per bladzijde 'omslaan'.
Ook een mogelijkheid, maar die zul je vast wel kennen, en ook niet zo heel erg aangenaam, is zo'n leesloeplamp. Mijn moeder had er vroeger eentje.
Als je meer wilt weten wil ik ook wel verder zoeken voor je.
groet,
Mirjam

Massi Nissa

Massi Nissa

04-06-2009 om 21:24

Berber / andere boeken

Ik ben een groot Wally Lamb-fan sinds zijn boek "Walvismuziek" (She's come undone, ik lees in het Engels). Heel toevallig kreeg ik vorige week zijn nieuwste van mijn zus (in het Nederlands, zucht, ik zit steeds te raden wat er in het Engels moet hebben gestaan, heel irritant van mezelf). Ik ben er pas net in begonnen maar het lijkt schitterend, over de Columbine schietpartij. Het enige waar ik bij Lamb wel altijd een beetje om moet giechelen is zijn rotsvaste overtuiging dat echt iedereen enorm gebaat zou zijn bij een heleboel psychotherapie. Ik heb me weleens afgevraagd of hij gesponsord wordt door American Shrinks United of iets dergelijks .
Andere boeken die ik net uit heb:
- Careless in Red, de laatste E. George. Viel tegen, ik wist halverwege al wie het gedaan had (en dat gebeurt mij dus nooit, normaal gesproken ben ik de ideale detective-lezer, een stoethaspel die mentaal braaf achter elke mogelijke dader aanhobbelt en overal intuint). Anyway, ik mis die goeie ouwe Barbara Havers en waar is die lieve Pakistaan gebleven met dat dochtertje?
- The Sea van John Banville. God, wat houdt die man van bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden. Het zou een meesterwerk zijn, maar ik heb het met gekromde tenen gelezen, almaar wachtend op het Grote Antwoord (vraag is natuurlijk: waarom is dit boek zo vaak genomineerd voor allerlei prestigieuze prijzen?).
Okee, dat zijn dus geen aanbevelingen. Wel prachtig:
- What I think about when I think about running, Haruki Murakami. Over zijn hersenspinsels tijdens het lopen. Ik kan nog geen meter rennen zonder te struikelen en toch kreeg ik iets mee van de magie van het hardlopen.
- The truth about my father, Obama. Interessant natuurlijk, maar toch ook een beetje, tja, niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Het lijkt een heel open boek, en toch blijft die man op een enorme afstand. Hij schrijft over zichzelf alsof hij zichzelf nooit in het echt ontmoet heeft, en dat terwijl hij anderen wel behoorlijk raak weet te portretteren (hoewel ik dat natuurlijk ook niet echt kan beoordelen, ik ben niet echt kind aan huis bij de Obama's). Ik overweeg nu een wat recenter boek van hem te lezen om te zien of het aan mij ligt, haha.
Later meer.
Groetjes
Massi
-

reina

reina

04-06-2009 om 23:01

Weggooiboeken

Omdat we op onze reis niet veel gewicht mee kunnen nemen ( terwijl ik een veellezer ben)en ik nu al weet dat ik de nodige spullen voor mezelf en mijn geliefden ga kopen neem ik 2-hands en goedkope boeken mee die ik weggooi na ze gelezen te hebben. Helaas beperkt dat wel mijn keuzes, ik ga dit lijstje dus maar niet lezen, anders maak ik het mezelf alleen maar moeilijk

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 00:00

Niet weggooien!

Maar ergens neerleggen zodat iemand anders ze weer kan lezen. Het idee is dat die het boek dan ook weer ergens neerlegt zodat weer iemand anders het kan lezen, enz. enz. Op die manier gaat het boek misschien wel de wereld rond. Een beetje zoals dat witte-fietsen-plan ooit...

reina

reina

05-06-2009 om 08:47

Mirreke

Okee, achterlaten , dat doe ik meestal ook als ik boeken na het lezen niet meer mee terug wil nemen, maar voor mij valt dat onder 'weggooien'. ( Er liggen oa boeken van mij op Kos, wie weet leest mijn zusje ze deze herfst wel, zit ze op dezelfde plek

Jolijt

Jolijt

05-06-2009 om 10:26

Mirreke

de Kindle kun je niet zomaar naar NL halen; je moet nl een Amerikaanse creditcard hebben om de book reader, maar ook de boeken bij amazon te kunnen kopen.
Heeft voor zover ik weet alles te maken met de auteursrechten/ opbrengst van de boeken. Voor de kindle zijn verreweg de meeste boeken beschikbaar, wel drie tot vier keer zoveel als voor andere readers... amazon heeft het goed voor elkaar!

