Huis, Tuin en Keuken

rodebeuk
28-02-2009 om 09:45
Hoe bewaren jullie de donald ducks?
Zoonlief is er helemaal weg van (7, groep 3) en ik denk dat hij ze later graag zal herlezen. Maar ze zijn een stuk kleiner dan A4 en ook behoorlijk slap. Een grote schoenendoos? Opgepropt in een lectuurbox?

Amarins
28-02-2009 om 09:53
In een krat
Hier liggen ze in de welbekende ikea-krat met deksel. Zo'n lectuurbox is niet handig, de DD's zijn daar te slap voor. En ja, bewaren! Ze blijven hier herlezen worden.

Lynna
28-02-2009 om 11:52
Inbinden
Ik heb ze allemaal ingebonden, in zo'n band die je bij Donald Duck kunt kopen (ook wel eens voor de helft van de prijs op MP gekocht). De moeite waard omdat ze gelezen en telkens opnieuw herlezen worden. Zo blijven ze gewoon het mooiste. En kunnen ze ook de vervolgverhalen in de juiste volgorde lezen.

rodebeuk
28-02-2009 om 15:11
Heerlijk
zoveel nuances!
Ik ga een avondje/nachtje weg, voor het eerst sinds lang, en zal in de trein lekker gaan zitten broeden..

Sjillie
28-02-2009 om 15:14
Curver krat
Hier bewaard\zoonlief ze in een vurverkrat met deksel.
gr Sjillie

Minet
28-02-2009 om 15:51
Ingebonden
vroeger liet mijn moeder per jaargang de donald ducks inbinden bij een echte boekbinder (hobbyist).
De boeken worden nu door de kleinkinderen nog heel vaak uit de kast getrokken! Ze zien er nog altijd heel mooi uit.
Groetjes, Minet

Temet
28-02-2009 om 16:15
Kostda?
Weet iemand wat het kost om een jaargang stripbladen echt in te laten binden (zoals Minet zegt). Ik heb nog wat jaargangen oude DD en Eppo, en ik vermoed dat ik zoonlief daar dan vakanties lang blij mee kan maken (t.z.t., nu leest hij nog niet).
Maar als het erg prijzig is dan moet hij het maar met de losse nummers doen. Ik vrees alleen dat ze dan toch wel uit elkaar gaan vallen als hij ze net zo fanatiek gaat (her)lezen als ik destijds.
Groeten,
Temet

Minet
28-02-2009 om 22:21
Temet
http://amsterdamboekbinder.nl/tijdschriften.inbinden.prijzen.htm
Hier kun je berekenen wat jouw jaargang tijdschriften inbinden kost.
Ca. 25 - 30 euro kom je op uit.
Groetjes, Minet

tonny
01-03-2009 om 14:12
Koffertje
Hier zaten ze in een koffertje. Hele oude nog van mijn broer en nieuwere van ons eigen gezin, van alles door elkaar. En dat koffertje kon dan zo mee ergens heen. En daar bleven de duckies meestal ook.
Ohja ze hebben ook een tijd in een grijze curverkrat gezeten.
Inbinden hebben we ook weleens gedaan, maar in de praktijk lezen losse blaadjes handiger.
tonny

Merla
01-03-2009 om 16:51
Nee niet inbinden
Wij hebben al een aardig tijdje een abonnement op de DD. Sinds 1996 ongeveer. In het begin heb ik ze ook keurig per half jaar in die speciale banden van DD bewaard maar na verloop van tijd lagen ook die toch weer uit elkaar. Daarna nooit meer een poging gedaan. Hier worden de stukgelezen DD's zonder pardon bij het oud papier gedaan. De rest belandt in de lade onder elk bed. En als ik de slaapkamers echt goed ga opruimen verzamel ik ze allemaal en komen ze in een doos of krat die dan weer op zolder terecht komt. Ooit heb ik ze per jaargang en ook nog op volgorde gelegd, maar ook daar begin ik niet meer aan. Binnen no time liggen ze weer door elkaar als ze weer eens gepakt en gelezen worden.
Hier zitten ze dus gewoon in dozen/kratten. En ook gewoon allemaal door elkaar.

Minet
01-03-2009 om 21:21
Bewaarbanden is geen inbinden
bij bewaarbanden steek je de dd's vast met 2 haarspeldachtige dingen, bij inbinden worden de dd's echt genaaid. Die boeken gaan vervolgens een levenlang mee, getuige de boeken bij mijn ouders .
Groetjes, Minet

dirksmama
02-03-2009 om 09:18
Inbinden
Dirk kreeg een jaar of 4 geleden van mijn schoonmoeder een stapel echt ingebonden jaargangen DD (1970-1975 ongeveer). Ze worden intensief gelezen, ook in bed, maar zien er nog prima uit.
Ik zoek ook nog iemand die Dirks nieuwe exemplaren ECHT kan inbinden.

Minet
02-03-2009 om 10:18
Dirksmama
http://amsterdamboekbinder.nl/tijdschriften.inbinden.prijzen.htm
Deze link vond ik na googlen op tijdschriften inbinden. Er zijn er vast nog meer te vinden.
Groetjes, Minet

Maylise
02-03-2009 om 13:56
Krat met deksel
Hier bewaar ik de oude DD's in een krat met deksel. Niet op volgorde want dan ligt het toch gelijk weer door elkaar. Inbinden zou ook wel een optie kunnen zijn denk ik. Hier worden ze ook veel herlezen en het voordeel van losse DD's is dat ze makkelijk even mee kunnen op vakantie en zo. Als ze heel erg stuk zijn gooi ik ze weg. Er komt sowieso elke week nog een bij dus het is ook niet erg als er af en toe een paar in de prullebak belande.
Maylise

joer
06-03-2009 om 20:18
Wij delen ze uit
Ook hier worden de DD al vele jaren bewaart in een krat met deksel.
Ze worden telkens weer herlezen en meegenomen op vakantie.
Ook neemt onze zoon zo rond elke schoolvakantie een flinke stapel mee voor de nso. Veel leesplezier op de nso en weer wat ruimte in onze krat. Of vriendjes mogen een stapeltje mee naar huis nemen.
Zijn ze echt kapot/gescheurd dan gaan ze in de oud papierbak.
Groeten JOER.