Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Het is al juni - tijd voor een boekendraadje!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

08-06-2009 om 21:36

Hier nog eentje lidwien

Ik heb The Little Friend ook uitgelezen. Vond het mooi, al kon je hier en daar wat te goed het staketsel van het boek zien. Ze wilde zo overduidelijk een heel ander boek schrijven na The Secret History. Vond de sfeertekening van het Zuiden prachtig, jammer dat ze niet wat meer/sneller schrijft.
Poisonwood Bible was prachtig, Tortilla Curtain ook (natuurlijk, haha, ben een groot Boyle liefhebber, al vind ik zijn biografische romans net wat minder dan zijn overige werk) en Cloud Altas vond ik schitterend.
Hier nog wat aanbevelingen:
- A Confederacy of Dunces (John Kennedy O'Toole). Onbeschrijflijk grappig en geniaal boek. Jonge, eenzame auteur heeft na voltooiing zelfmoord gepleegd, in meerdere opzichten een doodzonde.
- The Defence, Vladimir Nabokov. Naast 'Pnin' mijn favoriete Nabokov met een onweerstaanbaar aandoenlijke hoofdpersoon. Schaakliefhebbers zitten helemaal gebakken met dit boek.
- De hele serie Modesty Blaise van Peter O'Donnell. Zwaar ondergewaardeerde, onterecht vergeten serie over een weergaloze sixties superheldin die met haar sidekick Willie (een lekker ding met uiteenlopende talenten) genadeloos afrekent met allerlei akelige megalomane engerds, dit alles gelardeerd met goeie ouwe Britse humor: kurkdroog. O ja, lees de romans, niet de strips! Plaatjes vullen geen gaatjes.
- Cormac McCarthy: the Border Trilogy en The Road. Laat Blood Meridian links liggen als je geen maag van gietijzer hebt, anders is het ook steengoed. The Road is zo ontzettend mooi, dat moet je gewoon lezen. Moet. Echt.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.