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 11:27

Jolijt en vera (doorstuur- én aankoopbedrijfje)

Je kunt zo'n doorstuurbedrijfje (zie draadje ergens hierboven) niet alleen pakjes laten doorsturen, je kunt hen ook een koopopdracht geven. Eerst mail je door wat je wilt hebben, dan krijg je een offerte met handling fee en verzendkosten erbij, vervolgens betaal je gewoon via je Nederlandse bankrekening het overeengekomen bedrag, en degene in de VS schaft aan wat jij wilt hebben. Dus dan heb je geen US creditcard nodig!
Dat zou in dit soort gevallen een oplossing zijn! Verder kun je bv. ook via ebay zoeken en dan met Paypal betalen, dat kan tegenwoordig ook met je gewone bankrekening en werkt prima, weet ik uit ervaring.
Misschien is dat wel een oplossing voor je Vera!
Voor mij is lezen de allereerste levensbehoefte, dus ik hoop dat je spoedig alles kunt lezen wat je wilt.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 11:40

Minette walters

vind ik over het algemeen erg goed.
En Harlan Coben. Sommige van Michael Crichton, Prey bijvoorbeeld.
De Tweeling heb ik onlangs gelezen.

Vera!

Kijk anders eens op de website http://www.aangepast-lezen.nl/index.php/home.html
Er is veel mogelijk tegenwoordig! Erg veel boeken verschijnen ook op daisy-rom, ook recente titels.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 11:55

Ook nog even vera

via amazon.de kun je ook van die readers kopen (de kindle (nog) niet maar wel veel andere). Je zou het zelfs via mij kunnen laten bezorgen, betaal je geen transportkosten, en dan afhalen.
Amazon.co.uk verkoopt ook dit soort apparaten, maar daar woon ik weer niet.

Jolijt

Jolijt

05-06-2009 om 13:15

Mirreke

In het geval van een Kindle is dat dus nog maar de vraag of dat lukt/handig is.
Je kindle wordt geregistreerd op je creditcardnr (kunnen er maximaal 6 op) en amazon maakt een back-up van de door jou aangeschafte boeken op je kindle-nr.
Dit alles om te voorkomen dat: boeken gekocht worden door niet ingezetenen van Amerika en om illegaal kopieren/doorgeven te voorkomen.
Dus als je een kindle haalt via zo'n bedrijfje en het gaat failliet wordt het heel lastig om aan nieuwe boeken te komen. Ook wordt het een heel gedoe als je kindle bv te reparatie moet... ook dan moet dat bedrijfje weer in het kringetje opgenomen worden.
Als het zo makkelijk was had ik er al lang eentje gehad

Voor 'eenmalige' zaken werkt wat je voorstelt wel prima.

Jolijt

Jolijt

05-06-2009 om 13:24

Vergeten

Ik had juist deze versie van de kindle laten zien omdat ie zo mooi groot is. De andere bookreaders zijn meer dan de helft kleiner. (release van de grote is 10 juni)
Bij Libris bv maken ze nu reclame voor het BeBook (www.mybebook.nl)

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 18:36

Ik heb amazon gemaild

met de vraag of de kindle ook in europa gaat komen. Ik zou willen van wel namelijk, ik wil er ook een en ik lees altijd Engels. Dus voor mij zou het prima zijn. Kan het niet via je Paypal account? Zal ik ook eens vragen.

mirreke

mirreke

05-06-2009 om 18:41

Trouwens, toch vreemd

Want in de VS kun je boeken toch ook illegaal doorgeven? Ik snap soms niets van die import/copyright wetten.
OH, en ik heb antwoord terug (van Amazon.de). Ze weten nog van niets, of die kindle nu wel of niet naar Europa komt. Maar ze hebben er wel al veel vragen over gehad en gaan vragen bij het moederbedrijf of er mogelijkheden voor bestaan. Toch al iets. Kun jij niet ook een mailtje sturen? Ik ga nu ook een mail naar Amazon.com sturen.

