Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

09-05-2009 om 16:07

Hoe bewaren jullie cornflakes?

Er woedt in huize Tirza momenteel een cornflakes-hype, die naar verwachting nog wel even aan zal houden. Hoe bewaren jullie die dingen? Als je de zak open hebt gemaakt, zakt-ie helemaal breed uit naar beneden en kan dan amper terug in de doos. En je moet hem sowieso hermetisch zien te sluiten, anders wordt de boel oudbakken. Een handige doos ofzo? Volgens mij neemt het best veel ruimte in

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suus

Suus

09-05-2009 om 16:10

Tupper

in een hele grote rechthoekige tupperware doos (doorzichtig met donkerblauwe deksel). 1/2 van de zak kan er in, de rest gaat met zo'n clip op de zak in de berging.

groetjes
Suus

amk

amk

09-05-2009 om 17:33

Knijper

Deels uit de doos halen, hoek er af knippen.
Weer terug laten zakken.
Afsluiten: Hoekje oprollen, kniper er op et, voila. Zo blijven ze zeker 3 tot 4 weken goed. Waarschijnlijk ook langer, want mijn ex vergat ze nogal vaak, en dan kwamen we ze weer tegen en bleken ze nog goed te zijn.

reina

reina

09-05-2009 om 18:37

Tupperware

Een van de weinige dingen die ik altijd in een tupperwaredoos heb, cornflakes of muesli, een grote smalle doos waar een pak ingaat.

Rembrand

Rembrand

09-05-2009 om 18:47

In tupper.

In een hoge ruimtespaarder.
Past precies een pak in.
M.

Ook sluitclip

... maar dan van de Blokker. Hier gaat het trouwens om muesli maar ook die zakken kunnen niet meer terug in de doos als ze er eenmaal uit zijn.
We gooien de doos dus maar weg en zetten de zak gewoon neer met zo'n clip erop. Niet de zak openscheuren maar inderdaad een klein hoekje eraf knippen.
Tupperware is ook een idee maar zo'n grote Tupper heb ik niet

Geen cornflakes, maar muesli

En die gaat in een bak van Curver. Voor zulke zaken is zo ongeveer elke grootgenoege bak handiger dan terug in de originele verpakking.

Ook ikea

Hier ook naar volle tevredenheid ene IKEA sluitclip. Heb zelf twee zakken in de omloop in keuken en proviant kast...reuze handig !

Wasknijper

Zak in een hoek openmaken en bij dichtdoen omvouwen en vastzetten met een wasknijper. Werkt al ruim 40 jaar goed.

Als de verse 'kraak' er af is kun je er met restjes geraspte kaas nog erg lekkere kaaskoekjes mee maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.