Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

EZW67

EZW67

01-12-2008 om 14:55

Hoe blijf je warm in de kou

Gisteren stonden we weer langs het voetbalveld te blauwbekken, om zoon's verrichtingen gade te slaan. De kou bijt in de gezicht en oren, maar ook je benen en je voeten veranderen op een gegeven moment in ijsklompjes.

Dat deed me denken aan onze aanstaande (kerst)vakantie in Disneyland Parijs. Lang in de rij, in de kou. Het grootste gedeelte van de dag buiten. Wat zal ik doen om ons zoveel mogelijk om temperatuur te houden? Ik zat te denken aan thermo-ondergoed, van die ski-dingen, maar ik hoorde van iemand de tip om een pyamabroek onder de broek aan te trekken. Werkt dat net zo goed, of is thermo-ondergoed echt beter? Daarbij zit ik bij dit soort gelegenheden in een rolstoel, wat het extra koud maakt.

Een skibroek lijkt me niet handig; da's weer zo warm wanneer je ergens binnen bent en maakt je zo 'dik' als je in een karretje gaat... Iemand ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

01-12-2008 om 15:27

Thermo-ondergoed.

Uit ervaring weet ik hoe koud het in de winter in Euro Disney kan zijn
Thermo-ondergoed kan je dag redden !
( ik had het niet, dus ik weet waar ik over praat ).
Vooral je benen en voeten worden koud als je stil zit.
Zorg dus ook voor warme sokken ( thermosokken ) en schoenen die niet te strak zitten als je dikke sokken aan hebt.
En een plaid voor over je benen lijkt me ook geen overbodig luxe !
M.

Thermo-ondergoed...

... is voor redelijke prijzen bij de Hema te koop.

En inderdaad: de weg naar redding is warme voeten! Voeten koud, alles koud. Mijn recept is bergschoenen (heb ik toch) en wollen wandelsokken, maar wat M zegt is een waarheid als een koe: die schoenen moeten niet te strak zitten want dan is alles voor niets geweest.

Veel plezier

Temet

Rembrand

Rembrand

01-12-2008 om 19:31

Hoe ik dat weet.......

Jaren geleden gingen wij met drie kinderen in de winter naar Euro Disney. Onze jongste zat voor de gelegenheid in de buggy ( 3 + ), en hij paste niet meer in de voetenzak. Ik had hem wel een mailot onder zijn lange broek gedaan en daarover heen sokken en zijn schoenen. Na een uur of twee begon hij te klagen over koude voeten, en dit ging snel over in huilen. Toch nog even de parade gezien en toen snel terug naar het hotel. Onderweg werd het huilen krijsen..........
Toen ik hem uit ging kleden in het hotel bleek waarom hij zo had gehuild. Zijn schoenen zaten te strak en zijn voeten waren lichtelijk blauw
Ik heb me erg schuldig gevoeld !
M.

marie

marie

02-12-2008 om 11:06

Oude slaapzak?

Hallo
Ik denk dat het voor jezelf prettig kan zijn om in een (oude) slaapzak in je rolstoel te gaan zitten. Als een soort voetenzak dus.
succes

Wollen ondergoed

hihi daar ga ik weer. Wij zweren erbij, als je een mengsel met katoen of zijde neemt is het ook niet snel té warm. Ik koop het via internet, vaak met een dag of 2 al in huis.

Hillary

Hillary

02-12-2008 om 12:58

Uggs

Heb me laten verleiden om uggs te kopen. Die lompe schapewollen laarzen. Daar ga je dus gewoon op blote voeten in. Er wordt gezegd dat ze je voeten op lichaamstemperatuur houden zowel zomers als 's winters. Nou afgelopen zaterdag op het voetbalveld uitgeprobeerd en inderdaad heerlijk warme voeten. Wij waren afgelopen kerstvakantie in Euro Disney. Zelf had ik een maillot onder mijn lange broek, muts op, shawl, handschoenen, skisokken en bergschoenen (toen had ik de uggs nog niet). De kinderen hadden gewoon hun skipakken aan. Met wintersport doe ik meestal een oude legging (dus niet eentje uit de 21e eeuw, maar eentje van een jaar of 15 oud) onder mijn skibroek en de kinderen meestal een pyamabroek, ik weet dus niet of thermokleding beter werkt. Als je stil zit in een rolstoel zou ik gaan voor: thermo-onderbroek en skipak en een dekentje bij de hand, fleecetrui eronder, handschoenen, shawl, muts en uggs en als je die te prijzig vindt skisokken met bergschoenen. "Voordeel" is dat er een afstandje zit tussen de grond en je voeten. Als je lang stil staat, bijvoorbeeld om de parade te kijken ofzo, trekt de kou via de grond naar de voeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.