Jolijt

Jolijt

05-06-2009 om 19:07

Mirreke

Mailen heeft (helaas, helaas) geen enkele zin.

Dit haal ik van de Amazon site:
Is Kindle available to customers outside the United States?

At this time, we are unable to offer the Amazon Kindle and associated digital content from the Kindle Store to our international customers due to import/export laws and other restrictions. When you place your order for an Amazon Kindle, the shipping address for the delivery must be recognized by our systems as valid U.S. addresses.

To successfully purchase digital content from the Amazon Kindle Store, the 1-Click payment method listed on the Manage Your Kindle page must be a credit or debit card issued by a U.S. Bank with a U.S. billing address. We value our international customers and hope to make Kindle available internationally in the future.

Er zijn maar 2 (logische) manieren om op dit moment aan een kindle te komen. Of je hebt familie/vrienden op wiens creditcard je kunt bestellen (dat amerikaanse adres is niet zo'n probleem), of je moet een rekening openen bij een amerikaanse bank (voor zover ik nu weet moet daar dan minimaal 5000 dollar op staan) en dan een creditcard aanvragen. Waar ik nog niet achter ben is of ze dat gat ook dichtgetimmerd hebben omdat je dan weliswaar een am. crditcard hebt maar niet een amerikaans social security nr... die je normaal wel nodig hebt om een rekening te openen.
Alle andere wegen... er zijn mensen die zich bereid verklaren als tussenpersoon te dienen... zijn mij te onzeker...

Wat betreft die copyright wetten... Hoe het precies zit snap ik ook niet. Het schijnt erom te gaan dat het percentage mensen dat de moeite neemt om papieren versie in het engels uit het buitenland te laten komen te verwaarlozen is. Maar men vreest dat het gewoon laten mailen van de e-book versie (die bij amazon veel goedkoper is!! NY times bestsellers voor 9,95) een veel grotere vlucht zal nemen. En dat zou het geldstroompje in boekenland geen goed doen...

Een andere bookreader zie ik op het moment niet zitten vanwege het feit dat er veel minder boeken voor beschikbaar zijn die ook nog eens net zo duur zijn als de papieren versie. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik vorig jaar bijna heb staan kwijlen bij de sony ebookreader... het is zo'n leuke gadget!

Anneque

Anneque

05-06-2009 om 20:12 Topicstarter

Ingridt joehoe

Vergeet je ons niet? Ben héél benieuwd naar je lijstje (maar laat je vooral niet opjutten door mij hoor).

mirreke

mirreke

06-06-2009 om 10:30

Ja, ik heb ook net de site doorgespit

Jammer, jammer. Ik heb ook al eerder zitten zoeken naar een voor mij prettige reader, maar idd het beschikbare boekenaantal houdt mij voor de rest nog tegen.
Hoewel de prijzen van de digitale boeken wel een stuk scheelt vind ik het nog steeds wel een hoge prijs. Zelf koop ik nooit hardcovers en wacht ik altijd op de goedkope kleine pocketuitgave. Hier waar ik woon hoef ik geen verzendkosten te betalen en kost een gemiddelde Engelstalige pocket tussen de 5 en 7 euro, en dan heb je dus het boek zelf, het ding, ook wel weer een nadeel ivm grondstoffen en de ruimte die het inneemt. En ik ga eens per jaar naar het boekenfestijn, daar zijn de prijzen echt een lachertje.
Enfin, ik ga ze toch een mail sturen, al was het maar omdat ik wil weten of er actief aan deze mogelijkheid wordt gewerkt. Wij hebben wel kennissen in de VS, maar geen creditcardmogeljkheden aldaar.
Waarom het niet per paypal kan... daarvoor heb je tegenwoordig geen creditcard meer nodig.
groet, Mirjam

mirreke

mirreke

06-06-2009 om 12:35

Sorry anneque

Dit was wel heel erg off-topic allemaal...
Ter compensatie enkele schrijfsters en boeken: ik vind Kate Atkinson erg goed, zij schrijft boeken met verrassende wendingen, en Sarah Dunant, Gillian White.
The Mistress of Spices van Chitra Banerjee Divakaruni vond ik erg mooi. Life of Pi van Yann Martel is geloof ik al genoemd?

