Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carolien

Carolien

13-11-2008 om 10:55

Het spel doolhof, is dat leuk?

Ik koop voor mijn dochters voor Sinterklaas altijd een leuk spel. Dit jaar denk ik aan Doolhof. Ik wil geen spel kopen met ellelange, ingewikkelde spelregels of spellen waar je binnen 10 minuten mee klaar bent, er moet wel enige spanning/uitdaging inzitten!

Wie heeft dit en hoe vinden je kinderen het?

Mijn meiden zijn 8 en 10 jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-11-2008 om 11:25

Ik heb het spel nog niet, maar mijn zoontje heeft het op school gespeeld en hij zegt dat het geweldig leuk is! Ik moet wel zeggen dat hij álle spelletjes leuk vindt....

Is het de betoverde doolhof?

De betoverde doolhof is heel leuk, zoek er ook maar eens op, er zijn meer draadjes over geweest. Zeker aan te raden!

sjaan

sjaan

13-11-2008 om 15:24

Ik heb het spel doolhof laatst met mijn buurmeisje van 9 gespeeld, is een erg leuk spel. Echt ook wat voor die grotere kinderen.

Vanaf leeftijd?

vanaf welke leeftijd is dat spel leuk te spelen? Ik heb 2 kinderen van bijna 6 en 1 van 9...

Jons

Heel leuk!

Jongste vond het al leuk toen ze 5 was, oudste is nu 9 en vindt het ook leuk, en de grote mensen trouwens ook.

Wie weet

misschien lukt het nog om voor de sint wat geld bij elkaar te rapen en in ieder geval 1 nieuw spel voor allemaal te kopen. Dat doen we meestal, een spel voor samen, maar dit keer houdt de armoe ons knap

het is in ieder geval iets om te onthouden! Dank voor de tip, dus.

groetjes,
Jons

winky

winky

14-11-2008 om 11:35

Jons

Misschien kan je eens op marktplaats kijken.
Ik heb 3 spelletjes in zeer goede staat gekocht voor 20 euro. (inclusief verzendkosten)
(uno, galgje en het doolhof)

En het was helemaal compleet.

rosa

rosa

14-11-2008 om 11:39

Mwa

Hier hebben ze het nooit echt leuk gevonden. Net als mens-erger-je-niet en zo. Ze houden meer van spellen waarmee je de uitkomst zelf wat kan beïnvloeden en bij de Betoverde Doolhof wordt je altijd weer opzij gezet. Een te hoge geluksfactor dus. We waren dan ook altijd ongeveer tegelijk klaar.

rosa

Monopoly jr

ja Pelle, die heb ik al. Met oudste vrij veel gespeeld, de jongsten beginnen er nu een beetje mee, maar die hebben er nog niet veel lol in.

Jons

Maylise

Maylise

14-11-2008 om 16:38

Leuk spel

Ik vind het een geweldig leuk spel. Het duurt ook niet heel lang. Er zit een geluks element bij maar met strategisch denken kom je echt wel een eind. Je kan elkaar ook flink dwarszitten tijdens het spel. Alleen niemand wil meer met mij spelen want ik win altijd
Behalve als ik met mijn oudste dochter speelt want die wint ook vaak.
Mijn 9 jarige speelt het het regelmatig met zijn nichtje van 7 of met vriendjes.

Maylise

Wilma

Wilma

14-11-2008 om 18:12

Vier en tien jaar

En dan spelen papa en mama ook mee en iedereen evenveel kaartjes. We vinden het allemaal heel erg leuk. Nu de avonden weer donker zijn, spelen we 't na het eten heel vaak. Bij basisschoolleeftijd gaat ook een draadje over spelletjes, daar wordt Doolhof ook genoemd.

Groetjes, Wilma

evelien1

evelien1

14-11-2008 om 20:50

Heel leuk, vanaf 5 jaar goed te doen

Onze jongste was 5 jaar toen we het spel kochten op MP, Alledrie de kinderen vinden het een leuk spel, ook wij als ouders vinden het leuk.

Evelien

Dirkje

Dirkje

15-11-2008 om 20:49

Geweldig

hier spelen ze Doolhof al sinds ze 4 en 6 zijn. Eerst met de kaarten open, later dicht. We vinden het allemaal geweldig.
groet,
Dirkje

Carolien

Carolien

25-11-2008 om 11:39

Gekocht hoor!

Ik heb naar aanleiding van jullie positieve reacties het spel via Marktplaats voor de helft van de prijs kunnen krijgen, het ziet er nog piekfijn uit, dus da's mooi meegenomen.

Bedankt! Carolien

ik

ik

26-11-2008 om 08:57

Welke

Goedemorgen,

een aanvullende vraag over het doolhof-spel: ik heb twee kinderen van resp 4,5 en bijna 7 jaar oud. Kan ik beter Doolhof junior kopen of al het gewone doolhof spel?

groetjes
Ik

Pippin

Pippin

26-11-2008 om 09:12

Zou geen junior nemen

Ik vind doolhof een nogal simpel spel. Het is ook nogal eenvoudig makkelijker en moeilijker te maken. Je kunt bijvoorbeeld de kinderen zelf laten kiezen naar welk kaartje ze toe gaan lopen, je kunt met elkaar meedenken, enz. Het verbaast mij dus dat er een juniorversie van is. Lijkt mij zonde van het geld.
Pippin

evelien1

evelien1

26-11-2008 om 11:35

Geen junior versie

Onze jongste kon het gewone doolhof spel al goed spelen toen hij 5 was (zelfs met gesloten kaartjes)

Evelien

ik

ik

27-11-2008 om 07:31

Bedankt

hoi
bedankt, ik heb de gewone versie gekocht ipv de kinderversie!

groetjes
Ik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.