Vera*

Vera*

06-06-2009 om 13:14

Mirreke

Ik ben al 30 jaar lid van anders-lezen en daar is best wel wat te krijgen maar natuurlijk net niet die handige informatieboeken die betrekking hebben op je zorgkind. En op een Harry Potter kun je dus een half jaar wachten tot de (vrijwillige) voorlezer hem heeft ingelezen.

Tadaaaa!!! mijn voorlopige wishlist

Ik heb gisteren de hele avond op amazon geneusd, eerlijk gezegd was het me een beetje ontgaan dat we over 5 weken al in Zwitzerland zitten. Tijd voor actie dus.

Ik had al een paar dingen op mijn lijstje staan, maar het is nu aardig gegroeid (misschien moet er ook maar weer wat af. meer dan 10 boeken hoeft nou ook weer niet)

Water for Elephants (Sara Gruen) 'wat dieren mensen over liefde kunnen leren'. Amerikaanse topper met lovende recensies, en lekker dik (word ik blij van)

The 19th wife (David Ebershoff) Ook lekker dik. Een moord-mysterie met een homofiele hoofdpersoon in een mormonensetting. Dat klinkt al spannend genoeg. Het boek schijnt uit 2 separete delen te bestaan die totaal verschillend zijn qua schrijfstijl. Intrigerend.

The Girl with the dragon Tattoo (Stieg Larsson). Zweedse intelligente thriller. Deel 1 van 3. Schrijver is dood inmiddels.

Molly Fox's Birthday (Deirdre Madden). Volgens Amazon: 'A novel of great subtlety, beauty and strength. She is one of our finest writers.' en 'Equipped with an almost celestial compassion, Madden is the constant genius of Irish letters' Het boek gaat over iemand (Molly neem ik aan) die alleen indirect in beeld komt. De schrijfster schijnt vooral bekend te zijn van kinderboeken.

The Wilderness (Samantha Harvey) Een vrouw die een boek schrijft over een oude man met alzheimer. In de ik vorm. En zonder dat het deprimerend wordt. dat intrigeert me.

Housekeeping (Marilynne Robinson) Volgens amazon: 'Housekeeping is traditionally and stereotypically the preserve of women, and it is women who dominate this wonderful, award-winning novel. (All men are dead or otherwise absent).;. Het is een vfamilieverhaal met veel droefenis. maar wel hele mooie droefenis. Ze heeft nog een boek ('home'). Als TBMer kon ik dat toch niet aan me voorbij laten gaan! LOL!

The Death of David Debrizzi (Paul Micou) Een piano-roman, me aangeraden door mijn piano-forum buddies.

Christ the Lord (Ann Rice). Heel bijzonder, dit. Ann Rice is vnl bekend van Vamoer-verhalen, normaal ook al niet mijn genre, maar 'the witching hour' van jaaaaaren terug kan ik echt iedereen aanraden, prachtig. Nu heeft ze zich op iets heel anders gestort en gaat in een paar dikke delen (dit is nr 1) het leven van de jonge Jezus beschruijven. Als een echte roman. De recensies zijn goed. Ik ga de gok wagen.

The 4 hr working week (Tomothy Ferris). Stond vorige week in de NRC. Typisch hype book natuurlijk, maar vast lollig. Eigenlijk voor mijn man, maar ik ga hem ook lezen (hoe je zwemt in de vrije tijd met nog steeds geld zat, dat is het idee)

Nou,

so far, so good.

Commentaar? Meer tips? (zal eerlijk opbiechten dat ik het draadje nog helemaal niet heb doorgelezen, dus mijn lijst is helemaal onbeinvloed door wie dan ook)

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.